Wzrost sprzedaży i przychodów
Zarejestruj się za darmo

11 Najlepszych Programów do Śledzenia Sprzedaży

Zespół Bitrix24
02 czerwca 2022
Odświezone: 14 sierpnia 2024
Wraz ze wzrostem światowej populacji, ewolucją technologii, a globalizacją pojawiają się nowe możliwości. Zmieniają się zasady gospodarki, handel staje się bardziej opłacalnym, ale jednocześnie bardziej skomplikowanym. Niezależnie od wielkości firmy, nie możesz już po prostu płynąć z prądem.

W dzisiejszych czasach, jeśli dążysz do sukcesu, potrzebujesz skutecznej strategii sprzedaży, a w tym celu będziesz musiał zebrać i przeanalizować wiele danych, jak np. profile obecnych i potencjalnych klientów, ceny, źródła leadów i oczywiście sprzedaż. Na szczęście najbardziej kompetentni i doświadczeni programiści stworzyli już oprogramowanie do śledzenia sprzedaży, które zawiera wszystkie potrzebne narzędzia.

Przy obecnym wzroście popytu na takie platformy łatwo jest zagubić się w gąszczu dostępnych opcji przy wyborze idealnego oprogramowania do śledzenia sprzedaży. Poza tym, zawsze łatwiej jest przeczytać krótkie opisy ze wszystkimi głównymi funkcjami, niż samemu szukać informacji. W końcu masz ważniejsze zadania - prowadzenie firmy i sprzedaży.

Niezbędne funkcje oprogramowania do śledzenia sprzedaży

Oprogramowanie do śledzenia sprzedaży jest przeznaczone do prezentowania danych statystycznych dotyczących sprzedaży. Zasadniczo powinno umożliwić Tobie i Twojemu zespołowi sprzedażowemu:

  • zbieranie informacji o swoich obecnych i potencjalnych klientach i leadach;
  • identyfikację wzorców zachowań klientów;
  • ocenę wyników przedstawicieli handlowych;
  • wykrycie potencjalnych problemów i dostosowywanie strategii;
  • analizę metryk stosowanych do prognozowania sprzedaży.
Nowoczesne oprogramowania do śledzenia sprzedaży są złożone i zapewniają wiele funkcji. Niektóre z nich będą przydatne dla Twojej firmy, ale niektóre mogą być niepotrzebne. Przyjrzyjmy się instrumentom, na które powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania do śledzenia sprzedaży.


Funkcja śledzenia leadów

Zarządzanie leadami to podstawa strategii zarządzania sprzedażą. Dlatego odpowiednie oprogramowanie do śledzenia sprzedaży powinno umożliwiać:

  • Zbieranie i przechowywanie danych osobowych potencjalnych klientów. Wszystko, co może być istotne dla Twojego zespołu sprzedaży (np. imię, firma, którą reprezentuje, jej specjalizacja lub budżet) powinno być dostępne za jednym kliknięciem. Pomoże Ci to lepiej zrozumieć potrzeby oraz zidentyfikować zainteresowania i preferencje potencjalnych klientów, dzięki czemu będziesz mógł stosować bardziej indywidualne podejście.

  • Śledzenie głównych źródeł leadów. Mylisz się, jeżeli uważasz, że nie ma znaczenia, skąd pochodzą Twoje leady. Kiedy wiesz, jakie źródła są najbardziej pomocne (może to być cokolwiek, w tym e-mail, media społecznościowe, strony internetowe, a nawet rekomendacja od znajomego), możesz poświęcić więcej czasu i energii na pozyskiwanie za ich pośrednictwem nowych leadów lub możesz skupić się na rozwijaniu tych, którym nie poświęcałeś wystarczającej ilości czasu.

  • Identyfikację etapu lejka sprzedażowego. Każdy sprzedawca wie, że przekształcenie leadów w klientów to złożony proces i wymaga czasu. Jeśli wiesz, które leady są gorące, a które nadal wymagają pielęgnowania, możesz wybrać najbardziej odpowiednią taktykę.

Pamiętaj, że jeśli znasz swoje źródła leadów, zawsze będziesz wiedział, jak przyciągnąć nowych potencjalnych klientów.


Narzędzia do analizy i prognozowania sprzedaży

Prognozowanie jest trudne, ponieważ przyszłość jest niemożliwa do przewidzenia, ale nieuniknione dla każdej firmy, która dąży do osiągnięcia zysków. Każdy lider firmy musi zaplanować budżet, podejmować strategiczne decyzje i wyznaczać realistyczne cele dla zespołu. Każdy błąd w obliczeniach może doprowadzić do gwałtownego spadku sprzedaży. Dlatego zakup oprogramowania do śledzenia sprzedaży, które analizuje dane dotyczące przeszłej i bieżącej sprzedaży i używa ich do przewidywania przyszłości, jest inwestycją, która z pewnością się opłaci. Dzięki tym metrykom będziesz mógł delegować zadania, przydzielać zasoby, dostosowywać strategię i oceniać wydajność przedstawicieli handlowych.


Narzędzia do raportowania

Jeśli chcesz efektywnie zarządzać sprzedażą, musisz wiedzieć wszystko o wydajności swojego zespołu. Zaawansowane oprogramowanie do śledzenia sprzedaży może być idealnym rozwiązaniem, jeśli szukasz zestawu narzędzi, które pomogą Ci zrozumieć przyczyny sukcesu i wskazać słabe strony. Jakiego rodzaju raporty można uzyskać i jak dokładnie mogą być przydatne? Dowiedzmy Się.

  • Raport z działalności. Pokaże Ci całą historię komunikacji z potencjalnymi klientami, w tym ostatnie interakcje, dane o tym, kiedy i w jaki sposób się z nimi kontaktowałeś oraz jaką otrzymałeś odpowiedź. Wartość tych informacji jest nie do przecenienia. Przedstawiciele handlowi mogą używać te dane do analizowania wzorców zachowań swoich potencjalnych klientów i wybierać podejście, które najbardziej odpowiada ich potrzebom i preferencjom. Menedżerowie sprzedaży mogą również uzyskać do nich dostęp, aby określić, którzy członkowie ich zespołu mają lepszą wydajność, a którzy potrzebują dodatkowej motywacji.

  • Raport dotyczący strat. Powinieneś wyciągnąć wnioski ze swojej przeszłości, aby nie popełniać tych samych błędów w przyszłości. Oczywiście może to być męczący proces, ale gdy tylko zobaczysz powody utraty konkretnych leadów, będziesz mógł jasno określić, jakie działania musisz podjąć, aby uzyskać przewagę nad konkurencją i zdobyć więcej leadów. Co więcej, te metryki mogą być pomocne podczas prognozowania przyszłych wyników działu sprzedaży.

  • Raport dotyczący projektów zakończonych sukcesem. Sukcesy zapewniają również wiele możliwości uczenia się. Jeśli masz trudności z określeniem, która taktyka najlepiej pasuje do Ciebie i Twojego zespołu, przyjrzyj się bliżej pozytywnym wynikom. Zdobędziesz cenną wiedzę na temat tego, z jakich strategii sprzedażowych warto korzystać częściej. Możesz również robić notatki na temat tego, jakich środków powinieneś użyć, jeśli masz do czynienia z określonym typem leada.

  • Raport lejka sprzedażowego. Ten raport jest potrzebny, jeśli chcesz zobaczyć, na jakim etapie lejka sprzedażowego znajdują się w danym momencie Twoi leady, co powstrzymuje ich przed przesuwaniem się dalej w dół lejka i co musisz zrobić, aby zbliżyć się do zawarcia transakcji. Zobaczysz, które taktyki są najskuteczniejsze w zależności od typu leada. Po dokładnym przeanalizowaniu tych informacji będziesz wiedział, jakie powinny być Twoje kolejne kroki.

Funkcje wyświetlania współczynnika konwersji

Współczynnik konwersji jest ostateczną miarą Twojego sukcesu, więc jeśli oprogramowanie do śledzenia sprzedaży nie jest w stanie go obliczyć, lepiej wybierz inne. Możesz pozyskać mnóstwo leadów, ale jeśli nie uda Ci się ich przekształcić w klientów, nie przyczyni się to do zwiększenia zysków firmy. Jeśli liczby, które posiadasz, Cię nie satysfakcjonują, po prostu wyświetl za pomocą programu współczynniki konwersji przedstawicieli handlowych, źródła leadów itp. Uzyskasz jasny obraz sytuacji i będziesz mógł podjąć konkretne działania, aby poprawić sytuację.


Narzędzia do obliczania średniej ceny sprzedaży

Dochód od pojedynczej sprzedaży to średnia kwota, którą otrzymujesz po zamknięciu deala. Jeśli ta liczba spada, zdecydowanie musisz zmienić swoją strategię sprzedaży. Ten wskaźnik może być również przydatny, jeśli chcesz ocenić wydajność swojego zespołu sprzedażowego w zakresie sprzedaży dodatkowej. Tak więc oprogramowanie do śledzenia sprzedaży z możliwością wyświetlania średniej ceny sprzedaży jest narzędziem, którego powinieneś używać do identyfikacji słabych stron w procesie sprzedaży.


Dostępność na wielu platformach

Żyjemy w XXI wieku, dlatego dostępność aplikacji zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach jest niemal niezbędna. To pozwala na zarządzanie firmą w dowolnym miejscu i czasie. Wiele platform oferuje możliwości synchronizacji i dostęp online/offline. Dzięki tak zaawansowanemu oprogramowaniu do śledzenia sprzedaży prowadzenie całej firmy staje niezwykle łatwe, ponieważ każda ważna funkcja jest w zasięgu zaledwie kilku kliknięć. Wybierz produkt, który pozwoli Ci cieszyć się zaletami postępu technologicznego.


Jesteś już zmęczony szukaniem najlepszego narzędzia do śledzenia sprzedaży?

​​Zobacz, co CRM Bitrix24 może zrobić dla Twojego biznesu

Zarejestruj się za darmo teraz





11 platform do śledzenia sprzedaży, na których możesz polegać

W dzisiejszych czasach proces sprzedaży jest znacznie skomplikowany niż kiedyś. Istnieje wiele działań i wskaźników, które należy monitorować. Ale nie martw się, jest też wiele programów do śledzenia sprzedaży, które mogą Ci pomóc. Zobaczmy, co ma do zaoferowania dzisiejszy rynek.

1. Bitrix24

Jeśli chodzi o oprogramowanie do śledzenia sprzedaży, Bitrix24 to najlepszy zestaw narzędzi. Pomoże on we wszystkich sytuacjach i problemach, które Twój zespół może napotkać. Możesz przechowywać dane o obecnych i potencjalnych klientach, analizować działania sprzedażowe i wydajność zespołu, importować, eksportować i udostępniać dokumenty, zarządzać kampaniami marketingowymi, komunikować się z potencjalnymi klientami za pośrednictwem wielu kanałów itp. A najlepsze jest to, że możesz to robić za darmo. Oczywiście istnieją dodatkowe funkcje i pakiety premium, ale korzystanie z podstawowych funkcji nic nie będzie kosztować.

Kluczowe funkcje
  • Zarządzanie leadami i lejkami sprzedażowymi, automatyzacja sprzedaży, instrumenty do generowania leadów.
  • Wykresy Gantta, tablica Kanban, raporty wydajności w Zadaniach, współczynnik konwersji, raporty lejków sprzedażowych, raporty z działalności itp.
  • Baza klientów i leadów z danymi osobowymi i historią interakcji.
  • Narzędzia komunikacji, w tym połączenia telefoniczne, e-maile, Zoom, media społecznościowe, połączenia głosowe/wideo i konferencje.


2. Vtiger

Vtiger skupia się przede wszystkim na pozyskiwaniu i pielęgnowaniu leadów, ale oferuje również szereg narzędzi do prognozowania i analityki. System inteligentnych alertów automatycznie powiadamia Cię o zmianie statusu deala. Dodatkowo możesz kontynuować rozmowy w dowolnym momencie, nawet jeśli rozpocząłeś je na innym kanale.

Kluczowe funkcje

  • Generowanie leadów z wielu kanałów, w tym z poczty e-mail, mediów społecznościowych, strony internetowej i połączeń telefonicznych.
  • Analiza danych osobowych klientów i przypisanie leadów do najbardziej odpowiednich przedstawicieli handlowych.
  • Automatyczne kampanie sprzedażowe i marketingowe.
  • Przegląd raportów z działalności, wyników sprzedaży i zmian w lejku sprzedażowym.
  • Ocena wydajności i produktywność zespołu sprzedaży.


3. Salesflare

Jeśli automatyzacja jest dla Ciebie nadrzędnym priorytetem, Salesflare to najlepszy wybór. Ta aplikacja pozyskuje dane z różnych źródeł, takich jak poczta e-mail, media społecznościowe, dysk firmowy, a nawet kalendarz. Na przykład, gdy otrzymasz wiadomość e-mail, oprogramowanie do śledzenia sprzedaży automatycznie przeniesie numer telefonu i adres z podpisu osoby do Twojej bazy danych.

Kluczowe funkcje

  • Zautomatyzowane sekwencje e-maili, które można zainicjować, gdy ma miejsce określone zdarzenie lub chcesz dotrzeć do osoby, która nie odpowiada.
  • Zaawansowane narzędzia do monitorowania aktywności. Możesz dowiedzieć się, kiedy ludzie otwierali Twoje wiadomości lub jakie strony Twojej witryny odwiedzili i kiedy.
  • Imponujące możliwości integracji: jest doskonale kompatybilny z Gmailem, Office 365, iCloud, PieSync i wieloma innymi popularnymi platformami.
  • Niestandardowe lejki sprzedażowe, pulpity kontrolne i przeglądy.


4. EngageBay

EngageBay nie oferuje opcji analitycznych, ale zapewnia mnóstwo możliwości kontrolowania wszystkich interakcji z potencjalnymi klientami. Obejmuje wszystko, od pielęgnowania potencjalnych leadów po obsługę klienta.

 Kluczowe funkcje

  • Analiza zachowań i preferencji klientów
  • Generowanie lejków sprzedażowych dla kilku deali
  • Komunikacja z potencjalnymi klientami za pośrednictwem telefonu lub poczty e-mail
  • Przydzielanie i monitorowanie zadań
  • Zautomatyzowane lejki sprzedażowe i sekwencje e-maili
  • Pulpity kontrolne i narzędzia do analizy propozycji biznesowych
  • Integracja z Office 365, Gmail i innymi aplikacjami


5. Pipedrive

Pipedrive oferuje standardowy zestaw narzędzi do śledzenia sprzedaży. Jest jednak kilka ciekawych funkcji. Na przykład funkcja, za pomocą której automatycznie otrzymasz powiadomienie, jeśli deal długo pozostaje bezczynny, dzięki czemu przedstawiciele handlowi będą mogli podjąć jakieś działania, zanim deal stanie się straconą szansą sprzedażową. Pipedrive zapewnia sprzedawcom wirtualnego asystenta, którego można poprosić o spersonalizowaną poradę.

Kluczowe funkcje

  • Śledzenie i zarządzanie leadami
  • Automatyzacja zadań cyklicznych
  • Szczegółowe profile leadów i klientów z historią interakcji
  • Lejki sprzedażowe
  • Raporty z działalności i inne narzędzia do analizy i prognozowania
  • Zsynchronizowane wersje: mobilna i na PC.


6. Zoho CRM

Zoho CRM przedstawia swoim użytkownikom różnorodne rozwiązania dla każdego scenariusza. Ale najbardziej innowacyjnym instrumentem, jaki mają, jest grywalizacja. Ta przydatna funkcja pozwala zmienić nudne procesy osiągania celów, wykonywania zadań i pozyskiwania potencjalnych klientów w zabawną rywalizację, ułatwiając handlowcom utrzymanie produktywności.

Kluczowe funkcje

  • Zautomatyzowany workflow
  • Konfigurowalne wykresy i pulpity kontrolne
  • Trendy sprzedażowe i prognozy
  • Lejki sprzedażowe i zarządzanie leadami.


7. Copper

Jeśli chcesz zautomatyzować jak najwięcej procesów związanych ze sprzedażą, wybierz Copper. Program zbiera informacje o leadach i działaniach sprzedażowych ze wszystkich dostępnych kanałów i źródeł komunikacji. Co więcej, wyśli automatyczne powiadomienie, gdy deal osiągnie kluczowy etap. 

Kluczowe funkcje

  • Przechowywanie danych klientów z pełną historią interakcji
  • Automatyzacja zwykłych czynności administracyjnych
  • Niestandardowe lejki sprzedażowe
  • Raporty dotyczące działań sprzedażowych, przegląd lejka sprzedażowego i pulpity kontrolne
  • Wersje na PC, iOS i Android
  • Integracja z Gmail


8. Freshworks CRM

Najwygodniejszą funkcją Freshworks CRM jest możliwość przedstawienia na jednym ekranie wszystkich informacji o klientach i leadach - widoku klienta 360 stopni. A karta deala z lejkiem sprzedażowym pozwala na delegowanie zadań, organizowanie spotkań i inicjowanie rozmów z potencjalnymi klientami.

Kluczowe funkcje

  • Możliwość komunikowania się z potencjalnymi klientami bezpośrednio z platformy
  • Lead scoring
  • Raport z działalności
  • Inteligentne e-maile spersonalizowane do Twoich leadów


9. Close CRM

Jako oprogramowanie do śledzenia sprzedaży, Close CRM został zaprojektowany specjalnie po to, aby pomóc Twojemu zespołowi zamknąć jak najwięcej deali. Dlatego kładzie duży nacisk na narzędzia analityczne, w tym takie, które pozwalają oceniać wydajność zespołu oraz mierzyć skuteczność komunikacji z potencjalnymi klientami.

Kluczowe funkcje

  • Zaawansowana funkcja lejka sprzedażowego.
  • Pozyskiwanie leadów i możliwość komunikowania się za pośrednictwem wielu kanałów (e-maile, połączenia audio/wideo itp.).
  • Generowanie raportów dotyczących działań sprzedażowych, dochodów od pojedynczej sprzedaży i innych ważnych wskaźników.
  • Zarządzanie wszystkimi działaniami sprzedażowymi z jednego centrum sprzedaży z automatyczną synchronizacją i logowaniem we wszystkich aplikacjach, z których korzystasz.


10. HubSpot

HubSpot to najlepsze oprogramowanie do śledzenia sprzedaży dla tych, którzy szukają idealnego połączenia możliwości sprzedażowych i marketingowych.

Kluczowe funkcje

  • Generowanie leadów.
  • Automatyczne kampanie marketingowe.
  • Raporty z działalności i inne narzędzia do oceny produktywności zespołu.
  • Lejki sprzedażowe z możliwością śledzenia leadów w czasie rzeczywistym.
  • Planowanie spotkań i automatyzacja zadań cyklicznych.


11. SugarCRM

SugarCRM to najlepsze rozwiązanie dla firm, które chcą skoncentrować się na dokładnym prognozowaniu i uzyskaniu informacji na temat leadów lub zachowań klientów.

Kluczowe funkcje

  • Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o zauważonych zmianach w kluczowych wskaźnikach, uzyskiwać dokładne prognozy na podstawie analizy Twojej historii/doświadczeń oraz monitorować swoje KPI i działania sprzedażowe w czasie rzeczywistym, skorzystaj z odpowiedniej funkcji SugarCRM (Sugar Discover—Revenue).
  • Utwórz Profil Idealnego Klienta, otrzymuj powiadomienia o nowych ideach i możliwościach dzięki funkcji SugarPredict opartej na sztucznej inteligencji.
  • Zautomatyzuj proces zbierania danych o leadach i klientach.
  • Monitoruj lejki sprzedażowe i otrzymuj aktualizacje statusu.
  • Inicjuj inteligentne kampanie marketingowe
  • Użyj funkcji Sugar Market, aby monitorować najważniejsze dane.

Proces wyboru najlepszego oprogramowania do śledzenia sprzedaży może być męczący. Rynek oferuje wiele przydatnych opcji, które zadowolą nawet najbardziej wymagających klientów. Zachowaj spokój i pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się na korzystanie z jednej z wymienionych wyżej platform, na pewno nie będziesz rozczarowany.

Free. Unlimited. Online.
Bitrix24 to miejsce, w którym każdy może komunikować się, współpracować przy zadaniach i projektach, zarządzać klientami i robić o wiele więcej.
Zarejestruj się za darmo
You may also like
Sukcesy klientów
10 sposobów na zdobycie zaufania klientów
Marketing oparty na danych
Kompletny Przewodnik po Marketingu B2B
Projekty zorientowane na cele
Czat jako platforma do zarządzania projektami: TOP 5 propozycji
Projekty zorientowane na cele
7 skutecznych strategii zarządzania projektami w metodyce Agile
Używamy plików cookie, aby zwiększyć wygodę korzystania - Dowiedz się więcej.
Znajdujesz się na uproszczonej wersji strony. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej polityce dotyczącej cookies, przejdź do pełnej wersji witryny internetowej.