Wzrost sprzedaży i przychodów
Zarejestruj się za darmo

Stwórz Własny Sklep Internetowy: 10 Elementów Skutecznej Platformy Ecommerce

Zespół Bitrix24
27 marca 2023
Odświezone: 14 sierpnia 2024

Spis treści

1. Zarządzanie treścią w sklepie online
2. Atrakcyjne szablony sklepu internetowego
3. Dobre usability dla lepszej sprzedaży
4. Wielokanałowy marketing sklepu internetowego
5. Zarządzanie personelem i HR
6. Wiele metod płatności
7. Zadania i projekty
8. Skuteczny kontakt z klientami
9. Integracja z mediami społecznościowymi
10. Analityka danych sprzedażowych
Oszczędzaj czas i środki z Bitrix24
FAQ



A więc chcesz założyć własny sklep internetowy, ale nie wiesz od czego zacząć? To prostsze niż myślisz. Wbrew pozorom, nie potrzebujesz do tego zespołu programistów, którzy od podstaw stworzą dla ciebie oprogramowanie ecommerce. Wystarczy zastosować wygodny i prosty w użyciu kreator sklepów internetowych.

Na rynku istnieje jednak wiele takich rozwiązań i wybór może nie być wcale łatwy. W tym poradniku przedstawimy dziesięć elementów skutecznej platformy ecommerce, co pomoże ci wybrać idealne oprogramowanie sklepu online. Projektowanie sklepów internetowych jest proste, jeśli tylko masz odpowiednie narzędzia. Zapoznaj się z tą listą, aby poznać najlepiej dobrane rozwiązanie, odpowiadające potrzebom twojego przedsiębiorstwa i skali sprzedaży.

1. Zarządzanie treścią w sklepie online

Wygodny CMS, czyli System Zarządzania Treścią, jest ważny nie tylko w portalach informacyjnych, albo w firmowych blogach. Bogaty w funkcje CMS w sklepie internetowym umożliwi ci szybką i efektowną prezentację produktów w sklepie.

System Zarządzania Treścią z graficznym interfejsem powinien pozwolić ci na łatwe dodawanie zdjęć produktów, ustalanie ich kategorii, tagów oraz parametrów. Przede wszystkim jednak, ułatwi ci to tworzenie opisów produktów, kluczowych nie tylko z punktu widzenia klienta, ale także wyszukiwarek.

Prosta i szybka edycja tekstów stron produktowych, opisów kategorii oraz podstron informacyjnych to potężne narzędzie. Możliwość osadzania tabel, nagłówków, a nawet filmów z Youtube bez konieczności modyfikowania kodu HTML, zapewni że strona produktu będzie nie tylko wyglądała dobrze. Ułatwi także osiągnięcie wyższych pozycji w wyszukiwarkach, zwiększając potencjał z punktu widzenia pozycjonowania.

2. Atrakcyjne szablony sklepu internetowego

Nie ma co ukrywać, że klienci sklepów online oceniają wiarygodność sklepu na podstawie jego wyglądu. Starannie skonstruowana witryna to wiele korzyści. Samodzielna budowa layoutu, czyli układu sklepu i projektowanie nawigacji, bannerów oraz menu to jednak zadanie dla dużego zespołu.

Na szczęście, nowoczesne oprogramowanie sklepów online pozwoli ci pójść na skróty. System sprawdzonych szablonów umożliwia zmianę wyglądu przy pomocy dosłownie kilku kliknięć. Duży wybór szablonów pozwoli ci przetestować wiele wariantów i znaleźć idealny wygląd dla twojej branży.

Zupełnie inaczej powinien prezentować się w końcu sklep z modnymi ciuchami, w którym możesz pozwolić sobie na odrobinę ekstrawagancji, a inaczej apteka internetowa, którą powinien cechować raczej konserwatywny wygląd.

Szablony powinny być przy tym proste w dostosowaniu. Zmiana bannerów, kolorów ramek czy dodawanie modułów na stronie głównej powinno odbywać się kilkoma kliknięciami, bez pieczołowitego modyfikowania kaskadowych arkuszy stylów CSS. Kreator stron internetowych pozwoli ci zmienić sklep jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki!

3. Dobre usability dla lepszej sprzedaży

Równie ważne jest usability sklepu, czyli prostota korzystania, wygodna nawigacja i nieskomplikowany proces zakupowy. Odpowiednio zoptymalizowane formularze zamówienia oraz wyszukiwanie pozwalające łatwo odnaleźć towar potrafią znacznie zwiększyć rozmiary koszyków zakupowych. Klienci uwielbiają bowiem sklepy, w których zakupy są łatwe i przyjemne. Nikt nie chce przecież tracić czasu.

Oprogramowanie sklepu powinno kłaść też nacisk na mobilną wersję strony. Jak się bowiem szacuje, nawet ponad połowa zakupów w sklepach internetowych pochodzi od użytkowników wyszukujących okazji na smartfonach. Wersja responsive witryny znacznie ułatwi zakupy tym klientom, dostosowując wygląd sklepu do niedużych ekranów dotykowych urządzeń mobilnych.

Również produkty powinny być prezentowane atrakcyjnie. Ich zdjęcia powinny być eksponowane, pozwalając klientom dokładnie obejrzeć wybrany produkt. Natomiast elementy takie jak możliwość dodania produktu do listy ulubionych, zapisanie się do newslettera, sortowanie listy produktów według różnych kategorii to elementy, bez których nie powinno obejść się dziś żadne solidne oprogramowanie sklepów online.

4. Wielokanałowy marketing sklepu internetowego

Skoro masz już sklep, będziesz potrzebować jeszcze reklamy. Sprzedaż nie pojawi się bowiem sama z siebie. Dlatego właśnie oprogramowanie sklepu powinno ułatwiać skuteczną promocję, i to przy pomocy wielu kanałów.

Dobry dostęp do sieci reklamowych takich jak Google Ads poprzez integrację z zawartością sklepów to idealny przepis na zautomatyzowaną reklamę. Możliwość generowania plików z bazami danych pozwoli ci automatycznie przesłać strukturę produktów do wyszukiwarki, wykonując za ciebie wiele pracy. Musisz tylko ustalić budżety, a do tego ewentualnie słowa kluczowe i inne szczegóły kampanii.

Oprogramowanie sklepu powinno także umożliwiać wprowadzania elementów znaczących z punktu widzenia SEO. To na przykład meta tagi, które stanowią opis zawartości strony dla przeglądarek internetowych. Ich optymalizacja umożliwi zdobycie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na sprzedaż.

Integracja tych elementów w sklepie to oszczędność czasu i środków, która pozwoli ci efektywniej wykorzystać budżet marketingowy, a przy tym zwiększyć skuteczność konwersji.

5. Zarządzanie personelem i HR

Jeśli nie prowadzisz sklepu całkiem sam i nie jesteś zdany tylko na siebie, będziesz potrzebować dobrego systemu do zarządzania personelem odpowiadającym za magazyn, obsługę klienta, marketing i inne działy, bez których sklep online nie mógłby istnieć.

Większość programów do zarządzania sklepem internetowym nie posiadają tych wszystkich funkcji. Niektóre programy integrują jednak dodatkowe możliwości zarządzania HR, pozwalając na administrację zespołem z poziomu jednego panelu.

Oprogramowanie, które może połączyć w sobie śledzenie czasu i raporty o stanie pracy to prawdziwa korzyść dla menedżera zespołu. Funkcjonalności takie jak zegar czasu pracy online są szczególnie istotne w przypadku kontroli osób pracujących zdalnie, a harmonogram pomoże zorganizować pracę wielozmianową.

Jeszcze bardziej zaawansowani kierownicy mogą wykorzystać automatyzację procesów HR, aby zaoszczędzić jeszcze więcej czasu i zwiększyć efektywność zarządzania zasobami ludzkimi. Automatyzacji mogą podlegać takie procesy jak wnioski zakupowe dla nowych produktów sprzedawanych w sklepie internetowym, wnioski pracowników o urlop czy raportowanie wydatków. A jeśli zarządzasz bardzo dużym zespołem który wciąż się rozbudowuje, przydatna będzie też automatyzacja rekrutacji czy elektroniczny obieg dokumentów, który pozwoli ci wyeliminować papierowe wnioski. Zajmuj się tym co najważniejsze.

6. Wiele metod płatności

Prosty dostęp klientów do zakupów zwiększy wartość koszyków oraz ograniczy współczynniki odrzuceń. Dlatego oprogramowanie sklepów internetowych powinno pozwalać na łatwą instalację i integrację modułów metod płatności.

Obecność jedynie zwykłych przelewów bankowych, płatności kartowych oraz zapłaty za pobraniem to dziś zbyt mało, aby wygrać z konkurencją pod względem metod płatności. Dlatego oprogramowanie sklepu online powinno umożliwiać proste dodawanie szybkich płatności i portmonetek elektronicznych takich jak Przelewy24, Blik czy PayPal, chętnie wybieranych przez polskich kupujących.

Przydatną funkcją jest też możliwość definiowania kuponów rabatowych czy darmowej dostawy po przekroczeniu określonej kwoty płatności. To skuteczne narzędzia marketingowe, będące dobrą zachętą do zakupów.


Szukasz najlepszego kreatora sklepów internetowych dla swojej firmy?

Wypróbuj intuicyjny, oparty na blokach kreator witryn Bitrix24. Utwórz piękną stronę docelową lub sklepy internetowe.
Zarejestruj się w Bitrix24 teraz!


7. Zadania i projekty

Zespołowa praca nad sprzedażą jest wymagająca. Aby jak najlepiej wykorzystać potencjał zespołu, warto sprawdzić czy w twoim oprogramowaniu ecommerce nie znajduje się moduł do pracy grupowej.

Dzięki temu, w jednej aplikacji będziesz mógł organizować wirtualne zebrania, przydzielać zadania i zarządzać pracą. Natomiast oprogramowanie do tworzenia projektów pozwoli ci monitorować postępy w czasie rzeczywistym, prowadzić wideorozmowy i czaty, co jest szczególnie ważne, jeśli twój zespół jest rozproszony. To duże ułatwienie, szczególnie jeśli zarządzasz projektem marketingowym dla ecommerce, albo dopiero budujesz sklep internetowy.

8. Skuteczny kontakt z klientami

Jeszcze więcej możliwości dadzą ci zorganizowane rozwiązania do błyskawicznego kontaktu, takie jak czat na żywo dla sklepu internetowego. Dzięki niemu możliwy będzie bezpośredni kontakt obsługi sklepu z klientem. Pozwoli to skrócić czas oczekiwania na wiadomość, a szybka reakcja na zapytania klienta przyczyni się do zwiększenia możliwości sprzedaży. Nikt nie lubi czekać na odpowiedź. Możliwość kontaktu przez czat live jest także prostsza i wygodniejsza dla klientów, dzięki czemu skraca się droga komunikacji i poprawia usability witryny.

Co ciekawe, zaawansowane rozwiązania czatów pozwalają na ich obsługę nie tylko z poziomu witryny. W oprogramowaniu takim jak Bitrix24 istnieją możliwości integracji widżetów Facebook, Instagram oraz WhatsApp. Dla zespołu obsługi klienta to duże ułatwienie.

Menedżerowie mogą natomiast sprawdzać ocenę pracowników zajmujących się obsługą rozmów, na podstawie ocen klientów. Obecność szablonów odpowiedzi zapewni natomiast celniejszą i sprawniejszą reakcję na potrzeby kupujących. A więcej możliwości kontaktu, to lepsza sprzedaż.

9. Integracja z mediami społecznościowymi

Media społecznościowe mogą być bardzo cennym kanałem sprzedażowym. Jak wskazują dane serwisu Statista, w 2022 roku sprzedaż w mediach społecznościowych wyniosła już 992 miliardy dolarów. Prognozy idą jeszcze dalej, zakładając utrzymanie dynamiki tych wzrostów na poziomie nawet kilkudziesięciu procent rocznie. Jak zakładają prognozy, na koniec 2026 roku wzrośnie aż do 2,9 biliona dolarów.

Nie warto przegapić tak dużego rynku. Integrację sklepu internetowego z mediami społecznościowymi warto więc poprowadzić jeszcze o krok dalej, wykraczając poza centrum kontaktowe. Sklep internetowy można zintegrować z Facebookiem, rozpoczynając od prostych widżetów zawierających feed, czyli zawartość z profilu FB. Pozwala to na wyświetlanie aktualnych informacji z firmowej strony, zwiększając zaangażowanie użytkowników.

Krokiem dalej jest integracja sklepu Facebook z twoim sklepem internetowym. Możliwość automatycznego dodawania postów i kolejkowania ich wyświetlania w połączeniu z prezentacją produktów z poziomu systemu zarządzania treścią sklepu jest cennym narzędziem, które z powodzeniem mogą wykorzystać bardziej zaawansowani marketingowcy.

10. Analityka danych sprzedażowych

Aby nie błądzić w gąszczu informacji o klientach i ich zakupach, musisz wyposażyć się jeszcze w solidne narzędzia sales intelligence. Umiejętnie wdrożona analityka dostarczy ci danych o tym jak jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów.

Na szczęście, nie musisz przy tym zdawać się wyłącznie na raporty sprzedażowe, pieczołowicie śledząc rzędy cyfr w arkuszu kalkulacyjnym. Integracja z systemami oprogramowania do analizy stron internetowych zapewni ci cenne wskazówki dotyczące sprzedaży i rozwoju sklepu.

Integracja narzędzi analitycznych w sklepie umożliwia poznanie profilu klienta, przedstawiając informacje o jego lokalizacji geograficznej, zainteresowaniach, a nawet przedziale wiekowym i innych cechach demograficznych. Analiza kohortowa umożliwi stworzenie obrazu typowego użytkownika sklepu, a te informacje możesz wykorzystać aby jeszcze dokładniej dostosować jego treść i asortyment.

Co najważniejsze, integracja z oprogramowaniem analityki pozwoli ci śledzić konwersje, czyli zakupy. Prześledzisz w ten sposób najbardziej skuteczną drogę odwiedzającego od wejścia na stronę sklepu, do finalizacji zakupu, czyli lejek sprzedażowy. Przekonasz się, które formy promocji są najlepsze, a nawet przeprowadzisz eksperyment z różnymi layoutami witryny. A business intelligence dla sklepu online może dotyczyć także reklamy w tradycyjnych mediach, takich jak telewizja i prasa. To wszystko przełoży się nie tylko na zadowolenie klientów, ale przede wszystkim lepszą sprzedaż.

Oszczędzaj czas i środki z Bitrix24

Jeśli planujesz rozwój sprzedaży w Internecie i budujesz firmowy sklep internetowy, Bitrix24 to dobry wybór. To kompletne rozwiązanie typu SaaS, czyli przechowujące dane w chmurze i realizowane w formie zdalnego oprogramowania na serwerze.

Nie musisz już budować drogiej serwerowni specjalnie dla sklepu, ani nawet korzystać z usług współdzielonego hostingu. To wszystko zapewnia już Bitrix24. To oprogramowanie pozwoli ci prosto i wygodnie zarządzać sklepem, a co najważniejsze, spełnia wszystkie cechy o których tutaj powiedzieliśmy.

Bitrix24 nie jest przy tym rozwiązaniem drogim. Wersja próbna oprogramowania jest całkowicie darmowa, a jasno określone plany cenowe zarówno dla małych zespołów do 5 osób, jak i klientów korporacyjnych, pozwolą ci wybrać rozwiązanie właśnie dla ciebie.

Przekonaj się, jak prosto możesz zbudować sklep online. Dołącz do grona 12 milionów klientów na całym świecie i przenieś sprzedaż do sieci z Bitrix24 już dziś!


FAQ

Czy mogę stworzyć sklep internetowy bez pomocy programistów?

Tak. To możliwe dzięki zintegrowanym rozwiązaniom do zarządzania przedsiębiorstwem, zawierającym także kreator sklepów internetowych. Dzięki niemu, bez potrzeby tworzenia nowego oprogramowania ecommerce łatwo zbudujesz własny sklep.

Czy korzystanie z systemów ecommerce jest drogie?

Twój własny sklep internetowy wcale nie musi kosztować wiele. Na rynku istnieją zarówno całkowicie bezpłatne rozwiązania open source, które są oferowane jako bezpłatne oprogramowanie, jak i komercyjne rozwiązania.

W tym pierwszym przypadku, przy tworzeniu i obsłudze sklepu internetowego jesteś jednak zdany na siebie. Poniesiesz także koszty hostingu. Natomiast ceny oprogramowania komercyjnego takiego jak Bitrix24 zaczynają się już od kilkuset złotych miesięcznie dla mniejszych zespołów sprzedażowych do 5 pracowników.

Czy oprogramowanie ecommerce pozwala na tworzenie sklepów w wersji mobilnej?

Tak. Nowoczesne szablony sklepów internetowych są wykonane w wersji responsive. Ta responsywność oznacza że wygląd strony będzie przystosowywał się do parametrów urządzenia, takich jak wielkość ekranu czy używana przeglądarka. Dzięki temu niezależnie od tego czy klient otwiera sklep na smartfonie, tablecie czy komputerze, możliwe będą skuteczne zakupy i nawigacja.

Czy oprogramowanie sklepu internetowego może obsługiwać sprzedaż międzynarodową?

Naturalnie. Możliwości nowoczesnego oprogramowania sklepów online nie ograniczają się tylko do jednej waluty. W panelu zarządzania sprzedażą możesz zarządzać cenami w wielu walutach, konwersją walut, międzynarodowymi kanałami wysyłki, a nawet tworzyć indywidualne wersje językowe dla opisu produktów.

Na czym polega system szablonów w oprogramowaniu ecommerce?

Szablony w oprogramowaniu sklepów internetowych pozwalają dosłownie kilkoma kliknięciami zmieniać wygląd witryny. Dzięki temu, możesz łatwo przetestować skuteczność różnych layoutów (układów), bez potrzeby przebudowy całej witryny.


Free. Unlimited. Online.
Bitrix24 to miejsce, w którym każdy może komunikować się, współpracować przy zadaniach i projektach, zarządzać klientami i robić o wiele więcej.
Zarejestruj się za darmo
You may also like
Efektywne zarządzanie czasem
Planer tygodniowy: 5 kroków do lepszego zarządzania czasem
Rozwój zespołu i HR
Automatyzacja HR: Co to Jest i Dlaczego Będzie Kształtować Przyszłość HR
Marketing oparty na danych
Zwrot z inwestycji w automatyzację marketingu – analiza ROI
Marketing oparty na danych
10 sposobów na zwiększenie zasięgu marketingu
Używamy plików cookie, aby zwiększyć wygodę korzystania - Dowiedz się więcej.
Znajdujesz się na uproszczonej wersji strony. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej polityce dotyczącej cookies, przejdź do pełnej wersji witryny internetowej.