Często się tak zdarza, że luka między sprzedażą a realizacją zamówień staje się istotnym problemem różnych firm. Jeżeli firma ma oddzielne zespoły sprzedaży i zespoły realizacji zamówień, luka może się stale powiększać.
Niezależnie od branży, w której działa Twoja firma, istnieje potrzeba szybkiej realizacji zamówień, jednocześnie dając klientowi to, czego oczekuje. Kluczem do wypełnienia tej luki powinna być komunikacja.
Istnieją 2 typy firm: pierwszy – firmy posiadające całe zespoły sprzedaży, drugi - firmy, które bezpośrednio kierują swój komunikat do klientów, a mianowicie posiadają własną stronę internetową lub stronę własnego sklepu. Każdy z tych typów ma różne potrzeby odnośnie do realizacji sprzedaży, dlatego omówimy je osobno.
Zespoły sprzedaży, które zwracają się do firm lub osób prywatnych z propozycją współpracy, muszą korzystać z wyjątkowych okazji. Przecież nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami polega na budowaniu relacji. W tym stylu sprzedaży komunikacja jest w centrum uwagi, ponieważ to handlowcy powinni zarządzać oczekiwaniami. Niektóre kwestie mogą być natomiast frustrujące dla zespołu realizującego zamówienie, np. informacja, że mają dwa dni na zrealizowanie zamówienia lub skonfigurowanie produktu, które zwykle zajmuje dwa tygodnie.
Komunikacja między zespołami jest niezbędna. Każdy musi wiedzieć, z czym ma do czynienia drugi zespół, aby zespoły sprzedaży nie składały obietnic, których nie można dotrzymać. Pracownicy zajmujący się realizacją zamówień powinni pomagać zespołom sprzedaży zrozumieć okoliczności związane z realizacją zamówień. Jeśli firma buduje strony internetowe i ten proces zajmuje zwykle dwa tygodnie, firma powinna powiadomić zespół sprzedaży, że są jakieś opóźnienia i potrzeba więcej czasu na realizację.
Dla firm, które zajmują się sprzedażą bezpośrednią do klienta poprzez sklepy i strony internetowe, kluczowym elementem nadal jest komunikacja. Używanie systemu, który pomaga klentom orientować się, co jest w sklepie lub kiedy brakujące produkty będą dostępne, może zaoszczędzić firmie wiele czasu na pracę, a klienci będą zawsze dobrze poinformowani.
Gdy każde zamówienie ma znaczenie dla firmy, ważne jest, aby wszystko w odpowiedni sposób skoordynować w celu osiągnięcia sukcesu. Częścią tego jest posiadanie najlepszych narzędzi do komunikacji. Niezależnie od tego czy zarządzasz wielką firmą czy małą, bezcennym będzie posiadanie narzędzi, które mogą pomóc zespołom komunikować się między sobą i zmniejszyć chaos.
Bitrix24 to rozwiązanie, którego własnie potrzebuje Twoja firma. Zarządzanie projektami w Bitrix24 pomoże zorganizować Twoją pracę. Zespoły sprzedaży mogą tworzyć zadania, aby pracować z realizacją zamówień. Pracownicy mogą planować spotkania z klientami w kalendarzach, a następnie pisać notatki w zadaniach lub kalendarzach, aby poinformować zespoły o aktualizacjach projektów.
Każde z tych narzędzi zapewnia zespołom różne możliwości komunikacji, co pozwala znaleźć system, najlepiej pasujący do ich potrzeb.
Kluczowym elementem do wypełnienia luki w realizacji sprzedaży jest komunikacja i organizacja. Gromadzenie tych wszystkich narzędzi w jednym miejscu ułatwia korzystanie z nich. Bitrix24 łączy to wszystko w jednym oprogramowaniu i oprócz tego jest bezpłatny. Dla wielkich firm, które chcą rozszerzyć swój produkt lub usługi, opłata jest niewielka, ale dowolna firma może bez problemu skorzystać z darmowej wersji Bitrix24.
Jeśli szukasz sposobów na wypełnienie luki między sprzedażą a jej realizacją, proponujemy rozpocząć pracę z narzędziem do Zarządzania projektami. Ulepsz komunikację między działami i zapewnij wsparcie odwiedzającym Twoją witrynę. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Bitrix24 może pomóc Twojej firmie, zamów demo.