Nie jest tajemnicą, że małe agencje stoją przed dużym wyzwaniem, jeśli chodzi o pozyskiwanie dużych klientów. Przy ograniczonych zasobach i mniejszej bazy klientów, konkurowanie z większymi, bardziej ugruntowanymi agencjami może być trudne.
Ale nie martw się! Dzięki odpowiednim strategiom, narzędziom i technikom małe agencje mogą pozyskać dużych klientów i rozwijać swoją działalność. W tym artykule podzielimy się 7 skutecznymi wskazówkami, które pomogą Ci zdobyć dużych klientów, jeżeli zarządzasz małą agencją Od networkingu i marketingu po demonstrowanie swojej wartości i budowanie relacji, te wskazówki pomogą Ci przezwyciężyć wyzwania i odnieść sukces w konkurencyjnym świecie branży agencyjnej.
Duże agencje mogą być w stanie zaoferować pakiet "wszystko w jednym", a przeciwko ich rozległemu zespołowi i ogromnym zasobom nie możesz z nimi konkurować. Jednak ich ogólne podejście często wiąże się ze szkodą dla głębokiego skupienia się na prawdziwej specjalności.
Proponujemy tutaj uniknąć pokusy oferowania wszystko wszędzie naraz. Zamiast tego określ, w czym jesteś najlepszy, rozwiń to i promuj. Tak, przerażające jest odrzucanie dużych ofert, gdy zaczynasz działalność, ale możesz ponieść ogromne szkody reputacyjne, pracując w obszarach, w których nie czujesz się komfortowo.
Więc zaufaj nam w tej sprawie; lepiej znaleźć to, w czym jesteś dobry i zaangażować się w to. Może nigdy nie będziesz miał usługi marketingowej typu "wszystko w jednym", ale możesz wypróbować poradzić sobie z SEO. To skupienie zmieni opinię ludzi z "przeciętnej firmy marketingowej" na "najlepszych specjalistów SEO w mieście" w niezwykle krótkim czasie. Krok po kroku dowiesz się, jak zdobyć klientów agencji bez konieczności obiecywania wszystkiego na świecie.
To, że jesteś mały, nie oznacza, że musisz stracić każdy kontrakt. To może być zaskoczeniem, ale kiedy walniesz głową o ścianę, zastanawiając się, jak zdobyć klientów agencji od dużych konkurentów, pamiętaj, że wielu klientów lubi małe firmy.
Ogromne zespoły z niekończącymi się listami klientów często kończą z wieloma zrobotyzowanymi połączeniami telefonicznymi, które zajmują dużo czasu i nie oferują wiele w zamian. Możesz zdobyć dużych klientów jako małą agencję, tworząc osobiste, rozsądne połączenie ze swoimi klientami. Kto chce mieć do czynienia z korporacyjnym najemnikiem, który przybył na miejsce pięć minut temu? Zamiast tego zagwarantuj swoim klientom, że od samego początku będą mieli do czynienia z najlepszymi pracownikami.
Duże firmy często mogą być formalne w swoim podejściu. Ale jako mała firma możesz wykorzystać zwinność i elastyczność na swoją korzyść. Czy używasz metodologii agile? Oczywiście, że tak. Porozmawiaj z klientami o procesie sprintów i iteracji, które dają im szybkie, wydajne rozwiązania, których mogą być częścią.
Jeśli nadal mają pytania dotyczące Twojego tempa i profesjonalizmu, przedstaw im przegląd swojej tajnej broni — automatyzacji. Nie tracisz czasu (ani pieniędzy) na powtarzalne zadania: dostajesz od razu do sedna sprawy i aktualizujesz swoich klientów przez cały czas.
Zacznij od doskonałego doświadczenia z onboardingiem. Myślenie poza prezentacją korporacyjną może wymagać dużo pracy i wyobraźni, ale na dłuższą metę warto. Nikt nie chce zrobić sesji onboardingowej desperacko, więc im więcej zabawy i zaangażowania sprawisz, tym lepiej. Dobra wiadomość jest taka, że ciężką pracę wystarczy wykonać tylko raz. Następnie chodzi o powielenie przepływu pracy i edycję go dla następnego klienta, zawsze szukając sposobów na test A/B i ewolucję.
Ale w jaki sposób agencje pozyskują klientów na podstawie dobrych doświadczeń klientów obecnych? Chodzi o oferowanie bezkonkurencyjnej obsługi klienta. Mając mniej klientów do czynienia, powinieneś być na końcu linii telefonicznej, kiedy tylko Cię potrzebują. Poświęć trochę czasu, aby skontaktować się z nimi podczas swoich projektów, uzyskać informacje zwrotne i rozwiązać wszelkie problemy, które mają. Jeśli zachowasz uśmiech na ich twarzy, będą znacznie bardziej skłonni do polecania Cię innym, a w rezultacie zdobędziesz więcej klientów.
W taki sam sposób, w jaki powinieneś trzymać się tego, w czym jesteś dobry, zalecamy również, aby nie próbować promować siebie jako kogoś, kim nie jesteś. Jeśli masz zalety i wartości, to świetnie — klienci kochają firmę, z którą mogą się utożsamiać. Ale nie próbuj przedstawiać się jako firma, która dba o wszystko i nie ma na to żadnego poparcia.
Kiedy toczysz bitwy o sprawiedliwość społeczną na wszystkich frontach, zaczynasz dokładnie naśladować organizacje, od których próbujesz się odróżnić. Z drugiej strony, kiedy naprawdę troszczysz się o konkretną sprawę i masz doświadczenie w działaniu, o wiele łatwiej jest pozyskać dużych klientów dla małej agencji.
Aby więc wyróżnić się i zdobyć dużych klientów jako mała agencja, musisz wnieść do stołu nowe perspektywy. Oznacza to opracowanie unikalnej propozycji wartości i komunikatów, które będą rezonować z odbiorcami. Oto kilka szybkich wskazówek, które pomogą Ci wybrać właściwą drogę:
Wdrażając te kroki, małe firmy mogą stworzyć silny i profesjonalny wizerunek, który może pomóc w przyciąganiu dużych klientów. Nie ma sposobu, aby konkurować z wielkimi działami pod względem budżetów marketingowych, ale spójny przekaz skupiający się na właściwych przekazach da Ci poważną przewagę i lojalność klientów. Masz łańcuch dostaw? Bądź dumny z tego, że jest zrównoważony. Produkcja odzieży? Udostępnij je dla wszystkich rozmiarów, płci itp.
Kiedy rozejdą się wieści, że składasz obietnice i trzymasz się ich, zyskasz poziom zaufania.
Nieograniczona liczba użytkowników na planie Free
Zarejestruj się już dziś
Świat mediów społecznościowych rozgałęził się w istny las platform, na których możesz dotrzeć do swoich klientów. Nawet największe firmy na świecie nie mogą konkurować z przyjaznym podejściem, które rozwiązuje rzeczywiste pytania dla rzeczywistych klientów.
Każdy, kto choć trochę orientuje się w Internecie, z pewnością zwróci się do YouTube po wskazówki, jak wymienić żarówkę, wybrać dobre wino lub nawiązać kontakt z nowymi klientami. To dość łatwe, kiedy się nad tym zastanowić. Ale za każdym z tych filmów stoi inteligentna osoba, która wykorzystała media społecznościowe, aby uzyskać przewagę.
Najlepiej jest, jeśli chcesz być punktem odniesienia dla swojej konkretnej niszy. Jeśli potencjalny klient zadaje Googlowi pytanie dotyczące Twojej branży, musisz być numerem jeden na tej liście. Stworzenie strony internetowej zoptymalizowanej pod kątem SEO oznacza uzyskanie zaległości w zakresie bardzo trafnych treści, które będą pojawiać się przy każdym wyszukiwaniu.
Jeśli możesz przekonwertować ten autorytet na YouTube, jeszcze lepiej. Wszystkie te filmy można dalej wykorzystywać, umieszczając je na Instagramie, TikToku i Facebooku, aby jeszcze bardziej zwiększyć zasięg. Każda z tych platform ma swoją własną publiczność, więc podczas gdy najwięksi gracze w branży mogą odwiedzać Twittera i LinkedIn, możesz zgarnąć tych, którzy szukają w mniej eksplorowanych częściach Internetu.
Większość z tych kanałów ma również doskonałe narzędzia analityczne. Przy myśleniu strategicznym możesz udoskonalić swoje podejście, zainwestować w kierowanie reklam do odpowiednich osób oraz zoptymalizować wszystkie reklamy i treści natywne, aby zwiększyć swoje szanse na konwersję.
Uderzenie w działania marketingowe może zajść tak daleko, aby zwiększyć widoczność. Zacznij od stworzenia prezentacji sprzedaży przetestowanej na podstawie testów A/B, z której jesteś zadowolony, a następnie popracuj nad oduczeniem się jej.
Co przez to rozumiemy?
Zasadniczo naucz się mówić to w sposób, który nie wydaje się zbyt przećwiczony. To prowadzi nas do kolejnej kluczowej kwestii: nawet jeśli jesteś założycielem i dyrektorem generalnym, możesz nie być w najlepszej pozycji do pozyskiwania dużych klientów jako mała agencja.
Pamiętaj, że Twoi potencjalni klienci mogą czuć się zastraszeni przez znane firmy z ich korporacyjnym podejściem. Jako mała firma możesz zaoferować znajomy klimat, który przełamuje bariery i tworzy poziom zaufania, z którym nie może konkurować żadna międzynarodowa firma.
Ale oprócz ludzi, których spotykasz na tych wydarzeniach, wydarzenia branżowe są dla Ciebie świetną okazją do pożyczenia nowych pomysłów pochodzących od firm wiodących na rynku.
Jeśli dopiero zaczynasz małą firmę, która do tej pory nie zapewniła sobie żadnych klientów, ta część nie będzie dla Ciebie. Ale gdy tylko zamkniesz te pierwsze deale, możesz wykorzystać recenzje, aby zdobyć dużych klientów dla swojej małej agencji.
Teraz jesteś już obecny we wszystkich mediach społecznościowych i masz stronę internetową, która przynosi konwersje, możesz pochwalić się świetnymi recenzjami od prawdziwych ludzi. Historia, misja i wartości Twojej firmy mogą sięgać tylko do tej pory. Nie ma lepszej metody zdobywania dużych klientów niż pokazywanie prawdziwych recenzji zadowolonych klientów.
Jak więc agencje nakłaniają klientów do wystawiania im ocen na najwyższym poziomie?
Doskonałym sposobem na zakończenie projektu z klientami jest przesłanie im formularza zwrotnego na temat, który chcesz przeanalizować. Ma to podwójną korzyść. Wszystko, co negatywne, trafia do twojego folderu „sposoby na poprawę”, podczas gdy wszystkie dobre rzeczy mogą zostać przyklejone do twoich mediów społecznościowych.
Możesz też zachęcać do korzystania z linków. Kto nie lubi rabatu za polecenie? Oferowanie zachęt za polecenia ustne może naprawdę przenieść Twoją firmę na wyższy poziom i stanowić idealną odpowiedź na pytanie „jak zdobyć dużych klientów”.
Mamy nadzieję, że nasze wskazówki, jak zdobyć dużych klientów, zainspirowały Twoją firmę. Są to wypróbowane i przetestowane techniki, które można dostosować do każdej branży.
Punkty wymienione w tym artykule mają charakter strategiczny i ich wdrożenie może zająć trochę czasu. Ale co by było, gdyby istniał sposób na natychmiastowe zmiany w Twojej firmie?
Bitrix24 oferuje nowoczesne narzędzia do prowadzenia biznesu. Z jednej kompleksowej platformy biznesowej otrzymujesz:
Jeśli więc interesuje Cię jedno oprogramowanie, które pomoże osiągnąć sukces, zarejestruj się w Bitrix24 już dziś.
Aby zdobyć dużych klientów dla małej agencji, należy:
Pracować nad treściami w mediach społecznościowych
Budować reputację
Analizować niszę, gdzie zajmujesz się biznesem
Tworzyć bazę zadowolonych klientów
Możesz zbudować reputację i wiarygodność jako mała agencja, konsekwentnie dostarczając wysokiej jakości pracę, budując silne portfolio i zdobywając pozytywne referencje od klientów.
Niektóre skuteczne strategie obejmują:
Uczestnictwo w wydarzeniach branżowych
Docieranie poprzez profesjonalne kontakty
Oferowanie wyjątkowych ofert
Wykorzystanie mediów społecznościowych i marketingu cyfrowego do zaprezentowania swoich usług lub produktów