Sprzedaż z CRM
Zarejestruj się za darmo

Wybór najlepszego CRM dla e-Commerce: Top 5 rozwiązań

Zespół Bitrix24
04 marca 2022
Odświezone: 14 sierpnia 2024
Odniesienie sukcesu w e-Commerce nie jest możliwe jeśli Twoi klienci są niezadowoleni. Konkurencja jest ostra, a przedsiębiorcy poświęcają dużo czasu, pieniędzy i zasobów ludzkich na przyciągnięcie i utrzymanie klientów. Współcześni konsumenci wymagają spersonalizowanego podejścia. Aby obniżyć koszty operacyjne, usprawnić pozyskiwanie klientów i zbierać dane niezbędne do podejmowania świadomych decyzji, potrzebujesz niezawodnego zestawu narzędzi dostępnego w oprogramowaniu CRM dla e-Commerce. Dowiedzmy się, dlaczego konieczne jest posiadanie CRM do prowadzenia biznesu e-Commerce i przeanalizujmy 5 najlepszych systemów.


Czym jest CRM dla e-Commerce?

Czy jest różnica między CRM dla e-Commerce a uniwersalnym rozwiązaniem CRM?

Krótko mówiąc, tak. Uniwersalne oprogramowanie CRM pomaga usprawnić procesy biznesowe i zadania związane z zarządzaniem. Systemy CRM przechowują dane klientów, dostarczają narzędzia analityczne i prognostyczne, za pomocą których można przewidywać zachowania zakupowe. Systemy CRM pozwalają właścicielom firm mieć kontrolę nad zapasami, marketingiem i sprzedażą. Takie systemy mogą być wyposażone w dodatkowe funkcje przydatne w określonych branżach i niszach.

Jeśli zwrócisz uwagę na popularne narzędzia CRM dla e-Commerce, zobaczysz, że mają one wszystkie funkcje, jakie mają uniwersalne systemy CRM. Systemy CRM dla e-Commerce zapewniają jednak dodatkowe opcje, takie jak dogłębna analiza zachowań konsumentów i preferencje wysyłki. Dobry CRM dla e-Commerce da Ci jasny obraz tego, w jaki sposób klient korzysta z Twojego sklepu internetowego. Taki CRM może nawet zasugerować powiązane produkty i usługi. Systemy te zazwyczaj mają funkcje, które pozwalają zintegrować się z popularną platformą zakupową lub zbudować od podstaw sklep internetowy.


W jaki sposób CRM dla e-Commerce może przynieść korzyści Twojej firmie?

Wdrożenie CRM dla e-Commerce w Twojej firmie niesie ze sobą kilka korzyści. Te specjalistyczne rozwiązania mogą przyspieszyć Twój rozwój, zautomatyzować działania marketingowe, poprawić sprzedaż i konwersję oraz zapewnić niezawodne zarządzanie asortymentem.

  • Zbieraj dane klientów, aby podejmować świadome decyzje. Dane użytkowników pomagają spersonalizować Twoje oferty i działania marketingowe. Ulepszanie produktów i kontakt ze stałymi klientami maksymalizuje współczynnik konwersji i zwiększa przychody.
  • Nowe sposoby na zaangażowanie odbiorców. Jeśli posiadasz wszystkie niezbędne dane klienta, możesz wykorzystać różne kanały sprzedaży, aby zwiększyć sprzedaż, zaoferować podobne produkty, bonusy, prezenty, kody promocyjne w oparciu o zachowanie konsumenta. Program lojalnościowy oparty na danych jest znacznie bardziej wydajny niż inne podejścia.

  • Zaawansowana analityka. Większość systemów CRM dla e-Commerce na rynku może zaoferować dogłębną analizę Twoich obecnych i potencjalnych klientów. Wykorzystaj odpowiednie dane, aby stworzyć tzw. profil idealnego klienta i usprawnić swoje działania marketingowe. Analityka pomoże Ci w identyfikacji popularnych produktów, trendów, a nawet prognozowaniu przyszłej sprzedaży.

  • Profesjonalna obsługa klienta. Jeśli Twoi przedstawiciele działu obsługi klienta są zawsze dostępni, szybko odpowiadają na pytania, mogą pomóc wybrać produkt lub rozwiązać problemy z wadliwym towarem, zdobędziesz zaufanie swoich klientów. CRM dla elektronicznych platform sprzedażowych i e-sklepów wyposażone są w specjalne moduły lub integracje, które pozwalają zbudować efektywny dział obsługi klienta. Coraz bardziej popularną opcją są również chatboty.


5 najlepszych CRM dla e-Commerce

Wybraliśmy 5 najlepszych rozwiązań CRM dla e-Commerce. Są łatwe i intuicyjne w obsłudze i zostały stworzone dla firm o różnej wielkości. Wybierając narzędzie CRM, postaraj się uniknąć zbyt skomplikowanych systemów. Jeśli system będzie miał więcej funkcji niż potrzebujesz, poświęcisz zbyt dużo czasu na jego wdrożenie.

Bitrix24

Bitrix24 to konfigurowalne narzędzie CRM dla e-Commerce, które zapewnia świetne opcje na planie darmowym i integrację z innymi popularnymi aplikacjami biznesowymi.

Zalety:

  • Zapewnia wszystkie funkcje niezbędne do prowadzenia działalności e-Commerce.
  • Doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich firm.
  • Możliwość jednoczesnego prowadzenia kilku sklepów internetowych.
  • Może pomóc w zarządzaniu asortymentem, sprzedażą i działaniami marketingowymi.
  • Może być wykorzystywany do zarządzania projektami i zasobami ludzkimi.
  • Grupowanie produktów, zaawansowane opcje fakturowania.
  • Integracja ze wszystkimi popularnymi systemami płatności.
  • Zapewnia automatyzację interakcji z klientami.
  • Może być wykorzystywany do prowadzenia spersonalizowanych kampanii promocyjnych.
  • Zapewnia analizę ścieżki klienta.
  • Łatwy w obsłudze edytor wizualny.
  • Posiada narzędzia SEO dla Twojego sklepu internetowego.
  • Zapewnia przegląd procesów biznesowych i scentralizowane miejsce do zarządzania projektami, pracownikami i asortymentem.

Z Bitrix24 można korzystać do tworzenia stron docelowych i witryn biznesowych, które bezproblemowo integrują się ze sklepem e-Commerce i CRM. To świetny wybór, jeśli chcesz mieć duży zestaw narzędzi w jednym miejscu.


Najskuteczniejszy CRM dla e-Commerce

Nieograniczona liczba użytkowników za darmo
Zarejestruj się już dziś


Freshworks CRM

Freshworks CRM to kolejny popularny, wszechstronny system CRM dla e-Commerce. Posiada scoring kontaktów oparty na sztucznej inteligencji, który pozwala spersonalizować oferty i zwiększyć efektywność kanałów marketingowych.

Zalety:

  • Pozwala całkowicie zautomatyzować sprzedaż
  • Zapewnia skuteczną segmentację marketingową, posiada dodatkowe narzędzia do scoringu leadów i analizy zachowań klientów.
  • Chatboty wykorzystujące sztuczną inteligencję.
  • Możliwość tworzenia responsywnych stron docelowych dostosowanych do urządzeń mobilnych.
  • Różnego rodzaju testy marketingowe, w tym testy A/B.
  • Zestaw narzędzi do e-mail marketingu, który zawiera autorespondery.
  • Spersonalizowane oferty i różne segmenty odbiorców.
  • Kalendarz, listy rzeczy do zrobienia i zarządzanie zadaniami.
  • Może być zintegrowany z popularnymi aplikacjami innych firm, od programów zwiększających produktywność i programów do zarządzania projektami po oprogramowania do fakturowania, generatory leadów i platformy e-Commerce.
  • Wspólny pulpit pomaga członkom zespołu współpracować przy zadaniach i zachować produktywność.

Chociaż Freshworks CRM oferuje 21-dniowy okres próbny, ceny na płatne plany mogą być zbyt wysokie dla mniejszych firm. Oprogramowanie jest bardziej odpowiednie dla średnich i dużych firm e-Commerce.

Pipedrive

Pipedrive jest uważany za jeden z najbardziej niezawodnych systemów CRM dla e-Commerce na rynku. To świetna aplikacja dla zespołów skupionych na sprzedaży.

Zalety:

  • Zarządzanie asortymentem i cenami.
  • Umowy z klientami, scoring leadów i segmentacja.
  • Narzędzia do zarządzania zadaniami są zaprojektowane dla zespołów dowolnej wielkości.
  • Przejrzyste i łatwe rozliczanie, fakturowanie i realizacja zamówień.
  • Możliwość integracji z aplikacjami innych firm.
  • Integracja z platformami do komunikacji zespołowej, aplikacjami call center, e-mail, czatami do obsługi klienta i oprogramowaniami księgowymi.
  • Łatwe i intuicyjne monitorowanie danych.
  • Z tego programu mogą korzystać nawet osoby bez wcześniejszego doświadczenia w pracy z systemami CRM.
  • Możliwość monitorowania postępów zespołu sprzedaży.
  • Wizualizacja lejka sprzedażowego.
  • Program jest wysoko oceniany ze względu na łatwość użycia
  • Posiada prosty i wygodny pulpit kontrolny.

Prawie 100 tysięcy dużych i małych firm korzysta z Pipedrive do zarządzania zadaniami związanymi ze sprzedażą i marketingiem. Pipedrive oferuje bezpłatną wersję próbną i proste plany cenowe, dopasowane do wielkości Twojego zespołu.

Salesforce

Salesforce to jeden z najpopularniejszych na rynku CRM dla e-Commerce klasy Enterprise. Jest przeznaczony dla dużych zespołów i umożliwia zarządzanie listą klientów, analizowanie zachowań konsumentów i pracę z dealami.

Zalety:

  • Dostarcza informację o kanałach marketingowych.
  • Zarządzanie siecią partnerską i afiliacyjną.
  • Zaawansowane opcje e-mail marketingu.
  • Możliwość integracji z popularnymi aplikacjami innych firm.
  • Opcje integracji obejmują księgowość, podpisy elektroniczne, marketing wielokanałowy.
  • Ukierunkowanie na duże zespoły sprzedażowe.
  • Możliwość łatwego przypisywania ról, przydzielania leadów i monitorowania wyników.
  • Skalowalny, idealnie pasujący do wymagań dużych lub rozwijających się sklepów internetowych.
  • Zapewnia mnóstwo opcji dostosowywania.
  • Obszerna, dogłębna analityka i monitorowanie.

Chociaż Salesforce jest prawdopodobnie najbardziej znanym CRM, ma nieco przestarzały interfejs i jest dość trudny do opanowania. Program może okazać się zbyt skomplikowanym, nawet nieużytecznym dla mniejszych zespołów i startupów.

Hubspot

Hubspot to rozwiązanie CRM w chmurze dla średnich i dużych zespołów. Korzystanie z niego jest bezpłatne dla indywidualnych przedstawicieli handlowych. Hubspot realizuje wszystkie podstawowe potrzeby firm e-Commerce.

Zalety:

  • Automatyczne zbieranie danych.
  • Potężne narzędzie do analizy informacji o klientach.
  • Aplikacja mobilna.
  • Intuicyjny pulpit kontrolny do zarządzania zadaniami z codziennymi raportami i informacjami o dealach.
  • Możliwość ustalania terminów ostatecznych i przydzielania zadań przedstawicielom handlowym i innym członkom zespołu.
  • Segmentacja klientów i pielęgnacja leadów.
  • Łatwa integracja ze wszystkimi najważniejszymi platformami i aplikacjami.
  • Integruje się z aplikacjami i serwisami społecznościowymi, oprogramowaniami do komunikacji zespołowej, kalendarzami, aplikacjami call center, platformami wideo.
  • Zbieranie danych z interaktywnych formularzy internetowych innych firm.
  • Zaawansowane opcje e-mail marketingu.
  • Kilka planów cenowych i wiele integracji umożliwiają dostosowanie Hubspot do potrzeb różnych firm.

Hubspot oferuje plan darmowy, który ma ograniczone opcje. Może być używany przez osób prowadzących jednoosobową działalność, indywidualnych przedstawicieli handlowych lub małe firmy. Większe zespoły będą musiały korzystać z płatnych funkcji zaawansowanych.

Jak wybrać rozwiązanie CRM dla e-Commerce?

Na rynku dostępne są dziesiątki programów CRM dla e-Commerce. Zanim dokonasz wyboru, zastanów się, jakie są Twoje potrzeby biznesowe i perspektywy na przyszłość. Wdrożenie rozwiązania CRM wymaga czasu, więc musisz mieć pewność, że będzie ono odpowiadać Twoim potrzebom za 6 miesięcy, rok lub 2 lata. Niektóre systemy CRM dla e-Commerce są skierowane do mniejszych firm i osób prowadzących jednoosobową działalność, inne mają rozbudowany zestaw funkcji, lepiej pasujący do dużych sklepów internetowych i elektronicznych platform sprzedażowych czyli marketplace'‎ów.

Jeśli prowadzisz małą firmą i planujesz się rozwijać, wybierz łatwe do wdrożenia rozwiązanie, takie jak Bitrix24 lub Pipedrive. Można je łatwo skalować w miarę rozwoju firmy i korzystać ze wszystkich niezbędnych funkcji do zarządzania asortymentem, sprzedażą i klientami.

Kilka ważnych kwestii do rozważenia:

  • API i integracje. Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać jest integracja CRM z Twoją platformą e-Commerce. Większość systemów CRM może współdziałać z tymi platformami zaraz po zainstalowaniu. Ale nie wszystkie. Przed dokonaniem zakupu skontaktuj się z wybranym sprzedawcą CRM dla e-Commerce, aby upewnić się, że system może być zintegrowany z Twoim stosem technologicznym. Dział obsługi klienta może również skonfigurować dla Ciebie wszystko.

  • Wielkość Twojej firmy. Małe sklepy internetowe i duże elektroniczne platformy sprzedażowe mają różne potrzeby. Dostawcy CRM zwykle dopasowują swoje oferty do każdej grupy klientów. Rozwiązania uniwersalne istnieją, ale mogą nie pasować do Twojej sytuacji. Realizujesz zamówienia osobiście? Masz duży zespół sprzedażowy? Ile zamówień masz dziennie? Jakie dane klientów zbierasz? Potrzebujesz rozbudowanego systemu analitycznego? Odpowiedz na te pytania, a lepiej zrozumiesz, jakie oprogramowanie CRM najbardziej pasuje do Twojej firmy

  • W Chmurze czy On-premise. Systemy e-Commerce skierowane do małych i średnich firm są w większości oparte na chmurze. Niektóre z nich, takie jak Bitrix24, mogą również oferować wersję On-premise czyli lokalną. CRM w Chmurze to świetny wybór, jeśli nie chcesz wydawać dużo pieniędzy na konfigurację systemu. Wersja On-premise jest zazwyczaj wybierana przez duże firmy, które potrzebują fizycznego zabezpieczenia i kontroli nad swoimi danymi oraz możliwości dostosowania systemu do swoich potrzeb.

Duże znaczenie ma również stosunek jakości do ceny. Dla rozwiązania CRM ważne są dostępne funkcje, model cenowy, ogólna użyteczność i obsługa klienta.


Free. Unlimited. Online.
Bitrix24 to miejsce, w którym każdy może komunikować się, współpracować przy zadaniach i projektach, zarządzać klientami i robić o wiele więcej.
Zarejestruj się za darmo
You may also like
Projekty zorientowane na cele
Jak kalendarze online ułatwiają koordynację międzywydziałową?
Wzrost sprzedaży i przychodów
Analiza rynku e-commerce – co musisz wiedzieć
Rozwój małych firm
Skuteczne strategie rozwoju małej firmy w Polsce
Marketing oparty na danych
Zwrot z inwestycji w automatyzację marketingu – analiza ROI
Używamy plików cookie, aby zwiększyć wygodę korzystania - Dowiedz się więcej.
Znajdujesz się na uproszczonej wersji strony. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej polityce dotyczącej cookies, przejdź do pełnej wersji witryny internetowej.