Sprzedaż z CRM
Zarejestruj się za darmo

7 zalet korzystania z oprogramowania CRM dla biur podróży

Zespół Bitrix24
13 stycznia 2023
Odświezone: 14 sierpnia 2024

Spis treści

7 zalet korzystania z oprogramowania CRM dla biur podróży

1. Zwiększenie produktywności wewnętrznej
2. Jedna centralna baza danych w Chmurze
3. Ukierunkowane, spersonalizowane działania sprzedażowe
4. Skuteczne kampanie marketingowe
5. Zwiększenie retencji klientów
6. Doskonała obsługa klienta
7. Poprawa każdego aspektu Twojej firmy dzięki analityce wydajności
FAQ


Masz problem z dotrzymywaniem planów podróży swoich klientów? Wygląda na to, że potrzebujesz oprogramowania CRM dla biur podróży.

Tak wielu agentów turystycznych postrzega swoją pracę jako zwykłą grę liczbową, w której jedynym celem jest sprzedaż wycieczek. Inni zgodzili się, że oprogramowanie CRM dla biur podróży zapewnia im porządek, ale nie wykorzystują w pełni go potencjału.

To znacznie więcej niż tylko baza danych klientów. Możesz usprawnić wszystkie obszary swojej firmy dzięki automatyzacji workflow, mierzalnym wskaźnikom i lejkom sprzedażowym, bardziej spersonalizowanym relacjom z klientami oraz analizom marketingowym i sprzedażowym. Właśnie to omówimy w naszym artykule o 7 korzyściach płynących z korzystania z oprogramowania CRM dla biur podróży.

Zwiększenie produktywności wewnętrznej

Niezależnie od tego, czy zajmujesz się podróżami służbowymi, czy prywatnymi, wydajność ma ogromne znaczenie. Musisz być na bieżąco, aby oferować najlepszą obsługę.

W jaki sposób oprogramowanie CRM dla biur podróży może zwiększyć produktywność Twojej firmy?

Systemy CRM, takie jak Bitrix24, które są dostarczane z wbudowanymi narzędziami do zarządzania projektami, to doskonały sposób na uporządkowanie i usprawnienie wewnętrznych działań i wysiłków.

Szablony przepływów pracy dla każdego działu pomagają zespołom w standaryzacji procesów, eliminując wszelkie domysły, przy jednoczesnym zachowaniu zgodności dzięki uwzględnieniu wszystkich wymaganych procesów. Na przykład w szczycie sezonu tuż przed latem możesz przygotować dla swojego zespołu przepływ zadań gotowych do wdrożenia za jednym kliknięciem. Możesz sprawdzić dostępność usług, skontaktować się ze wszystkimi odpowiednimi stronami i potwierdzić wszystkie płatności i rezerwacje, nie tracąc ani chwili.

Automatyzacja działa w tandemie z Twoimi przepływami pracy. Zamiast biegać po biurze i sprawdzać, czy jedno zadanie zostało wykonane przed przydzieleniem następnego, możesz skorzystać z zależności. Oto, jak to działa w praktyce: jeden członek zespołu potwierdza ukończenie zadania, co powoduje, że oprogramowanie CRM Twojego biura podróży automatycznie przydziela kolejne zadanie.

Pozwala to zrezygnować ze stresującego mikrozarządzania i zamiast tego śledzić postępy i interweniować tylko wtedy, gdy wykryjesz problem. I będzie naprawdę prosto. Oprogramowanie do zarządzania projektami można skonfigurować tak, aby wysyłało powiadomienie, gdy zadanie zbliża się do terminu. Oszczędzając czas dzięki przepływom pracy i automatyzacji, możesz reagować w czasie rzeczywistym i interweniować, zanim problemy zostaną przekształcone w przegrane deale.

Jedna centralna baza danych w Chmurze

Zespoły zdalne otrzymują ten sam pasek narzędzi, te same informacje, te same powiadomienia… Dzięki czemu, niezależnie od tego, czy chcesz mieć międzynarodowy zespół rozproszony po całym świecie, czy po prostu poprawić retencję pracowników, oferując pracę hybrydową, musisz mieć wszystkie potrzebne informacje w Chmurze.

Dzięki synchronizacji w czasie rzeczywistym nie musisz polegać na ręcznym wprowadzaniu danych, co przyspiesza ogólny proces pracy. Co więcej, biura podróży mają wyjątkową potrzebę jednoczesnych aktualizacji, aby uniknąć przypadkowych podwójnych rezerwacji.

Najlepsze oprogramowanie CRM dla biur podróży zapewnia też kilka warstw zabezpieczeń. Dzięki kopiom zapasowym danych, weryfikacji dwuetapowej i blokowaniu złośliwego oprogramowania, ochrona danych jest tak niezawodna, jak to tylko możliwe. Wszystko, czego potrzebuje Twój zespół, to dostęp do internetu i odpowiednie urządzenie. Oprogramowanie CRM często równie dobrze sprawdza się na komputerach, urządzeniach mobilnych i w przeglądarkach. Dzięki temu Twój zespół może otrzymywać aktualizacje, odpowiadać na zapytania, prośby i podpisywać dokumenty w jednym oprogramowaniu.

Ale jak to wszystko może wpłynąć na Ciebie i Twoich klientów?

Korzystając ze specjalistycznego CRM dla biur podróży Twój zespół może uzyskać wszystkie potrzebne informacje o dowolnym kliencie w dowolnym momencie. Zamiast polegać na swojej pamięci, otrzymujesz wszystkie informacje dotyczące interakcji z klientami i ich preferencji, dzięki czemu zawsze jesteś gotowy do pomyślnej komunikacji.

Ukierunkowane, spersonalizowane działania sprzedażowe

Dzięki potężnemu oprogramowaniu CRM dla biur podróży możesz podzielić wszystkich klientów na niestandardowe kategorie. Jest to świetne rozwiązanie w przypadku ukierunkowanych działań sprzedażowych, zamiast stosowania ogólnego, uniwersalnego podejścia.

Jak wspomnieliśmy wcześniej, automatyzacja jest kluczowym elementem poprawy wydajności i nie inaczej jest w przypadku lejków sprzedażowych. Od generowania potencjalnych klientów po powtarzające się sprzedaże — możesz wdrożyć automatyzację, która pomoże Ci ukierunkować cały proces pracy z podróżą klienta.

Korzystaj z konfigurowalnych formularzy generowania leadów. Dzięki polom, które pozwalają użytkownikom wybrać destynacje i preferencje, takie jak np. miejsca rodzinne lub pełne przygód, Twoje nowe kontakty zostaną automatycznie przydzielone do idealnie pasującej kategorii na mrugnięcie oka.

Następnym krokiem jest skonfigurowanie zautomatyzowanego e-mailowego marketingu kroplowego (“drip marketing”), aby zachęcić potencjalnych klientów do zakupu. Dzięki profesjonalnemu systemowi CRM dla biur podróży możesz połączyć marketing masowy z indywidualnym podejściem, uwzględniając informacje przesłane w pierwszym formularzu kontaktowym i dostosowując każdą wiadomość. Korzystaj z testów A/B, aby udoskonalić swoją strategię i śledź przydatne wskaźniki, takie jak liczba kliknięć i transakcji, czas czytania, aby mierzyć swoje postępy.

Skuteczne kampanie marketingowe

Gdy już zaczniesz działać jako biuro podróży, jednym z najlepszych sposobów na zrozumienie swoich klientów będą… Twoi klienci! Utworzenie formularza zwrotnego zajmuje dosłownie kilka minut i może pomóc w dodawaniu cennych danych do oprogramowania CRM dla biur podróży. Te dane mogą podpowiedzieć, gdzie szukać nowych klientów i pomóc w uzyskaniu znacznie lepszego zwrotu z inwestycji w działania marketingowe.

Masz nową rejestrację? Wyślij użytkownikowi formularz opinii, aby zobaczyć, kto to jest, gdzie cię znalazł i czego szuka. Klienci właśnie wrócili z wakacji? Zapytaj ich, co im się spodobało i co możesz ulepszyć. Te proste formularze mają natywną integrację z Twoim CRM dla biur podróży i automatycznie dodają informacje do systemu, gdy Twoi klienci je wypełniają.

Kiedy zbierzesz wystarczającą ilość informacji zwrotnych, wykorzystaj raporty porównujące dane demograficzne z tym, z czego są zadowoleni lub czego szukają, i uruchom na podstawie tych danych swoje kampanie marketingowe.

Nie tylko przeznaczysz większość swojego budżetu na trendy, o których wiesz, że się sprawdzą, ale także zaoszczędzisz wiele stresu swoim kreatywnym zespołom. Zamiast udzielać niejasnych instrukcji, możesz wskazać punkty problemowe, aby Twój zespół mógł działać w oparciu o rzeczywiste dane.


Popraw retencję klientów dzięki Bitrix24

Nieograniczona liczba użytkowników za darmo na planie Free
Zarejestruj się już dziś


Zwiększenie retencji klientów

Nadejdzie czas, kiedy będziesz musiał udzielić indywidualnej pomocy przy sprzedaży. Na przykład pod koniec lejka sprzedażowego często musisz wyjaśnić wszystkie szczegóły i wzbudzić zaufanie klienta, aby sfinalizować transakcję. Jest to potencjalnie decydująca sytuacja, w której ważną rolę odegra profesjonalizm i przyjazne nastawienie.

Oczywiście oprogramowanie CRM dla biur podróży będzie tutaj naprawdę pomocne. Mając wszystkie szczegóły każdej poprzedniej rozmowy, możesz korzystać z tych informacji, aby Twój klient poczuł się naprawdę doceniony. Klienci nie muszą wiedzieć, że po prostu szybko wyszukałeś ich imię i nazwisko i wyciągnąłeś dane!

Patrząc w przyszłość, rok to długi czas bez kontaktu i może stać się tak, że Twoi klienci o Tobie zapomną i wrócą do Google, aby zarezerwować kolejną podróż. Jednakże, czyniąc Sukces Klienta (Customer Success) kluczową zasadą swojej firmy, możesz zapewnić doskonałe wrażenia w krótkim okresie i utrzymać je przez cały rok, aby stworzyć długotrwałe relacje.

Wiele firm korzysta z CRM dla biur podróży, aby stworzyć klub lojalnościowy ze specjalnymi ofertami lub systemem punktowym w celu zachęcania do przyszłych zakupów. Podwójny efekt klubu lojalnościowego polega na tym, że zdobywasz powtarzające się zamówienia od swoich obecnych klientów, jednocześnie tworząc poczucie FOMO (Fear of missing out) wśród potencjalnych klientów. Skorzystaj z mediów społecznościowych, aby wzbudzić zainteresowanie poza sezonem i uzyskać wczesne deale od najbardziej lojalnych klientów.

Doskonała obsługa klienta

Obsługa klienta jest kluczowym aspektem biur podróży, a brak odpowiedniej organizacji doprowadzi do czegoś więcej niż niezadowolenia klientów. Jeśli Twoi klienci czują się porzuceni, możesz stracić powtarzające się leady i otrzymać okropne recenzje.

Obsługa klienta zaczyna się jeszcze przed sprzedażą. Jeśli chodzi o omawianie tego, czego chce twój klient, przejrzyj wszystkie jego wcześniejsze rezerwacje i interakcje. Następnie upewnij się, że dostarczysz wszystkie niezbędne informacje i przyjazny dla klienta plan podróży, aby wiedział co, gdzie i kiedy będzie w trakcie podróży.

Właśnie podczas podróży oprogramowanie CRM dla biur podróży naprawdę sprawdza się. Skonfiguruj swoje kanały komunikacji, aby klienci mogli się z Tobą skontaktować zawsze i wszędzie. Idealnym rozwiązaniem jest całodobowe centrum kontaktowe dostępne w wielu językach, za pomocą którego mógłbyś rozwiązać każdy problem w najwygodniejszy sposób.

Aby ułatwić pracę zespołowi, możesz filtrować połączenia i wiadomości błyskawiczne, przekierowując je do odpowiedniego agenta, który się nimi zajmie. Zmniejsza to obciążenie pracowników i pomaga klientom przejść od razu do głównych pytań bez powtarzania swojej historii i długiego oczekiwania podczas przenoszenia ich z działu do działu. Dzięki przechowywaniu wszystkich danych klienta w Chmurze każdy, kto zajmuje się jego zapytaniem lub reklamacją, może zapewnić spersonalizowaną obsługę, która może uratować sytuację — i Twoją reputację.

Poprawa każdego aspektu Twojej firmy dzięki analityce wydajności

Każda firma, która wie, jak korzystać z analityki, ma już wyraźną przewagę nad konkurencją. Analizując ścieżkę klienta w oparciu o dane, możesz wykorzystać narzędzia analityczne w oprogramowaniu CRM dla biur podróży, aby określić, w czym jesteś najlepszy i które etapy należy udoskonalić.

Analityka pomaga w podejmowaniu pewnych, przemyślanych decyzji dotyczących poprawy prawie każdego aspektu, od współczynników klikalności reklam i odpływu klientów po konwersję leadów i zwrot z inwestycji.

Zastanów się, co chcesz mierzyć, zanim skonfigurujesz swoje narzędzia analityczne. W ten sposób możesz gromadzić spójne dane przez możliwie najdłuższy okres czasu. Każdy profesjonalny standardowy CRM będzie zawierał standardowe wskaźniki, takie jak czas realizacji transakcji i procent zrealizowanej sprzedaży.

Najlepsze programy CRM dla biur podróży umożliwiają dostosowanie pól analitycznych do konkretnych korzyści, których oczekujesz od swojego zespołu. Na przykład śledź sprzedaż dodatkowych usług turystycznych. Możesz także filtrować według pracownika i oceniać każdą osobę pod kątem zrealizowanych transakcji, czasu spędzonego na każdym zadaniu, gdzie tracą najwięcej leadów i wiele więcej.

W rezultacie, zamiast polegać na swojej intuicji, aby poprawić wydajność, możesz pobrać raport jednym kliknięciem i oferować pochwały oraz dodatkowe szkolenia, jeśli to konieczne. Porównuj wyniki miesiąc do miesiąca, kwartał do kwartału, rok do roku i monitoruj postępy swoich zespołów.

Jesteśmy pewni, że nasz artykuł na temat siedmiu zalet korzystania z oprogramowania CRM dla biur podróży dał Ci dużo do myślenia. Gdzie jednak znaleźć platformę, która w jednym miejscu zapewnia bazę danych klientów, kanały komunikacji, lejki sprzedażowe i narzędzia analityczne?

Bitrix24 zapewnia wszystko, czego potrzebujesz. Możesz uzyskać wszystkie niezbędne narzędzia w jednym miejscu. To niezwykle wszechstronne narzędzie, z którego możesz korzystać zarówno na komputerze, jak i na urządzeniu mobilnym, sprawi, że będziesz się zastanawiać, jak mogłeś się bez niego obejść.

Zarejestruj się w Bitrix24 za darmo i sprawdź sam.

FAQ


Jaki jest najlepszy system CRM dla biur podróży?

Najlepszy CRM dla biur podróży musi zawierać wszystko, od konfigurowalnej bazy danych z możliwością przeszukiwania i zaawansowanych funkcji komunikacyjnych po zarządzanie zadaniami i analizę wydajności. Bitrix24 obejmuje to wszystko i nawet więcej, dzięki czemu jest idealną platformą dla biur podróży.

Dlaczego system CRM jest ważny w branży turystycznej?

Oprogramowanie CRM jest szczególnie ważne w branży turystycznej, ponieważ pozwala na:
  • lepsze zrozumienie swoich klientów;
  • segmentację klientów i uruchamianie unikalnych reklam;
  • synchronizowanie danych w Chmurze na całym świecie;
  • oferowanie natychmiastowej, profesjonalnej obsługi klienta;
  • budowanie długotrwałych relacji z klientami.


Free. Unlimited. Online.
Bitrix24 to miejsce, w którym każdy może komunikować się, współpracować przy zadaniach i projektach, zarządzać klientami i robić o wiele więcej.
Zarejestruj się za darmo
You may also like
Marketing oparty na danych
Najlepszy Kreator Stron Internetowych na rok 2022
Sukcesy klientów
Czatboty i sztuczna inteligencja w służbie lepszej obsługi klienta
Sprzedaż z CRM
Bitrix24 kontra Pipedrive: który CRM lepiej wspiera dział handlowy?
Rozwój zespołu i HR
Ewaluacja pracowników - zwiększ wydajność HRM bez kosztów
Używamy plików cookie, aby zwiększyć wygodę korzystania - Dowiedz się więcej.
Znajdujesz się na uproszczonej wersji strony. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej polityce dotyczącej cookies, przejdź do pełnej wersji witryny internetowej.