Sprzedaż z CRM
Zarejestruj się za darmo

5 wskazówek dotyczących efektywnego korzystania z formularzy internetowych w CRM Bitrix24

Zespół Bitrix24
19 sierpnia 2022
Odświezone: 14 sierpnia 2024

Spis treści

1. Co to jest formularz internetowy?
2. Korzystanie z formularzy internetowych w celach marketingowych
3. Formularze internetowe w Bitrix24
4. Jak efektywniej korzystać z formularzy internetowych CRM Bitrix24
5. Podsumowanie

Co to jest formularz internetowy?

Dla wszystkich, którzy nie są zaznajomieni z koncepcją formularza internetowego, oto proste wyjaśnienie.
Formularz internetowy (inaczej „formularz online” lub „formularz HTML”) jest częścią strony internetowej, która służy do zbierania określonych informacji wprowadzanych przez użytkowników. Informacje są później wysyłane na serwer w celu przetwarzania.

Jeśli spędziłeś w Internecie więcej niż kilka godzin w swoim życiu, prawdopodobnie widziałeś przynajmniej jeden formularz internetowy. Wszystkie wyglądają mniej więcej tak samo – zazwyczaj jest to formularz, który zawiera kilka pustych pól tekstowych do wypełnienia, pola typu "radiobutton" (przełączniki opcji), pola typu "checkbox" (pola wyboru opcji). Oto jeden, który może wyglądać bardzo znajomo:


Zasadniczo każdą stronę Skontaktuj się z nami lub Zarejestruj się można uznać za formularz internetowy. Coś nam jednak mówi, że jesteś bardziej zainteresowany wykorzystaniem formularzy internetowych do celów marketingowych. Dobrą wiadomością jest to, że formularze internetowe mogą pomóc również w tym dziale – zobaczmy, jak.

Korzystanie z formularzy internetowych w celach marketingowych

Marketerzy używają formularzy internetowych do własnych celów, a większość z nich to:

  • Uzyskanie informacji o potencjalnych klientach (i późniejsze wykorzystanie tych informacji)
  • Śledzenie zamówień klientów i danych zakupowych
  • Otrzymywanie informacji zwrotnej
  • Pozyskiwanie leadów
Wszelkie informacje, których potrzebujesz i które Twoi klienci są gotowi dostarczyć, mogą i powinny być zbierane za pośrednictwem formularzy internetowych.


Zbieranie danych to tylko część procesu pracy - trzeba je również przechowywać i nimi zarządzać w sposób wygodny i (najlepiej) do pewnego stopnia zautomatyzowany. W końcu same dane nie przydadzą ci się, jeśli nie będziesz w stanie ich przetworzyć i wyciągnąć ostatecznych wniosków, na podstawie których będziesz mógł działać.

Dlatego większość firm szuka nie tylko formularzy internetowych (które są zasadniczo kodem HTML), ale usługi, która pozwoli im zarządzać całym procesem od początku do końca. Chodzi tu o:

  • tworzenie formularzy internetowych (oparte na szablonach, bez potrzeby kodowania, za pomocą wprowadzenia kilku dostosowań do gotowego szablonu formularza internetowego);
  • pełne dostosowanie (do zmiany dowolnego parametru - od koloru tła po rozmieszczenie elementów);
  • szybkie uruchomienie (klikasz tylko jeden przycisk, a formularz internetowy od razu pojawia się na Twojej stronie);
  • integracja z CRM (abyś mógł automatycznie dodawać dane leadów do swojego CRM)
  • wbudowana analityka i funkcje śledzenia (w celu monitorowania ważnych statystyk marketingowych, takich jak liczba wyświetleń, CTR, współczynnik konwersji itp.)

Niewiele rozwiązań może zapewnić Ci całe to bogactwo funkcji naraz – a Bitrix24 po prostu jest jednym z nich.


Rozpocznij korzystanie z formularzy internetowych Bitrix24

Usprawnij komunikację z klientami i zwiększ sprzedaż online
Zarejestruj się już teraz


Formularze internetowe w Bitrix24

Bitrix24 to produkt zaprojektowany PRZEZ marketerów i DLA marketerów, zawiera formularze internetowe, które są domyślnie zintegrowane z wewnętrznym CRM, co zapewnia użytkownikowi bezproblemową obsługę.
W zależności od rodzaju informacji, które chcesz zbierać i miejsca, w którym chcesz umieścić swoje formularze internetowe, możesz wybierać spośród następujących typów formularzy w Bitrix24:
  • Formularz kontaktowy
    Zwykle jest używany do obsługi klienta lub po prostu do zapewnienia odwiedzającym Twojej witryny możliwości skontaktowania się z Tobą. Może zawierać pola takie jak imię i nazwisko, dane kontaktowe i niektóre opcjonalne.
  • Formularz rejestracji
    Ten formularz jest niezbędny dla każdej witryny i / lub sklepu internetowego. Jest to coś, przez co każdy użytkownik musi przejść, zanim będzie mógł kupić od Ciebie. Integralną częścią każdego procesu rejestracji jest utworzenie konta użytkownika i przechowywanie nowo utworzonych danych dostępu użytkownika dla ponownych wizyt.
  • Formularz generowania leadów
    Chociaż rejestracja może być również używana do pozyskiwania leadów, formularz generowania leadów przenosi tę grę na poziom profesjonalny. Użytkownicy są zwykle zobowiązani do wprowadzenia swoich danych osobowych (imię i nazwisko, firma/organizacja, telefon/adres e-mail itp.)
  • Formularz zamówienia
    Kolejny must-have dla każdego sklepu internetowego lub witryny. Ten formularz zazwyczaj składa się z kilku kroków, takich jak podanie danych klienta, szczegółów płatności, adresu wysyłki itp. Należy zapewnić dodatkową ochronę danych, ponieważ szczegóły płatności to takie informacje, z którymi trzeba obchodzić się bardzo ostrożnie.
  • Formularz ankiety
    W zależności od typu ankiety ten formularz może zawierać odpowiedzi typu “fill-in-the-blank”, “multiple-choice” lub “long-form” (lub wszystkie powyższe łącznie). To idealny sposób, aby dowiedzieć się więcej o swoich klientach.
  • Formularz niestandardowy
    Wszystko, co możesz wymyślić. 

Oprócz wszystkich tych różnych typów formularzy internetowych, Bitrix24 oferuje również funkcje, które pozwalają wybrać, jak dokładnie chcesz prezentować formularz internetowy:

  • umieszczanie na stronach Twojej witryny — najpopularniejszy wybór;

  • wyświetlanie w wyskakującym okienku (otwiera się tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie przycisk/link) - świetnie sprawdza się w przypadku formularzy zamówień;

  • wyświetlanie w wyskakującym okienku z opóźnieniem czasowym - ten rodzaj prezentacji formularza internetowego jest nadal używany, chociaż ogólnie nie jest lubiany przez użytkowników i wyszukiwarki;

Zobaczmy, jak możemy wykorzystywać te formularze internetowe, aby naprawdę działały i generowały jeszcze więcej leadów i sprzedaży.

Jak efektywniej korzystać z formularzy internetowych CRM Bitrix24

Główną zaletą formularzy internetowych Bitrix24 jest to, że są one już zintegrowane z pozostałymi naszymi narzędziami, w tym CRM, Kreatorem stron internetowych i Sales Intelligence. Ta zaleta w połączeniu z faktem, że niedawno znacząco ulepszyliśmy kreator formularzy internetowych, sprawia, że tworzenie formularzy internetowych jest łatwym, intuicyjnym i całkiem przyjemnym procesem. Oto kilka wskazówek, jak osiągnąć maksymalną wydajność dzięki formularzom internetowym w Bitrix24.

1. Motywy

Wybierz jeden z naszych 5 motywów, opartych na najpopularniejszych projektach formularzy internetowych w tym roku. Zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy wyborze odpowiednich kolorów i/lub czcionek. Na przykład, jeśli zależy Ci na klasycznym stylu biznesowym, użyj motywu Biznes bez rozpraszających elementów.


2. Pola wymagane

Określ niektóre pola jako „wymagane” zaznaczając je tak w menu formularza internetowego - jeśli użytkownik spróbuje wysłać formularz bez wypełnienia wymaganych pól (np. numeru telefonu), formularz wyświetli odpowiedni komunikat i poprosi użytkownika o wypełnienie.


3. Twórz elementy CRM, które będą powiązane z formularzami internetowymi

Ponieważ formularze internetowe w Bitrix24 są zintegrowane z CRM, masz mnóstwo możliwości automatyzacji marketingu. Jedną z nich jest możliwość określenia, jaki element CRM utworzyć, gdy klient wypełni formularz internetowy (Lead, Kontakt, Deal lub Oferta).

Na przykład każdy użytkownik, który założy konto na Twojej stronie internetowej, może zostać automatycznie dodany do Twojego CRM jako lead (ponieważ z biznesowego punktu widzenia tak właśnie jest). Nowo utworzony lead CRM będzie zawierał niektóre (lub wszystkie) informacje, które użytkownicy Twojej przekazują podczas wypełniania formularza internetowego.

Możesz również automatycznie przypisać te nowo utworzone leady CRM do jednego (lub kilku) przedstawicieli handlowych, tworząc w ten sposób płynny, samowystarczalny workflow, który nie wymaga żadnego wkładu po skonfigurowaniu. Nazywamy to „ustaw i zapomnij”. Po prostu musisz spróbować.

4. Włącz Google Analytics dla swoich formularzy internetowych

Korzystanie z danych Google Analytics może dostarczyć wielu informacji dotyczących wydajności formularza internetowego i potencjalnych pomysłów na poprawę współczynnika konwersji.

Dzięki formularzom internetowym CRM Bitrix24 możesz łatwo połączyć Google Analytics z dowolnym formularzem internetowym i od razu zacząć zbierać przydatne dane marketingowe!

Wszystko, co musisz zrobić, to podać swój ID Google Analytics w formularzu tworzenia formularza internetowego (przepraszamy za kalambur).

Jeśli formularz jest opublikowany na Twojej stronie internetowej i korzystasz już z Google Analytics, wydarzenia i cele zostaną automatycznie zarejestrowane.

5. Opcja oddzwaniania

Jeśli chcesz, aby Twoi przedstawiciele handlowi komunikowali się z klientem natychmiast po przesłaniu formularza internetowego, po prostu uwzględnij opcję oddzwaniania w tym formularzu.

W ten sposób Twoi klienci będą mogli błyskawicznie skontaktować się z Twoją firmą, co zwiększy Twoje szanse na udaną sprzedaż.

Podsumowanie

To był krótki przegląd najskuteczniejszych sposobów pracy z formularzami CRM Bitrix24. Mamy nadzieję, że te informacje okażą się przydatne i Ty skorzystasz z niektórych (lub wszystkich) naszych wskazówek. Zaufaj nam - jeśli to działa już dla 500 000+ naszych klientów, będzie działać również dla Twojej firmy.

Mamy dla Ciebie tak wiele świetnych narzędzi! Po prostu wypróbuj naszą darmową wersję, która zapewni Ci dostęp do wszystkich funkcji formularzy internetowych CRM, o których wspomnieliśmy w tym artykule. Powodzenia!

Free. Unlimited. Online.
Bitrix24 to miejsce, w którym każdy może komunikować się, współpracować przy zadaniach i projektach, zarządzać klientami i robić o wiele więcej.
Zarejestruj się za darmo
You may also like
Sprzedaż z CRM
CRM + AI = sukces? Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do zwiększenia sprzedaży
Rozwój zespołu i HR
Transformacja Miejsca Pracy: Wykorzystanie Mocy Systemów Automatyzacji HR w 2023 roku
Rozwój zespołu i HR
HRMS: Cyfrowa transformacja działu HR - jak wybrać i wdrożyć odpowiednie rozwiązanie?
Rozwój małych firm
Automatyzacja w startupach - zalety i wady
Używamy plików cookie, aby zwiększyć wygodę korzystania - Dowiedz się więcej.
Znajdujesz się na uproszczonej wersji strony. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej polityce dotyczącej cookies, przejdź do pełnej wersji witryny internetowej.