Zasadniczo każdą stronę Skontaktuj się z nami lub Zarejestruj się można uznać za formularz internetowy. Coś nam jednak mówi, że jesteś bardziej zainteresowany wykorzystaniem formularzy internetowych do celów marketingowych. Dobrą wiadomością jest to, że formularze internetowe mogą pomóc również w tym dziale – zobaczmy, jak.
Zbieranie danych to tylko część procesu pracy - trzeba je również przechowywać i nimi zarządzać w sposób wygodny i (najlepiej) do pewnego stopnia zautomatyzowany. W końcu same dane nie przydadzą ci się, jeśli nie będziesz w stanie ich przetworzyć i wyciągnąć ostatecznych wniosków, na podstawie których będziesz mógł działać.
Dlatego większość firm szuka nie tylko formularzy internetowych (które są zasadniczo kodem HTML), ale usługi, która pozwoli im zarządzać całym procesem od początku do końca. Chodzi tu o:
Niewiele rozwiązań może zapewnić Ci całe to bogactwo funkcji naraz – a Bitrix24 po prostu jest jednym z nich.
Usprawnij komunikację z klientami i zwiększ sprzedaż online
Zarejestruj się już teraz
Oprócz wszystkich tych różnych typów formularzy internetowych, Bitrix24 oferuje również funkcje, które pozwalają wybrać, jak dokładnie chcesz prezentować formularz internetowy:
umieszczanie na stronach Twojej witryny — najpopularniejszy wybór;
wyświetlanie w wyskakującym okienku (otwiera się tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie przycisk/link) - świetnie sprawdza się w przypadku formularzy zamówień;
wyświetlanie w wyskakującym okienku z opóźnieniem czasowym - ten rodzaj prezentacji formularza internetowego jest nadal używany, chociaż ogólnie nie jest lubiany przez użytkowników i wyszukiwarki;
Zobaczmy, jak możemy wykorzystywać te formularze internetowe, aby naprawdę działały i generowały jeszcze więcej leadów i sprzedaży.
Wybierz jeden z naszych 5 motywów, opartych na najpopularniejszych projektach formularzy internetowych w tym roku. Zaoszczędzisz mnóstwo czasu przy wyborze odpowiednich kolorów i/lub czcionek. Na przykład, jeśli zależy Ci na klasycznym stylu biznesowym, użyj motywu Biznes bez rozpraszających elementów.
Określ niektóre pola jako „wymagane” zaznaczając je tak w menu formularza internetowego - jeśli użytkownik spróbuje wysłać formularz bez wypełnienia wymaganych pól (np. numeru telefonu), formularz wyświetli odpowiedni komunikat i poprosi użytkownika o wypełnienie.
Ponieważ formularze internetowe w Bitrix24 są zintegrowane z CRM, masz mnóstwo możliwości automatyzacji marketingu. Jedną z nich jest możliwość określenia, jaki element CRM utworzyć, gdy klient wypełni formularz internetowy (Lead, Kontakt, Deal lub Oferta).
Na przykład każdy użytkownik, który założy konto na Twojej stronie internetowej, może zostać automatycznie dodany do Twojego CRM jako lead (ponieważ z biznesowego punktu widzenia tak właśnie jest). Nowo utworzony lead CRM będzie zawierał niektóre (lub wszystkie) informacje, które użytkownicy Twojej przekazują podczas wypełniania formularza internetowego.
Możesz również automatycznie przypisać te nowo utworzone leady CRM do jednego (lub kilku) przedstawicieli handlowych, tworząc w ten sposób płynny, samowystarczalny workflow, który nie wymaga żadnego wkładu po skonfigurowaniu. Nazywamy to „ustaw i zapomnij”. Po prostu musisz spróbować.
Korzystanie z danych Google Analytics może dostarczyć wielu informacji dotyczących wydajności formularza internetowego i potencjalnych pomysłów na poprawę współczynnika konwersji.
Dzięki formularzom internetowym CRM Bitrix24 możesz łatwo połączyć Google Analytics z dowolnym formularzem internetowym i od razu zacząć zbierać przydatne dane marketingowe!
Wszystko, co musisz zrobić, to podać swój ID Google Analytics w formularzu tworzenia formularza internetowego (przepraszamy za kalambur).
Jeśli formularz jest opublikowany na Twojej stronie internetowej i korzystasz już z Google Analytics, wydarzenia i cele zostaną automatycznie zarejestrowane.
5. Opcja oddzwaniania
Jeśli chcesz, aby Twoi przedstawiciele handlowi komunikowali się z klientem natychmiast po przesłaniu formularza internetowego, po prostu uwzględnij opcję oddzwaniania w tym formularzu.
W ten sposób Twoi klienci będą mogli błyskawicznie skontaktować się z Twoją firmą, co zwiększy Twoje szanse na udaną sprzedaż.
To był krótki przegląd najskuteczniejszych sposobów pracy z formularzami CRM Bitrix24. Mamy nadzieję, że te informacje okażą się przydatne i Ty skorzystasz z niektórych (lub wszystkich) naszych wskazówek. Zaufaj nam - jeśli to działa już dla 500 000+ naszych klientów, będzie działać również dla Twojej firmy.
Mamy dla Ciebie tak wiele świetnych narzędzi! Po prostu wypróbuj naszą darmową wersję, która zapewni Ci dostęp do wszystkich funkcji formularzy internetowych CRM, o których wspomnieliśmy w tym artykule. Powodzenia!