Czy jest różnica między CRM dla e-Commerce a uniwersalnym rozwiązaniem CRM?
Krótko mówiąc, tak. Uniwersalne oprogramowanie CRM pomaga usprawnić procesy biznesowe i zadania związane z zarządzaniem. Systemy CRM przechowują dane klientów, dostarczają narzędzia analityczne i prognostyczne, za pomocą których można przewidywać zachowania zakupowe. Systemy CRM pozwalają właścicielom firm mieć kontrolę nad zapasami, marketingiem i sprzedażą. Takie systemy mogą być wyposażone w dodatkowe funkcje przydatne w określonych branżach i niszach.
Jeśli zwrócisz uwagę na popularne narzędzia CRM dla e-Commerce, zobaczysz, że mają one wszystkie funkcje, jakie mają uniwersalne systemy CRM. Systemy CRM dla e-Commerce zapewniają jednak dodatkowe opcje, takie jak dogłębna analiza zachowań konsumentów i preferencje wysyłki. Dobry CRM dla e-Commerce da Ci jasny obraz tego, w jaki sposób klient korzysta z Twojego sklepu internetowego. Taki CRM może nawet zasugerować powiązane produkty i usługi. Systemy te zazwyczaj mają funkcje, które pozwalają zintegrować się z popularną platformą zakupową lub zbudować od podstaw sklep internetowy.
Nowe sposoby na zaangażowanie odbiorców. Jeśli posiadasz wszystkie niezbędne dane klienta, możesz wykorzystać różne kanały sprzedaży, aby zwiększyć sprzedaż, zaoferować podobne produkty, bonusy, prezenty, kody promocyjne w oparciu o zachowanie konsumenta. Program lojalnościowy oparty na danych jest znacznie bardziej wydajny niż inne podejścia.
Zaawansowana analityka. Większość systemów CRM dla e-Commerce na rynku może zaoferować dogłębną analizę Twoich obecnych i potencjalnych klientów. Wykorzystaj odpowiednie dane, aby stworzyć tzw. profil idealnego klienta i usprawnić swoje działania marketingowe. Analityka pomoże Ci w identyfikacji popularnych produktów, trendów, a nawet prognozowaniu przyszłej sprzedaży.
Profesjonalna obsługa klienta. Jeśli Twoi przedstawiciele działu obsługi klienta są zawsze dostępni, szybko odpowiadają na pytania, mogą pomóc wybrać produkt lub rozwiązać problemy z wadliwym towarem, zdobędziesz zaufanie swoich klientów. CRM dla elektronicznych platform sprzedażowych i e-sklepów wyposażone są w specjalne moduły lub integracje, które pozwalają zbudować efektywny dział obsługi klienta. Coraz bardziej popularną opcją są również chatboty.
Wybraliśmy 5 najlepszych rozwiązań CRM dla e-Commerce. Są łatwe i intuicyjne w obsłudze i zostały stworzone dla firm o różnej wielkości. Wybierając narzędzie CRM, postaraj się uniknąć zbyt skomplikowanych systemów. Jeśli system będzie miał więcej funkcji niż potrzebujesz, poświęcisz zbyt dużo czasu na jego wdrożenie.
Bitrix24 to konfigurowalne narzędzie CRM dla e-Commerce, które zapewnia świetne opcje na planie darmowym i integrację z innymi popularnymi aplikacjami biznesowymi.
Zalety:
Z Bitrix24 można korzystać do tworzenia stron docelowych i witryn biznesowych, które bezproblemowo integrują się ze sklepem e-Commerce i CRM. To świetny wybór, jeśli chcesz mieć duży zestaw narzędzi w jednym miejscu.
Nieograniczona liczba użytkowników za darmo
Zarejestruj się już dziś
Freshworks CRM to kolejny popularny, wszechstronny system CRM dla e-Commerce. Posiada scoring kontaktów oparty na sztucznej inteligencji, który pozwala spersonalizować oferty i zwiększyć efektywność kanałów marketingowych.
Zalety:
Chociaż Freshworks CRM oferuje 21-dniowy okres próbny, ceny na płatne plany mogą być zbyt wysokie dla mniejszych firm. Oprogramowanie jest bardziej odpowiednie dla średnich i dużych firm e-Commerce.
Pipedrive jest uważany za jeden z najbardziej niezawodnych systemów CRM dla e-Commerce na rynku. To świetna aplikacja dla zespołów skupionych na sprzedaży.
Zalety:
Prawie 100 tysięcy dużych i małych firm korzysta z Pipedrive do zarządzania zadaniami związanymi ze sprzedażą i marketingiem. Pipedrive oferuje bezpłatną wersję próbną i proste plany cenowe, dopasowane do wielkości Twojego zespołu.
Salesforce to jeden z najpopularniejszych na rynku CRM dla e-Commerce klasy Enterprise. Jest przeznaczony dla dużych zespołów i umożliwia zarządzanie listą klientów, analizowanie zachowań konsumentów i pracę z dealami.
Zalety:
Chociaż Salesforce jest prawdopodobnie najbardziej znanym CRM, ma nieco przestarzały interfejs i jest dość trudny do opanowania. Program może okazać się zbyt skomplikowanym, nawet nieużytecznym dla mniejszych zespołów i startupów.
Hubspot to rozwiązanie CRM w chmurze dla średnich i dużych zespołów. Korzystanie z niego jest bezpłatne dla indywidualnych przedstawicieli handlowych. Hubspot realizuje wszystkie podstawowe potrzeby firm e-Commerce.
Zalety:
Hubspot oferuje plan darmowy, który ma ograniczone opcje. Może być używany przez osób prowadzących jednoosobową działalność, indywidualnych przedstawicieli handlowych lub małe firmy. Większe zespoły będą musiały korzystać z płatnych funkcji zaawansowanych.
Na rynku dostępne są dziesiątki programów CRM dla e-Commerce. Zanim dokonasz wyboru, zastanów się, jakie są Twoje potrzeby biznesowe i perspektywy na przyszłość. Wdrożenie rozwiązania CRM wymaga czasu, więc musisz mieć pewność, że będzie ono odpowiadać Twoim potrzebom za 6 miesięcy, rok lub 2 lata. Niektóre systemy CRM dla e-Commerce są skierowane do mniejszych firm i osób prowadzących jednoosobową działalność, inne mają rozbudowany zestaw funkcji, lepiej pasujący do dużych sklepów internetowych i elektronicznych platform sprzedażowych czyli marketplace'ów.
Jeśli prowadzisz małą firmą i planujesz się rozwijać, wybierz łatwe do wdrożenia rozwiązanie, takie jak Bitrix24 lub Pipedrive. Można je łatwo skalować w miarę rozwoju firmy i korzystać ze wszystkich niezbędnych funkcji do zarządzania asortymentem, sprzedażą i klientami.
API i integracje. Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać jest integracja CRM z Twoją platformą e-Commerce. Większość systemów CRM może współdziałać z tymi platformami zaraz po zainstalowaniu. Ale nie wszystkie. Przed dokonaniem zakupu skontaktuj się z wybranym sprzedawcą CRM dla e-Commerce, aby upewnić się, że system może być zintegrowany z Twoim stosem technologicznym. Dział obsługi klienta może również skonfigurować dla Ciebie wszystko.
Wielkość Twojej firmy. Małe sklepy internetowe i duże elektroniczne platformy sprzedażowe mają różne potrzeby. Dostawcy CRM zwykle dopasowują swoje oferty do każdej grupy klientów. Rozwiązania uniwersalne istnieją, ale mogą nie pasować do Twojej sytuacji. Realizujesz zamówienia osobiście? Masz duży zespół sprzedażowy? Ile zamówień masz dziennie? Jakie dane klientów zbierasz? Potrzebujesz rozbudowanego systemu analitycznego? Odpowiedz na te pytania, a lepiej zrozumiesz, jakie oprogramowanie CRM najbardziej pasuje do Twojej firmy
W Chmurze czy On-premise. Systemy e-Commerce skierowane do małych i średnich firm są w większości oparte na chmurze. Niektóre z nich, takie jak Bitrix24, mogą również oferować wersję On-premise czyli lokalną. CRM w Chmurze to świetny wybór, jeśli nie chcesz wydawać dużo pieniędzy na konfigurację systemu. Wersja On-premise jest zazwyczaj wybierana przez duże firmy, które potrzebują fizycznego zabezpieczenia i kontroli nad swoimi danymi oraz możliwości dostosowania systemu do swoich potrzeb.
Duże znaczenie ma również stosunek jakości do ceny. Dla rozwiązania CRM ważne są dostępne funkcje, model cenowy, ogólna użyteczność i obsługa klienta.