Drodzy użytkownicy planów Free w Bitrix24!
Od tegorocznej wiosny nasz plan Free jest dostępny dla nieograniczonej liczby użytkowników. Dokonaliśmy zmian, aby pomóc naszym klientom w czasie pandemii COVID-19. Jesteśmy bardzo dumni z tej decyzji i pozytywnych reakcji, które do nas docierały, jednak znacznie zwiększyła ona obciążenie serwera dla użytkowników planu Free. Mówiąc prostym językiem, teraz Twoje konta w planie Free mogą działać wolniej. Nasz zespół techniczny pracował nad kilkoma rozwiązaniami, które pozwoliłyby nam nadal oferować nieograniczoną liczbę użytkowników za darmo, a jednocześnie poprawić wydajność na planach Free, czego skutkiem są następujące zmiany.
Prawdopodobnie zauważyłeś, że Twoje konta w planie Free działają teraz znacznie szybciej. Stało się tak za sprawą nowych ograniczeń dla filtrów wyszukiwania w Zadaniach i CRM, które zostały wprowadzone 1 grudnia 2020 r. Planujemy wprowadzić kolejne rozwiązania w celu poprawienia wydajności.
Zmieniamy również zasady nieograniczonego dostępu do REST API dla planów Free po 1 stycznia 2021 r. Oznacza to, że jeśli korzystasz z REST API, web hooków lub aplikacji z Marketu, trzeba będzie przejść na dowolny plan komercyjny, który automatycznie przeniesie Twoje konto Bitrix24 do oddzielnych serwerów, które są w stanie poradzić sobie z obciążeniem szczytowym bez obniżania wydajności. To również powinno spowodować widoczne zmiany i poprawę wydajności dla wszystkich kont Bitrix24 - komercyjnych i darmowych.
Dodatkowo zmieniamy zasady dostępu do telefonii. Obecnie na kontach planu Free masz możliwość kupowania kredytów telefonicznych w celu wykonywania połączeń, wypożyczania numerów lub korzystania z innych funkcji telefonicznych Bitrix24. Jednak takie konta są nadal uważane za bezpłatne, co oznacza, że nie mogą uzyskać pomocy technicznej ani pomocy w konfiguracji. W związku z tym, że wielu użytkowników telefonii potrzebuje pomocy naszego zespołu wsparcia technicznego podczas początkowej konfiguracji, możliwości zakupu kredytów telefonicznych i korzystania z usług telefonicznych, korzystanie z telefonii będzie możliwe tylko na kontach Bitrix24 z dostępem do wsparcia technicznego. Zmiany te będą obowiązywać również od 1 stycznia 2021 r.
Te zmiany mają wpływ na niewielką liczbę użytkowników planu Free w Bitrix24, ale każdy odczuje pozytywny wpływ tych zmian zaraz po ich wdrożeniu.
Dziękujemy za korzystanie z Bitrix24 i życzymy Wesołych Świąt!
Twój zespół Bitrix24.