Marketing oparty na danych
Zarejestruj się za darmo

Strategia Generowania Leadów dla eCommerce

Zespół Bitrix24
06 lipca 2022
Odświezone: 14 sierpnia 2024

Aby zmaksymalizować ROI, powinieneś dążyć do generowania większej liczby leadów. Termin „lead” oznacza osobę, która może być chętna do zakupu Twoich towarów lub usług. W tym artykule wymienimy najskuteczniejsze strategie generowania leadów. Zalecenia te powinny być przydatne dla firm dowolnej wielkości i branży.

Optymalizacja Wyszukiwarki

Celem optymalizacji jest poprawa pozycji Twojej strony w wyszukiwarkach. W idealnym przypadku Twoja witryna powinna pojawiać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, które są odpowiednie dla Twoich słów kluczowych. Tylko 25% użytkowników sprawdzi trzecią stronę, nie mówiąc już o pozostałych.

  • Aby w pełni wykorzystać swoje wysiłki SEO, powinieneś:
  • Tworzyć kompleksowe opisy produktów
  • Regularnie aktualizować zawartość swojego bloga
  • Używać metadanych
  • Dodawać tekst alternatywny do obrazów

Pamiętaj, że w wynikach wyszukiwania pierwszeństwo mają obrazy. Połowa użytkowników przy podejmowaniu decyzji zakupowych polega na treściach wizualnych.

Aby zidentyfikować optymalne słowa kluczowe, możesz użyć rozszerzenia Keywords Everywhere dla przeglądarki Google Chrome. Podczas wpisywania zapytania w Google to narzędzie wyświetli powiązane słowa kluczowe oraz dane o trendach.

Automatyzacja Marketingu

Procesy marketingowe składają się z różnych zadań, z których część jest nudna i powtarzalna. Rozsądne byłoby zautomatyzowanie takich zadań i umożliwienie wykwalifikowanym specjalistom skupienie się na zadaniach o wysokim priorytecie, których nie można zautomatyzować.

Oto kilka przykładów zadań, które możesz zautomatyzować za pomocą oprogramowania marketingowego:

  • Umieszczanie wyskakujących okienek na swoich stronach internetowych w celu oferowania rabatów lub przechwytywania informacji o potencjalnych klientach

  • Tworzenie stron docelowych z formularzami internetowymi w celu pozyskiwania nowych leadów i dodawania ich do listy marketingowej

  • Masowe wysyłanie e-maili marketingowych w celu zwiększenia zasięgu Twojej marki

  • Uzyskiwanie wglądu w aktywność internetową leadów, aby spersonalizować swój zasięg marketingowy

Nieco później polecimy Ci oprogramowanie najwyższej klasy, którego możesz użyć do tego celu.

Wyskakujące okienka, czyli pop-upy

Wyskakujące okienka mogą pojawiać się na różnych stronach Twojej witryny, aby zachęcić użytkowników do udostępnienia Ci swoich kontaktów, sfinalizowania zakupów lub wykonania innych prostych czynności. Oto kilka pomysłów na korzystanie z wyskakujących okienek:

  • Konsument dodał produkt do koszyka, ale nie sfinalizował jeszcze zakupu. Algorytmy Twojej witryny wykryły, że dana osoba zamierza odejść. Na środku strony pojawi się wyskakujące okienko oferujące spersonalizowaną zniżkę 10% dla tego klienta. Będą mieli 10 minut na sfinalizowanie zakupu, a w wyskakującym okienku pojawi się licznik czasu.

  • Użytkownik przegląda różne strony Twojego katalogu produktów, ale niczego nie dodaje do koszyka. Wyskakujące okienko poinformuje ich o Twoich najmodniejszych produktach. Może też zawierać dwa przyciski: jeden z nich prowadzi do strony z najnowszą kolekcją, a drugi do przecenionych produktów. Powinieneś pomóc tej osobie wybrać.

  • Jeśli produkt jest obecnie niedostępny, wyskakujące okienko może zachęcić klienta do udostępnienia Ci swojego adresu e-mail. Gdy tylko produkt będzie ponownie dostępny, dana osoba otrzyma powiadomienie na swoją skrzynkę odbiorczą. Wyskakujące okienko powinno podkreślać wartość produktu. Powinna zawierać atrakcyjne wizualnie zdjęcie przedmiotu i kilka słów, które zaakcentują jego najbardziej atrakcyjne cechy.

Nie musisz prosić projektanta o pomoc w tworzeniu wyskakujących okienek. Możesz je samodzielnie zbudować za pomocą dedykowanych narzędzi. Będziesz mógł wybierać z kolekcji szablonów i dostosowywać je za pomocą kilku kliknięć.

Personalizacja

Komponując wiadomości marketingowe dla swoich klientów, powinieneś wziąć pod uwagę osobiste potrzeby i preferencje każdej osoby. Wyobraź sobie sytuację, w której konsument otrzymuje wiadomość e-mail, w której informujesz go o nowej kolekcji przedmiotów, które nie pasują do jego sylwetki, stylu życia i budżetu. Nie należy spodziewać się zbyt wielu konwersji z takich e-maili. Aby zmotywować swoich klientów do zakupu, powinieneś zbierać dane o leadach i ich zainteresowaniach oraz informować ich tylko o produktach i usługach, które pasują do ich profilu.

Reklama płatna za kliknięcie (Pay-Per-Click Advertising)

Podobnie jak optymalizacja SEO, ta strategia generowania leadów umożliwia konsumentom zobaczenie linku do Twojej witryny na pierwszej stronie wyszukiwarki. Ale kampanie PPC działają na innych zasadach niż SEO. Płacisz za wyszukiwarkę, aby nadać priorytet Twojej witrynie. Konsumenci mogą zrozumieć na pierwszy rzut oka, że ​​ta rekomendacja wyszukiwarki nie jest wynikiem rankingu organicznego. Ustawiasz słowa kluczowe dla swojej kampanii PPC i płacisz za każde kliknięcie w link do Twojej witryny. Im bardziej popularne są słowa kluczowe, których używasz, tym wyższa cena. Jeśli nikt nie kliknie Twoich linków, wyszukiwarka nie obciąży Cię żadnymi opłatami. Kampanie PPC przynoszą najlepsze rezultaty w niszach, w których konkurencja nie jest zbyt ostra. 


Uzyskaj Potężne Oprogramowanie do Generacji Leadów

E-mail, telefon, sieci społecznościowe i komunikatory, formularze internetowe - zdobądź więcej leadów dzięki Bitrix24. Bitrix24 sprawia, że automatyczne generowanie leadów i zarządzanie nimi jest łatwiejsze i bardziej efektywne.
Wypróbuj już dziś


Inbound Content

Termin «Inbound content», czyli treści przychodzące oznacza, że ​​treści te zostały stworzone, aby edukować potencjalnych klientów, a nie sprzedawać im produkty. 70% klientów woli dowiadywać się o towarach lub usługach z artykułów, a nie z reklam. Jeśli Twoja marka posługuje się marketingiem treści, możesz zwiększyć współczynniki konwersji nawet sześciokrotnie. Możesz udostępniać swoje treści przychodzące za pośrednictwem następujących kanałów: 

  • Twoja strona internetowa
  • Twoje strony w mediach społecznościowych
  • E-maile do potencjalnych klientów
  • Zasoby internetowe stron trzecich 

Wyobraźmy sobie, że produkujesz i sprzedajesz zdrowe przekąski. Możesz tworzyć treści przychodzące dotyczące odżywiania, diety, dobrego samopoczucia i zdrowego stylu życia. Czytelnicy powinni zacząć postrzegać Cię jako eksperta branżowego. Ilekroć mają pytanie dotyczące twoich kompetencji, powinni pomyśleć o tobie. Treści przychodzące to bardzo skuteczne narzędzie do zwiększania świadomości marki. Aby jak najlepiej to wykorzystać, należy konsekwentnie dostarczać nowe treści, eksperymentować z nowymi formatami i mierzyć wyniki każdego eksperymentu.

Marketing dotyczący mediów społecznościowych

Oto trzy pouczające fakty, które mogą Cię zainspirować:

  • W sumie z mediów społecznościowych korzysta ponad 4,2 miliarda osób
  • Każdego dnia każda osoba spędza średnio prawie 2,5 godziny w mediach społecznościowych
  • Około 80% konsumentów będzie zainteresowanych dokładniejszym zbadaniem produktu i podjęciem decyzji o zakupie po obejrzeniu produktu na Instagramie

Powinieneś tworzyć profile swojej marki na takich platformach społecznościowych, które są odpowiednie dla twoich produktów i cech grupy docelowej. Na każdej platformie powinieneś trzymać się harmonogramu publikowania nowych treści. Na przykład na LinkedIn sensowne jest publikowanie nie więcej niż jednego artykułu dziennie. Na Twitterze możesz zrobić 3 posty dziennie. Konsumenci z przyjemnością zobaczą następujące rodzaje treści na Twoich stronach w mediach społecznościowych:

  • Wiadomości o Twojej firmie i produktach
  • Rabaty, promocje i prezenty
  • Poradniki
Jeśli platforma na to pozwala, udostępnij swoje posty do zakupów. Oznacza to, że użytkownicy będą mogli kupować Twoje produkty lub usługi bezpośrednio z postów. Na przykład Pinterest i Instagram mają taką funkcjonalność.

Aby zwiększyć liczbę obserwujących, powinieneś dołączyć linki do swoich profili w mediach społecznościowych do swojej witryny, wiadomości e-mail, treści przychodzących i potwierdzeń zakupu. Nie musisz być kreatywny z tekstem towarzyszącym przyciskom: wystarczy powiedzieć po prostu „Obserwuj nas”.

Aby zmotywować ludzi do udostępniania Twoich postów w mediach społecznościowych i oznaczania znajomych, możesz organizować prezenty, konkursy, loterie i inne podobne działania promocyjne. Konsumenci znacznie bardziej ufają treściom, które polecali ich znajomi, niż przypadkowym reklamom. Dodatkowo możesz zachęcać ludzi do generowania własnych treści, które pasują do koncepcji Twojej marki i dołączać do niej tagi. Dla użytkowników będzie to doskonała okazja do zaprezentowania swoich talentów — i być może do zdobycia nagrody, jeśli jest to konkurs.

Marketing e-mailowy

Każdy dolar zainwestowany w e-mail marketing może przynieść Ci zwrot z inwestycji do 4400%. Powinieneś stale powiększać swoją listę e-mailową. Ale sztuczki, które były skuteczne kilka lat temu, dziś mogą nie przynieść rezultatów. Jeśli po prostu zaprosisz użytkowników do zapisania się do newslettera, mogą oni odrzucić tę możliwość. Wokół jest zbyt wiele marek, a większość z nich ma biuletyny. Aby przekonać konsumentów, że Twoja firma i produkty zasługują na ich uwagę, powinieneś zaoferować potencjalnym subskrybentom pewną wartość w zamian. Możesz na przykład poinformować ich, że uzyskają dostęp do następujących bonusów, jeśli udostępnią Ci swoje adresy e-mail:

  • Zaproszenia na ekskluzywne wyprzedaże
  • Spersonalizowane rabaty na proste produkty
  • Szczegółowe samouczki dla bardziej złożonych produktów
  • Bezpłatny dostęp do materiałów edukacyjnych, które zwykle sprzedajesz

Najlepszym sposobem zbierania adresów e-mail konsumentów jest budowanie wyskakujących okienek (jak już wspomnieliśmy w tym artykule). Nie powinieneś wyświetlać wyskakującego okienka użytkownikowi, gdy tylko otworzy Twoją witrynę. Zamiast tego daj im trochę czasu, aby mogli zapoznać się z Twoją ofertą produktów. Jeśli użytkownik spędził w Twojej witrynie co najmniej minutę, oznacza to, że jest naprawdę zainteresowany Twoimi towarami i usługami — i może to być odpowiedni moment, aby zaoferować mu dodatkową wartość.

Kampanie remarketingowe

Wyobraź sobie, że klient odwiedził Twoją witrynę, ale opuścił ją bez finalizacji zakupu. Nieco później ta osoba natknie się na Twoje reklamy zewnętrzne na platformach społecznościowych i witrynach innych firm. Reklamy te nie sprawią, że od razu wrócą do Twojego sklepu internetowego i kupią Twoje produkty — ale przypomną im o Twojej marce. Gdy ta osoba pomyśli o Twojej branży, zapamięta Cię. Remarketing to świetny sposób na zwiększenie świadomości marki i zwiększenie ROI w dłuższej perspektywie.

Ciasteczka

Gdy odwiedzasz strony internetowe, pytają one, czy chcesz zaakceptować wszystkie rodzaje plików cookie, czy tylko wybrane. To narzędzie pozwala właścicielom witryn zbierać i przechowywać dane dotyczące sesji użytkownika. Będziesz mógł zobaczyć, na które z Twoich produktów ta osoba zwróciła uwagę, a które dodała do koszyka. Te statystyki są niezbędne do retargetowania osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę. Możesz wyświetlać takim klientom spersonalizowane reklamy, pokazując im produkty, którymi są zainteresowani. Twoje kampanie remarketingowe powinny być oparte na informacjach z plików cookies. Retargetowani użytkownicy mają średnio 70% szans na konwersję, a kampanie retargetingowe uzyskują około 77% więcej kliknięć niż inne reklamy.

Lead Scoring

Termin „scoring” oznacza, że ​​powinieneś przyznawać punkty swoim potencjalnym klientom, gdy podejmują określone działania. Na przykład mogą otwierać i klikać Twoje e-maile marketingowe lub odwiedzać wartościowe strony internetowe w Twojej witrynie e-commerce. Leady nie zobaczą swoich wyników. Tylko Ty i członkowie Twojego zespołu uzyskacie dostęp do tych danych, aby wykryć gorących leadów i skoncentrować na nich swoje wysiłki. Lead można scharakteryzować jako gorący, gdy zgromadzi określoną liczbę punktów. Aby zmotywować ich do zakupu, powinieneś przeanalizować ich zachowanie na swojej stronie i stworzyć dla nich spersonalizowane wiadomości marketingowe. Na przykład możesz zaoferować im indywidualny rabat, jeśli zauważysz, że spędzają dużo czasu na przeglądaniu towarów z określonej kategorii, ale ich nie kupują. Aby ta strategia e-commerce działała, powinieneś polegać na dedykowanym oprogramowaniu. Niemożliwe byłoby ręczne śledzenie wszystkich statystyk.

Optymalizacja współczynnika konwersji

Jeśli ruch na Twojej stronie jest duży, ale ludzie robią zbyt mało zakupów, oznacza to, że powinieneś poprawić współczynnik konwersji. Musisz dowiedzieć się, dlaczego konsumenci odchodzą bez kupowania czegokolwiek. Oto pytania, które powinieneś sobie zadać:

  • Czy jakość wszystkich obrazów w Twojej witrynie jest wystarczająco wysoka?
  • Jak długo trwa ładowanie strony?
  • Czy nawigacja jest intuicyjna?
  • Czy przyciski są łatwe do kliknięcia?
  • Czy jest wystarczająco dużo recenzji?
Zanim ulepszysz elementy swojej witryny, dobrze byłoby przetestować A/B opcje.

Rabaty i promocje

Wyjaśniliśmy już, jak i kiedy możesz oferować klientom oferty i rabaty. Określmy teraz istotę idealnej oferty:

  • Rabat nie musi być ogromny. Wystarczy zaproponować 10% lub 15% ceny początkowej.
  • Zaproś do ustalenia minimalnego progu aktywacji oferty. Na przykład możesz dać 10% konsumentom, którzy dokonają zakupu za nie mniej niż 50 USD. Na pierwszy rzut oka może się to wydawać nieco nielogiczne, ponieważ zachęcasz ludzi do wydawania więcej, zamiast dawać im szansę na zmniejszenie wydatków. Takie podejście może jednak pomóc w pozyskiwaniu większej liczby potencjalnych klientów.
  • Jeśli Twoja branża i koncepcja biznesowa są zgodne z zasadą grywalizacji, rozważ dodanie koła fortuny do swojej witryny. Określi sumę rabatu i innych warunków oferty dla każdego z Twoich klientów.
Pamiętaj, aby często aktualizować listę dostępnych ofert promocyjnych, aby stworzyć poczucie pilności i niedoboru.

Optymalizacja mobilna

W zależności od branży, mobilny e-commerce może generować do 70% Twoich dochodów. Powinieneś upewnić się, że Twoja witryna ładnie dostosowuje się do wyświetlaczy mobilnych wszystkich rozmiarów. Powinien oferować pięciogwiazdkowe wrażenia użytkownika na wszystkich urządzeniach, niezależnie od ich marek i systemów operacyjnych. Oto najważniejsze parametry, na które należy zwrócić uwagę:

  • Przewijanie
  • Ładowanie
  • Zdjęcia
  • Menu
  • Przyciski
  • Wyszukaj paski
  • Formularze

Aby upewnić się, że Twoja witryna jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, możesz polegać na narzędziu Google do testowania optymalizacji mobilnej.

Uprość proces realizacji transakcji

Im łatwiejszy i bardziej przyjazny dla użytkownika proces realizacji transakcji, tym więcej osób sfinalizuje swoje zakupy. Oto kilka pomocnych wskazówek:

  • Włącz zakup jednym kliknięciem. Konsumenci mogą nie mieć czasu na sfinalizowanie procesu realizacji transakcji. Lub mogą mieć pytania dotyczące produktu. Powinieneś się z nimi skontaktować, skonsultować się z nimi i pomóc im kupić przedmiot.

  • Pozwól użytkownikom przeglądać Twoją witrynę i dodawać produkty do swoich koszyków bez rejestracji. Jeśli dana osoba nie jest jeszcze pewna, czy chciałaby kupić Twój produkt, czy nie, możesz zniechęcić ją do zakupu, prosząc ją o natychmiastową rejestrację.

  • Użyj paska postępu, aby poinformować konsumenta, ile etapów musi jeszcze przejść, aby sfinalizować proces zakupowy. Na przykład proces ten może składać się z czterech etapów: przeglądanie cech produktu w koszyku i potwierdzenie zakupu, wybór opcji dostawy, wybór metody płatności i opłacenie zakupu, zobacz ostateczne potwierdzenie zakupu.

  • Spróbuj oferować różne opcje płatności i wysyłki. Poinformuj konsumentów o zasadach wysyłki, zanim potwierdzą zakup.

Wyobraźmy sobie, że dana osoba dodała produkt do koszyka, ale nie sfinalizowała zakupu. Jeśli masz już e-mail tego klienta w swojej bazie danych, powinieneś wysłać mu wiadomość uzupełniającą. Jeśli nie masz jeszcze ich kontaktów, możesz pokazać im wyskakujące okienko, aby zachęcić ich do udostępnienia Ci swojego adresu e-mail. W obu przypadkach powinieneś zaoferować konsumentowi dodatkową wartość (np. spersonalizowaną zniżkę przez ograniczony czas).

Jakiego oprogramowania użyć do realizacji strategii pozyskiwania potencjalnych klientów

Aby postępować zgodnie z zaleceniami z tego artykułu, możesz wypróbować Bitrix24. To potężne i wszechstronne rozwiązanie powinno pomóc Ci zmaksymalizować efektywność Twoich działań marketingowych. Posiada bardzo przyjazny dla użytkownika CRM, który może przechowywać nieograniczoną ilość danych i pozwala elastycznie dostosowywać swoje komórki. Na początku nie musisz ręcznie wpisywać wszystkich danych, ponieważ będziesz mógł zaimportować informacje do CRM z narzędzi, z których już korzystasz (takich jak Excel lub Arkusze Google). Gdy tylko nawiążesz nową interakcję z klientem, informacje w jego komórce zostaną automatycznie zaktualizowane. Kiedy musisz wysłać e-maile, Bitrix24 pozwoli Ci komponować atrakcyjne wiadomości i spersonalizować je, korzystając z danych z CRM. Będziesz mógł planować swoje wysyłki i monitorować kluczowe parametry, takie jak współczynnik otwarć i współczynnik klikalności. Dzięki statystykom z CRM możesz oferować wysoce spersonalizowane oferty wszystkim swoim klientom.

To oprogramowanie może generować wnikliwe raporty, które możesz wykorzystać do analizy zachowań klientów. Ponadto umożliwia zbudowanie strony internetowej od podstaw przy minimalnym wysiłku, nawet jeśli brakuje Ci umiejętności kodowania i projektowania. Będziesz mógł wybierać spośród szerokiej gamy dostosowywanych szablonów. Wszystkie Twoje strony internetowe będą w pełni zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. 

Bitrix24 jest idealny do oceny leadów. Poza tym pozwoli Ci zoptymalizować zarządzanie zadaniami i projektami. Będziesz mógł wizualizować swoje przepływy pracy i racjonalnie rozdzielać zadania między pracowników. Wykrycie potencjalnych wąskich gardeł i podjęcie działań w celu ich uniknięcia będzie łatwe. Na pierwszy rzut oka będziesz w stanie ocenić, jak zajęty jest każdy z Twoich pracowników i czy jest gotowy do podjęcia większej pracy.

Zawsze, gdy musisz omówić proces generowania leadów z członkami swojego zespołu, możesz polegać na wbudowanym contact center Bitrix24. Umożliwia wykonywanie połączeń audio, prowadzenie wideokonferencji i wymianę wiadomości tekstowych. Będziesz mógł wspólnie udostępniać pliki i edytować dokumenty.

Możesz zacząć korzystać z podstawowej funkcjonalności Bitrix24 za darmo i z nieograniczoną liczbą użytkowników. W każdej chwili będziesz mógł przejść na jeden z planów komercyjnych. Bitrix24 posiada wersję w chmurze i lokalną oraz aplikację mobilną na iOS i Androida.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pouczający, a teraz lepiej rozumiesz, jak najlepiej wykorzystać generowanie leadów. Powinieneś rozważyć optymalizację pod kątem wyszukiwarek, automatyzację marketingu, wyskakujące okienka internetowe, personalizację i reklamy typu pay-per-click. Rozsądnie byłoby skorzystać z treści przychodzących, marketingu w mediach społecznościowych, marketingu e-mailowego, kampanii remarketingowych, scoringu leadów i optymalizacji współczynników konwersji. Ponadto możesz skoncentrować się na plikach cookie, optymalizacji mobilnej, uproszczeniu procesu płatności i oferowaniu rabatów swoim klientom. Wybierając optymalne oprogramowanie do osiągnięcia swoich celów, możesz wybrać Bitrix24.

Free. Unlimited. Online.
Bitrix24 to miejsce, w którym każdy może komunikować się, współpracować przy zadaniach i projektach, zarządzać klientami i robić o wiele więcej.
Zarejestruj się za darmo
You may also like
Zwiększenie produktywności
Top 10 narzędzi do zwiększania produktywności osobistej
Rozwój małych firm
Zarządzanie Fakturami dla Małych Firm: 8 Wskazówek dla Przedsiębiorców
Potencjał AI, ML i Big Data
Jak wykorzystać moc AI w swoim środowisku pracy
Rozwój zespołu i HR
Przyszłość HR: 5 rozwiązań automatyzujących HR
Używamy plików cookie, aby zwiększyć wygodę korzystania - Dowiedz się więcej.
Znajdujesz się na uproszczonej wersji strony. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej polityce dotyczącej cookies, przejdź do pełnej wersji witryny internetowej.