Dlatego zebraliśmy 10 ważnych aspektów, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze kreatora stron internetowych. Zapoznaj się z listą niezbędnych funkcji oprogramowania do tworzenia witryn.
Wybierając narzędzie do tworzenia witryn, pierwszą rzeczą, od której należy zacząć, jest domena i hosting. Twoja domena to nazwa Twojej witryny, a hosting to silnik Twojej witryny. Bez nich Twoja witryna nie może być obecna w Internecie.
Idealnie byłoby, gdybyś mógł wybrać własną nazwę domeny, aby każdy, kto Cię szuka, łatwo Cię rozpoznał. Niektóre narzędzia do tworzenia witryn mają wielopoziomowe systemy cenowe, a każdy poziom oferuje inny styl domeny. Na przykład bezpłatne wersje będą zawierały wzmiankę o nazwie kreatora stron internetowych, podczas gdy płatne wersje zapewnią Ci pełną elastyczność.
Jeśli chodzi o hosting, istnieją dwie opcje:
Hosting w chmurze jest pierwszym wyborem dla większości osób tworzących stronę internetową. Nie ma potrzeby utrzymywania własnych serwerów, możesz bezpiecznie przechowywać wszystkie swoje pliki na zewnętrznych serwerach, co jest bardziej ekonomicznym wyborem.
Opcja samodzielnego hostingu jest przeznaczona dla organizacji, które mają konkretny powód, aby przechowywać swoje pliki na własnym serwerze. Jeśli nie masz sprawdzonego zespołu ekspertów technicznych, zdecydowanie odradzamy wybranie tego niezwykle kosztownego wariantu.
Gdy masz już domenę, czas utworzyć witrynę internetową, a najlepiej zacząć od szablonu. Wybierając platformę do tworzenia stron internetowych, zwróć uwagę na liczbę i jakość dostępnych szablonów, ponieważ pierwsze pytanie, które należy sobie zadać, brzmi: „po co mi strona internetowa?”
Mając odpowiedź na to pytanie, zacznij szukać szablonów stron internetowych dla danej branży. Szablony nie tylko pozwalają zaoszczędzić ogromną ilość czasu, ale też mają odpowiedni wygląd i styl dla Twojej branży.
Oczywiście będziesz chciał dodać coś od siebie do swojej witryny. Prawie wszyscy kreatorzy stron internetowych oferują szablony, które można później dostosować do własnych potrzeb. Co więcej, większość z nich ma bardzo prosty edytor typu „przeciągnij i upuść”, więc wybór kreatora stron internetowych, którego można używać bez znajomości kodowania, nie powinien kosztować dużo pieniędzy.
Gdy masz już szablon, nadszedł czas, aby zacząć dodawać elementy, które przeniosą Twoją witrynę na wyższy poziom. Ponownie powinieneś pomyśleć o wybraniu narzędzia do tworzenia stron internetowych, które nie wymaga od Ciebie ciężkiej pracy i kodowania.
Weźmy jako przykład witrynę e-commerce. Będziesz potrzebował funkcji, które z łatwością zaprezentują cały asortyment, aby Twoi klienci mogli go zobaczyć. Ale co jeszcze lepiej, będziesz mógł zsynchronizować wszystkie produkty na swojej stronie internetowej z faktycznym stanem magazynowym.
Najlepsze szablony e-commerce powinny standardowo zawierać takie funkcje, jak katalog produktów, zarządzanie zamówieniami i narzędzia do zarządzania asortymentem, dzięki czemu nie będziesz musiał martwić się o dostosowywanie każdego szczegółu. Oprócz tego, będziesz mógł łatwo zintegrować system płatności w celu przetwarzania transakcji.
Narzędzia do generowania leadów są często tak samo ważne, ponieważ wyznaczają początek podróży klienta. Niestandardowe formularze i widżety kontaktowe są niezwykle trudne do kodowania, chyba że masz wysoki poziom umiejętności, więc spróbuj wybrać platformę do tworzenia stron internetowych, która zapewnia łatwą opcję przeciągania i upuszczania.
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, głównym celem wielu stron internetowych jest przechwytywanie leadów. A dzięki odpowiednim narzędziom możesz objąć cały proces, od pozyskiwania leadów po obsługę klienta. Naszą wskazówką w tym aspekcie jest poszukiwanie CRM i narzędzia do automatyzacji marketingu z możliwością natywnej integracji.
Dzięki konfigurowalnym formularzom i widżetom kontaktowym w Twoim CRM, wszelkie wprowadzone informacje zostaną automatycznie wypełnione. Twoje kontakty będą dodane do lejka sprzedażowego, w którym będziesz mógł pracować nad pielęgnowaniem leadów.
Najlepsze kreatory stron internetowych pozwolą Ci wysyłać spersonalizowane, zautomatyzowane kampanie w wielu różnych kanałach. Niezależnie od tego, czy są to kampanie marketingowe, czy posty w mediach społecznościowych, możesz tworzyć wiadomości dla każdej grupy demograficznej ze swojego CRM. Aby wesprzeć działania marketingowe, sprawdź, czy możesz zintegrować Google Analytics w celu śledzenia zachowania użytkowników na Twojej witrynie.
Twój CRM w końcu stanie się także Twoim centrum obsługi klienta. Dzięki zapisom każdej interakcji z każdym kontaktem możesz odbierać połączenia lub wiadomości błyskawiczne i pobierać wszystko, co musisz wiedzieć o swoim kliencie.
Szablony branżowe
Zarejestruj się już dziś
Masz więc wspaniałą stronę internetową, połączoną z Twoim CRM, w pełni zgodną z prawem. Ale jak ludzie Ciebie znajdują?
Jeśli wybierasz narzędzie do tworzenia stron internetowych, prawdopodobnie słyszałeś o znaczeniu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Jednak wielu właścicieli witryn nie do końca to rozumie i nie wykorzystuje pełnego potencjału. Ostatecznym celem SEO jest przyciągnięcie klientów do Twojej witryny za jak najmniejszy koszt w porównaniu z płatną reklamą, dlatego ważne jest, aby używać go właściwie.
Szczególnie ważną sprawą jest możliwość łatwego i intuicyjnego wprowadzania tych zmian z poziomu panelu zarządzania sklepem. Jest to zdecydowanie bardziej efektywne niż wprowadzanie ich bezpośrednio w plikach na serwerze FTP, co dodatkowo może wiązać się z ryzykiem uszkodzenia niektórych ważnych funkcjonalności, bądź całkowitym zablokowaniem sklepu internetowego."
Norbert Zbylut
Expert ds. pozycjonowania stron z Webmetric
Na szczęście najlepsze rozwiązania programowe zawierają przejrzyste, intuicyjne narzędzia SEO, dzięki którym możesz dodawać tekst alternatywny do swoich obrazów i meta opisy. Wszystko to, co pomaga utrzymać się w czołówce wyników wyszukiwania.
Dlatego wybierając CMS do budowania swojej witryny, zwróć uwagę na natywne narzędzia SEO i daj się poznać wyszukiwarkom.
Twoi klienci korzystają obecnie z różnych urządzeń zamiennie, a jeśli budujesz stronę internetową, która nie może być dostosowana do urządzeń mobilnych, od samego początku inwestujesz w złe wrażenia użytkownika. Przy tak wysokich oczekiwaniach użytkowników i tak krótkim czasie skupienia uwagi, musisz szybko przyciągnąć uwagę, co po prostu nie będzie możliwe w przypadku powolnej, niesformatowanej strony.
Zwróć uwagę na słowo „responsywny” przy wyborze kreatora stron internetowych, a będziesz mógł stworzyć witrynę, która działa równie dobrze na urządzeniach mobilnych, jak na komputerach. Następnie zastanów się nad drobniejszymi szczegółami. Czy odnosi się to tylko do wyglądu i projektu, czy też obejmuje widżety, SEO, obrazy i wideo?
Oczywiście chcesz doskonałego interfejsu użytkownika dla swoich klientów, ale to dopiero połowa sukcesu. Twój system zarządzania treścią (CMS) jest równie ważny. Jeśli każda aktualizacja to skomplikowany labirynt niezbędnych kroków, spędzisz więcej czasu na przesyłaniu treści niż na ich tworzeniu.
Mylisz się, jeśli myślisz, że możesz po prostu się do tego przyzwyczaić. Może nadejść czas, kiedy będziesz musiał zlecić outsourcing lub przeszkolić nowy personel w zakresie swojego narzędzia, a te procesy powinny być tak proste, jak to tylko możliwe.
Ale to nie tylko oszczędność czasu. Zbyt skomplikowane systemy zarządzania treścią z mnóstwem mylących funkcji oznaczają, że jest więcej rzeczy, które mogą pójść nie tak. Więc jeśli nie jesteś ekspertem, prawdopodobnie napotkasz problemy, które sprawią, że Twoja witryna będzie wyglądać mniej profesjonalnie.
Zalecamy skorzystanie z bezpłatnej wersji próbnej przed wybraniem CMS do tworzenia witryny.
Jeśli nie jesteś ekspertem w dziedzinie ochrony danych osobowych (i w wielu innych), nie warto nawet próbować nim zostać. W razie wątpliwości zleć pracę freelancerom.
Wybór kreatora stron internetowych, który zapewnia zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony prywatności, jest teraz łatwiejszy niż kiedykolwiek, ponieważ technologie cyfrowe rozwijały się bardzo szybko w ciągu ostatnich kilku lat. To nie tylko kwestia techniczna: wskaźniki i treść polityki prywatności i plików cookie są dostosowywane, aby zachować zgodność z lokalnymi przepisami.
A ponieważ chcesz zachować prostotę podczas tworzenia strony internetowej, tutaj też potrzebujesz gotowych tekstów prawnych typu „przeciągnij i upuść”.
9. Czy jest przystępny cenowo?
Koszt jest zwykle na szczycie listy przy wyborze narzędzia do tworzenia stron internetowych, szczególnie w przypadku małych firm z ograniczonym budżetem. Jednak zostawiliśmy go na naszej liście jako jedną z ostatnich pozycji, ponieważ łączy w sobie tak wiele poprzednich aspektów.
Zlecanie budowy strony internetowej ekspertom było kiedyś podstawową strategią firm i nie było tanie. Ale teraz, nawet jeśli nigdy w życiu nie napisałeś ani jednej linijki kodu, możesz samodzielnie zbudować profesjonalnie wyglądającą witrynę internetową. Dzięki szablonom możesz wprowadzać zmiany metodą „przeciągnij i upuść”, nie martwiąc się o awarię całej witryny.
Jeśli jednak nie wykonałeś żadnego planowania z wyprzedzeniem, naprawdę zauważysz wzrost kosztów. Wiele organizacji wpada w pułapkę budowania pięknej strony internetowej, a potem szybko zdaje sobie sprawę, że witryna znajduje się w izolacji. Następnie potrzebują narzędzi CRM i SEO i muszą za to zapłacić.
Dlatego większość planistów od samego początku szuka pakietu typu „wszystko w jednym”, z funkcjami kreatora witryn natywnie zintegrowanymi z narzędziami, które pozwalają Twojej witrynie działać skutecznie.
Nawet jeśli starannie wybrałeś CMS do budowania swojej witryny, zawsze mogą pojawić się nieoczekiwane wyzwania, dlatego potrzebujesz systemu, który zapewnia dobre wsparcie.
To nie musi być infolinia. W tym przypadku bardzo przydatne mogą być centra szkoleniowe, ponieważ możesz poszerzyć swoją wiedzę i otrzymać najcenniejsze wskazówki i triki w swoich pakietach onboardingowych i szkoleniowych.
Najlepsze kreatory stron internetowych coraz częściej udostępniają ogromne bazy wiedzy z przewodnikami tekstowymi, filmami instruktażowymi, często zadawanymi pytaniami i kursami szkoleniowymi, dzięki czemu możesz zwiększyć swoje kompetencje i zaufanie do wszystkich funkcji narzędzia do tworzenia witryn. Co więcej, możesz nawet skorzystać z pomocy osobistego konsultanta, który pomoże Ci wdrożyć własne oprogramowanie i odpowie na wszelkie pytania.
Jednak w sytuacjach awaryjnych możesz potrzebować również infolinii, aby utrzymać witrynę online, więc pamiętaj, aby zwrócić uwagę na tego rodzaju wsparcie przy wyborze narzędzia do tworzenia witryn.
Teraz wiesz, czego szukać. Jednak gdzie możesz znaleźć odpowiednią platformę?
Bitrix24 sprawia, że wybór narzędzia do tworzenia witryn to bułka z masłem. Kreator witryn Bitrix24 jest oparty na blokach, zawiera ponad 100 szablonów branżowych, natywną integrację z potężnym CRM i nie tylko, oraz funkcje, dzięki którym możesz mieć profesjonalną stronę internetową.
Więc jeśli chcesz mieć piękną witrynę e-commerce lub stronę docelową, które naprawdę przyciągają potencjalnych klientów i sprzedają, zarejestruj się w Bitrix24 już dziś!
Cena outsourcingu tworzenia stron internetowych może się różnić w zależności od jakości produktu, kogo wybierzesz i gdzie się znajduje. Zapłacisz od 12 000 do 150 000 USD za stworzenie strony internetowej dla Ciebie.
Jeśli polegasz na pomocy zewnętrznej przy tworzeniu strony internetowej, może to kosztować dziesiątki tysięcy dolarów. Jednak coraz więcej organizacji wybiera kreatory stron internetowych, które nie wymagają znajomości kodowania, a witrynę można utworzyć nawet za darmo.