Branża turystyczna to jedno z najlepszych miejsc, w których można w pełni wykorzystać e-mail marketing. Oferowanie aspirujących treści w podróży jest dalekie od zainteresowania ludzi naprawianiem rur, więc możesz naprawdę wykazać się kreatywnością.
Jednak kreatywność może zajść tylko tak daleko. Bez solidnych strategii opartych na danych wyślesz e-maile, których nikt nie zobaczy, a tym bardziej nie klikniesz. Jednak kierując swoją kreatywność za pomocą narzędzi, możesz usprawnić swoje wewnętrzne procesy i sprawić, że obsługa klienta będzie nie tylko łatwa, ale i przyjemna.
Dlatego omówimy 7 strategii e-mail marketingowych dla biur podróży, które pomogą Ci zbudować silne relacje i zwiększyć sprzedaż.
Spis treści:
Pierwszą strategią na naszej liście jest pozyskanie i zainstalowanie systemu do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Jest to baza danych, w której przechowujesz wszystkie rekordy wszystkich swoich klientów, od imienia i nazwiska po adres e-mail, numer telefonu i uchwyty mediów społecznościowych.
Wszystkie strategie marketingu e-mailowego dla biur podróży doradzą Ci, aby wypełnić swój CRM jak największą ilością szczegółów. Możesz użyć formularzy rejestracyjnych w swojej witrynie i mediach społecznościowych, aby poznać podstawy, a także skorzystać z formularzy uzupełniających, aby lepiej zrozumieć ich zainteresowania. Jeśli masz problemy z klientami, zachęcaj potencjalnych klientów specjalnymi ofertami do dołączenia do newslettera.
Gdy zdobędziesz leady, wszystkie ich interakcje zostaną zapisane w systemie. Oznacza to, że każde zarezerwowane wakacje, każdy kliknięty link i każda interakcja przyczyniają się do stworzenia jaśniejszego obrazu każdego klienta.
E-mail marketing w branży turystycznej również w dużej mierze opiera się na segregacji bazy danych klientów na mniejsze grupy demograficzne. Przykłady e-maili z podróży, pary powyżej 60. roku życia mogą bardziej koncentrować się na rejsach i romantycznych wypadach, podczas gdy te dla młodych singli mogą zawierać treści dotyczące wakacji na plaży i imprezowych miast. Każdy trop można umieścić na wielu różnych listach w oparciu o wymarzone miejsca docelowe, narodowość, przedział wiekowy i wiele innych.
Jedną z naszych najlepszych wskazówek dotyczących marketingu e-mailowego w podróżach jest sortowanie klientów w momencie wejścia do bazy danych, zamiast ręcznego sortowania ich w grupy w późniejszym terminie. Po prawidłowym skonfigurowaniu CRM wszystkie przychodzące leady mogą być automatycznie dzielone na odpowiednie listy mailingowe, dzięki czemu możesz skoncentrować się na tworzeniu tych kuszących wiadomości.
Jedną z najlepszych strategii marketingu e-mailowego dla biur podróży jest nadawanie osobistego charakteru swoim wiadomościom. Powszechnie wiadomo, że e-maile skierowane do określonych celów, a nie wysyłane do wszystkich osób z Twojej listy, działają znacznie lepiej. Co więcej, jeśli Twoi użytkownicy uważają, że Twoje treści nie są dla nich istotne, prawdopodobnie zobaczą e-maile jako śmieci i anulują subskrypcję.
Kilka prostych sposobów na personalizację e-maili:
Teraz możesz utworzyć cztery do pięciu odmian miesięcznego biuletynu, z nakładaniem się niektórych treści i innymi sekcjami specyficznymi dla każdej listy mailingowej. Dołącz tag personalizacji, aby uwzględnić imię i nazwisko każdego odbiorcy, a będziesz gotowy do uruchamiania swoich e-maili.
Ponieważ są osobiste, unikaj przesadnej mowy korporacyjnej. Przykładowy temat wiadomości e-mail z biura podróży do klienta może brzmieć „Moje najlepsze wskazówki dotyczące podróży we wrześniu”. Tworzenie i pielęgnowanie relacji z klientami buduje z czasem zaufanie i odróżnia Cię od wysiłków każdej innej firmy. Dlatego wysyłaj często wysokiej jakości, spersonalizowane treści, a utrzymasz ogień.
Ale to nie jest takie proste! Nawet najlepsze strategie marketingu e-mailowego dla biur podróży zapominają o jednej prostej sztuczce: upewnij się, że Twoje e-maile są zgodne z lokalnymi przepisami dotyczącymi prywatności. Zasady zmieniają się w zależności od kraju, ale respektowanie rezygnacji z subskrypcji i poleganie tylko na dobrowolnie podanych informacjach to dwa duże obszary do pracy.
Zgodność z personalizacją pomoże również w bezpiecznym dotarciu e-maili do miejsca docelowego. Jeśli zaznaczysz wszystkie właściwe pola, unikniesz lądowania w folderze spamu i całkowitego pominięcia.
Podczas gdy Twoje biuletyny powinny co miesiąc zawierać świeże, ekscytujące treści, marketing e-mailowy w branży turystycznej wymaga również ustandaryzowanych e-maili, które działają same za kulisami, dzięki czemu możesz spędzić więcej czasu na kreatywnej stronie.
E-maile idealne do automatyzacji obejmują:
Zamień swoje obecne rozwiązania SaaS na wszystko w jednym oprogramowaniu do automatyzacji marketingu z systemem CRM. Prowadź kampanie marketingowe w swoim Bitrix24 CRM - e-mail marketing, targetowanie reklam i nie tylko.
Wypróbuj już dziś
Zamiast pomysłów na e-maile do biura podróży, które wypełniają wiadomość całym artykułem, rozważ napisanie zwiastuna, który zawiera linki do dłuższego artykułu na blogu lub filmów i albumów zdjęć w mediach społecznościowych. Jest to idealne rozwiązanie w przypadku biuletynów, w których chcesz zawrzeć wiele artykułów lub interesujących funkcji, ale nie chcesz wysyłać wiadomości e-mail o długości 5000 słów.
Dlatego kopia w wiadomości e-mail powinna być krótka i zgrabna. Przykłady wiadomości e-mail od biur podróży, które zawierają linki do dłuższych treści, mogą zawierać wiersze typu „Co Nowy Jork ukrywał przez te wszystkie lata? Dowiedz się tutaj.”
Jednak naprawdę trudno jest skłonić ludzi do działania bez wezwania do działania (CTA). Twoje wezwanie do działania może skierować użytkowników do wszystkiego, co chcesz, niezależnie od tego, czy jest to treść, czy plik PDF do pobrania, który wymaga od użytkowników wypełnienia ankiety na temat ich zainteresowań. Dzięki potężnemu CRM połączonemu z automatyzacją e-mail marketingu możesz zbierać dane o tym, jak dobrze radzą sobie Twoje wiadomości e-mail, i przeprowadzać testy A/B, aby poprawić swoje podejście.
Jasne, twoja kopia powinna być atrakcyjna, nieformalna i inspirująca, ale nadal możesz zrobić znacznie lepiej. Strategie e-mail marketingu dla biur podróży mogą korzystać z apetycznych zdjęć i filmów. Bez słów możesz stworzyć poczucie przygody i sprawić, że ludzie zdesperowani na wycieczkę na rajską plażę.
Bardziej niż jakakolwiek inna branża zdjęcia i filmy z podróży mogą przyciągać wzrok. To może być Twoją tajną bronią w przyciąganiu uwagi czytelnika i uzyskiwaniu rezerwacji. Podobnie jak w przypadku innych obszarów strategii e-mail marketingu dla biur podróży, możesz przeprowadzić testy swoich e-maili, aby dowiedzieć się, które obrazy uzyskują kliknięcia. Jasne, możesz poświęcić czas na pracę nad testami A/B, ale dlaczego nie sprawdzić, co działa, sprawdzając swoją stronę na Instagramie?
Upewnij się, że wszystkie obrazy, które osadzasz, są najwyższej jakości — wszystko, co mniej, daje poczucie „taniości”. Jednak osadzone filmy często mogą spowolnić prędkość pobierania, więc najlepiej jest umieścić link do mediów społecznościowych i zostawić miniaturę jako zwiastun. Fragment tekstu pod spodem nadaje kontekst i znaczenie Twoim treściom i możesz zacząć.
Ale to nie tylko kuszące miejsca docelowe, którymi powinieneś ozdabiać swoje e-maile. Podobnie jak w każdej innej branży, marketing e-mailowy w podróżach może bardzo skorzystać z jasnego brandingu, który nie odwraca uwagi od przekazu. Zaprojektuj wszystkie wiadomości e-mail tak, aby miały ten sam motyw — niezależnie od tego, czy są to automatyczne wiadomości wyzwalające, czy osobista korespondencja z klientami. To wszystko jest częścią budowania zaufania wśród Twoich klientów i jest jedną z najłatwiejszych porad e-mailowych dla biur podróży, jakie możemy zaoferować.
Jeśli nie słyszałeś jeszcze o responsywności urządzeń mobilnych, musiałeś mieszkać pod skałą (lub na bezludnej wyspie). Prawdopodobnie pracowałeś już nad responsywną stroną internetową i procesem rezerwacji na urządzenia mobilne, ale projektowanie e-maili na smartfony wymaga takiego samego traktowania.
Jest to jedna z najważniejszych strategii e-mail marketingu dla biur podróży, ponieważ większość użytkowników w branży turystycznej korzysta z telefonów w celu przeglądania, rezerwacji i wielu innych. Na przykład, gdy zbliżasz się do stanowiska ochrony na lotnisku, ostatnią rzeczą, jakiej potrzebujesz, jest wiadomość e-mail z potwierdzeniem, która nie zostanie poprawnie załadowana.
Dlatego pierwszą strategią powinno być zapewnienie kompatybilności wszystkich e-maili z urządzeniami mobilnymi. Mentalność skoncentrowana na urządzeniach mobilnych skłania Cię do tworzenia dynamicznych wiadomości, które zwiększają współczynnik klikalności, a nie do prostych wyjaśnień wypełnionych tekstem. Pamiętaj, aby przeanalizować, jak szybko ładują się animacje i obrazy, i pamiętaj, że nie wszystkie telefony reagują tak samo.
Ale to nie tylko projektowanie. Twój CRM poinformuje Cię, kiedy Twoi klienci podróżują (wskazówka: jest to między datą rozpoczęcia a datą zakończenia ich podróży). To idealna okazja, aby podczas wyjazdu wysłać drobne dodatki. Na przykład możesz wysłać wiadomość e-mail z kodami na wycieczki po mieście lub autentyczne doświadczenia. Muszą po prostu zeskanować kod i otrzymać nieoczekiwaną, ale bardzo miłą niespodziankę.
Świetny! Masz kilka strategii e-mail marketingowych dla biur podróży, ale jak zamierzasz je zastosować w praktyce?
Oczywiście, możesz pobrać CRM do przechowywania kontaktów i projektanta wiadomości e-mail, aby pasował do kreatora stron internetowych, centrum komunikacyjnego i wszystkiego, czego potrzebujesz. Ale jest lepszy sposób! Dzięki Bitrix24 otrzymujesz wszystko, czego potrzebujesz, aby wprowadzić w życie marketing e-mailowy w turystyce — wszystko na jednej platformie. Koniec z przełączaniem się tam iz powrotem, mając nadzieję, że twoje kruche integracje będą silne. Gdy wszystko jest w pełni połączone w łatwym w użyciu interfejsie, możesz odciążyć swoje rozwiązania techniczne.
Twój potężny CRM i analityka wykonują całą ciężką pracę za kulisami, dzięki czemu Twoi klienci mogą cieszyć się podróżą bez obaw. Monitorując ich zachowanie, możesz modyfikować to, co oferujesz, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia.
Zacznij korzystać z szablonów wiadomości e-mail i dostosuj je do swojej marki i oferty. W miarę upływu czasu utworzysz backlog swoich własnych szablonów, które są gotowe do pracy w każdej chwili (oczywiście, gdy automatyzacja się tym nie zajmuje!)
Teraz możesz się zastanawiać, jakie języki kodowania musisz znać, aby uzyskać najlepsze wyniki. Odpowiadać? Nic. Możesz zrobić absolutnie wszystko za pomocą narzędzia „przeciągnij i upuść”, co zapewnia całkowitą łatwość użytkowania.
Najlepsze jest to, że możesz zacząć już dziś za darmo!