Systemy CRM stają się coraz bardziej popularne na przestrzeni ostatnich lat. Niegdyś na tego typu rozwiązania mogły sobie pozwolić głównie duże korporacje, a to ze względu na mały wybór usługodawców i wysokie ceny wdrożeń. Dziś jednak na rynku pojawiają się produkty kierowane zarówno do dużych jak i mniejszych graczy, dzięki czemu większość firm jest w stanie zaimplementować u siebie oprogramowanie CRM. Sama implementacja to jednak nie wszystko. Istnieją pewne trendy, za którymi warto podążać, jeśli nie chce się zostawać w tyle. Jednym z nich jest „mobile first”, czyli rozwiązania stawiające na mobilność. Jednym z nich jest właśnie mobilny CRM.
CRM, czyli z angielskiego Customer Relationship Management (zarządzanie relacjami z klientami) zgodnie ze swoją nazwą pomaga zarządzać relacjami z klientami. Na czym dokładnie to polega? Zarządzanie opiera się zarówno na budowaniu relacji, jak i ich rozwijaniu a przede wszystkim - utrzymywaniu. Głównym zadaniem CRM jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów biznesowych, kształtujących się na płaszczyźnie Przedsiębiorstwo – Klient. Wszystkie występujące pomiędzy etapy kontaktu klienta z daną firmą będą więc wspierane właśnie poprzez oprogramowanie CRM. Dzieje się tak za sprawą odpowiedniego przetworzenia danych. Dane stanowią dla każdej organizacji niebywale ważną wartość biznesową i to na ich podstawie system CRM jest w stanie analizować relacje firmy z klientami, a co za tym idzie – pomagać w zarządzaniu nimi. Dane dotyczą informacji takich, jak imię, nazwisko, wiek, płeć, lokalizacja, numery telefonów, adresy e-mail, pozycje zawodowe, zarobki, historia zakupów, preferencje zakupowe czy złożone zapytania handlowe.
Praca w systemie CRM zajmuje zdecydowanie mniej czasu niż praca bez tego typu oprogramowania. Wiele procesów jest zautomatyzowanych a praca człowieka zastępowana jest przez pracę systemu. Przykładowo – dział sprzedaży zadania może wyświetlać na pulpicie nawigacyjnym, a raporty wysyłane są bezpośrednio do menedżera sprzedaży. Na ich podstawie tworzone są analizy i wykresy, które pozwalają na jeszcze lepsze opracowywanie strategii sprzedażowych. Zarządzanie relacjami z klientami może być dzięki temu również usprawnione. W jaki sposób? Oprogramowanie CRM na podstawie utworzonych raportów pozwala specjalistom ds. sprzedaży lepiej zrozumieć potrzeby zakupowe klientów, jak również procesy sprzedażowe. Przykładowo Bitrix24 CRM posiada funkcje takie jak:
Lejek sprzedaży w CRM – pozwalający lepiej zrozumieć proces sprzedaży w przedsiębiorstwie, personalizować etapy sprzedaży, grupować leady, ulepszać konwersje sprzedaży oraz automatyzować lejki sprzedażowe;
Zarządzanie pipeline’ami CRM – pozwalające na wizualne zarządzanie pipeline’em, tworzenie niestandardowych etapów deal’ów oraz różnych pipeline’ów, a także na automatyzację sprzedaży;
Rezerwacja i harmonogram CRM – umożliwiające prowadzenie kalendarzy w CRM, planowanie spotkań, rezerwację zasobów, obsługę potwierdzeń i przypomnień oraz sprawdzanie dostępności pracowników;
Obrót CRM o 360 stopni – bardzo ważna i przydatna funkcja w zarządzaniu relacjami z klientami; pozwala na wielokanałową komunikację oraz umożliwia dostęp do pełnego profilu klienta, w którym można znaleźć informacje takie jak ogólne dane klienta, deale, faktury, zamówienia czy historię rozmów i wiele innych.
Zarządzanie relacjami z klientami nigdy nie było prostsze, a to wszystko za sprawą nowoczesnych systemów CRM tworzonych na bieżąco w odpowiedzi na potrzeby dzisiejszych organizacji. Jedną z takich potrzeb jest możliwość korzystania z programów CRM na urządzeniach mobilnych takich ja telefony komórkowe czy tablety. Dlaczego? Coraz częściej pracownicy oraz zarząd wyższego szczebla korzystają z oprogramowania CRM np. w podróży służbowej (z pociągu lub autobusu) lub – w przypadku przedstawicieli handlowych – z parkingów przed sklepem. Korzystanie z laptopów nie dość, że jest bardziej czasochłonne to również problematyczne – nie zawsze jest możliwość podładowania laptopa w aucie lub wygodne korzystanie z niego w pociągu. Wszystko zmienia się dzięki dostępności systemów CRM na telefon lub tablet.
Zalety mobilnego CRM można mnożyć. Przede wszystkim jest to komunikacja z klientem z dowolnego miejsca. Mobilny system CRM, który dostosowany jest do urządzeń przenośnych zdecydowanie usprawnia komunikację pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem. Pracownik odpowiedzialny za obsługę danego kontrahenta może odpowiedzieć na jego potrzeby w dowolnym momencie i to bez konieczności włączania komputera bądź laptopa. Każdy klient będzie zadowolony, jeśli firma zaktualizuje ofertę produktową przykładowo w 30 minut, aniżeli w ciągu kilku godzin. Takie czasy można osiągnąć właśnie dzięki korzystaniu z mobilnego CRM-a. Oczywiście warto pamiętać, że dzięki mobilności systemu poprawiona zostanie nie tylko komunikacja z klientami, ale także ze współpracownikami i zarządem – ogólnie wewnętrzna komunikacja firmowa. Kolejną zaletą jest dostępność do bazy klientów i kompletna wiedza o klientach z każdego miejsca na świecie i o każdej porze dnia. Dzięki temu zdobycie informacji interesujących pracownika trwa dosłownie kilka sekund.
Co więcej, oprogramowanie CRM umożliwia przypisywanie różnych atrybutów do każdego klienta znajdującego się w bazie danych, ustalanie opiekunów handlowych oraz wyszukiwanie klientów po określonych atrybutach. By obsługa klientów była sprawna, a budowanie relacji z nimi efektywne, niezbędny jest szybki dostęp do najważniejszych informacji o tych klientach. Jest to możliwe właśnie dzięki mobilnemu systemowi CRM. Co równie ważne, mobilny CRM oznacza brak skomplikowanego wdrożenia. Można je zaimplementować i uruchomić w dosłownie kilka chwil. Oczywiście przed decyzją o wykupieniu subskrypcji warto jest przetestować oprogramowanie CRM, które nas interesuje, aby uniknąć ewentualnych nieporozumień. Początek pracy z docelowym systemem CRM w firmie będzie wtedy dużo prostszy. Poza wymienionymi wyżej zaletami korzystania z mobilnego CRM, na uwagę zasługują również funkcje takie jak:
Jak wiadomo wzrost sprzedaży w firmie może być możliwy, jeśli zwiększy się ilość dokonywanych zakupów przez klientów. Klient, który czuje się potraktowany poważnie przez daną firmę, jest zazwyczaj bardziej skłonny do złożenia zamówienia, a później – bardziej zadowolony ze sfinalizowanej transakcji. Jego zadowolenie przekłada się później na sukces przedsiębiorstwa. Jak? Jeśli Klient będzie ponownie poszukiwał oferty, to najpewniej w pierwszej kolejności zwróci się do organizacji, z którą wiąże miłe wspomnienia. Wynika to z prostego faktu, że jemu również zależy na czasie i nie chce próbować nowych rozwiązań, skoro pierwsze było satysfakcjonujące.
Co więcej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że taki klient poleci dane przedsiębiorstwo swoim znajomym lub kontrahentom. Dzięki temu firma ma możliwość wygenerowania zysku o wiele większego niż ten, który początkowo wygenerowała na tym jednym, konkretnym kliencie. Dostępny w CRM marketing (funkcje marketingowe) również pozwala na sprawniejsze dopasowanie oferty reklamowej produktu lub usługi pod danego klienta. Analiza, współpraca, automatyzacja. Dużo zespołów marketingowych miewa z tym problem. Posiadanie mobilnego CRM pozwala wygenerować więcej potencjalnych klientów, poprawić współczynniki konwersji, zapewnić lepszą obsługę klienta i sprzedawać na autopilocie. Dobrze prosperujący i poprawnie wdrożony system CRM to dla firmy droga do zwiększenia sprzedaży, lojalności klientów, a tym samym - strategiczna inwestycja. Dzięki podtrzymaniu stałej relacji z kontrahentami można efektywnie zbudować i utrzymywać swoją pozycję na rynku.
Nowoczesny CRM pozwalający na sprawne zarządzanie relacjami z klientami musi być dostępny na dowolnym urządzeniu, jednak dostęp przez urządzenia mobilne takie jak tablet czy smartfon jest konieczna, jeśli firma chce być „na czasie” z obecnymi trendami. Dostęp do danych online, niezależnie od tego, gdzie przebywa użytkownik CRM-a jest kluczowy, by uzyskać przewagę nad konkurencją i skutecznie prowadzić działania handlowe. Jednym z mobilnych CRM-ów, który świetnie sprawdza się zarówno w małych jak i większych firmach jest Bitrix24, który posiada bezpłatną aplikację mobilną i desktopową dostępną na systemach Android, iOS, Mac i PC. Mobilny CRM Bitrix24 pozwala na:
Wszystkie deale, kontakty, firmy, produkty i ustawienia dostępne są zawsze w zasięgu ręki. Użytkownik ma możliwość tworzenia nowych leadów lub zmieniania status deala bezpośrednio z telefonu komórkowego. Dodanie nowego kontaktu jest bardzo proste – wystarczy zeskanować wizytówkę, a wszystkie dane kontaktowe zostaną automatycznie przetworzone i dodane do systemu CRM. Co jeszcze oferuje mobilny CRM Bitrix24? Oto niektóre funkcje:
Komunikator – umożliwia wysyłanie wiadomości tekstowych i głosowych do współpracowników i kontrahentów lub zapraszania do rozmowy innych kolegów, a nawet całe działy. Twórz czaty publiczne i prywatne oraz w razie potrzeby włączaj i wyłączaj powiadomienia.
Tablica Aktywności – umożliwia działanie społecznościowe: postuj na Tablicy Aktywności, komentuj posty, dodawaj emotki i przesyłaj zdjęcia bezpośrednio ze smartfona.
Zadania i projekty – pozwalają na ustawienie zadań i tworzenie w nich list kontrolnych. Kontroluj wszystko, monitoruj postępy projektu i wyświetlaj dokumenty w aplikacji. Praca z zadaniami i projektami w systemie mobilnym jest tak samo łatwa, jak ta na komputerze!
Kalendarz - wszystkie spotkania, odprawy i inne ważne wydarzenia są zawsze w zasięgu ręki. Twórz wydarzenia i zapraszaj współpracowników. Akceptuj lub odrzucaj zaproszenia na wydarzenia i spotkania ze smartfona lub tabletu.
Bitrix24.Drive – dysk umożliwia dostęp do plików roboczych z dowolnego miejsce i o dowolnej porze. Bitrix24.Drive obsługuje wszystkie główne formaty i typy plików: TXT, PNG, PDF, JPG, XLS, XLSX, DOC, DOCX, PPT, PPTX. Prześlij pliki na Mój dysk lub wyślij je jako wiadomość z telefonu.
Połączenia głosowe i wideo - dzięki powiadomieniom push nigdy nie przegapisz żadnych ważnych aktualizacji. Użyj paska wyszukiwania, aby znaleźć współpracownika lub kontrahenta, zadzwonić do niego czy wysłać pliki. Pełna historia czatów zostanie zachowana.
Telefonia - Softphone Bitrix24 umożliwia dzwonienie do klientów bezpośrednio z aplikacji, używając telefonii Bitrix24 zintegrowanej z systemem. W razie potrzeby możesz także nagrywać rozmowy telefoniczne z klientami.
Mój profil - dodaj swoje zdjęcie i dane kontaktowe, aby ułatwić współpracownikom skontaktowanie się z Tobą. Dodaj linki do swoich profili w sieciach społecznościowych, aby pozwolić członkom zespołu dowiedzieć się o Tobie więcej.
Ustawienia - w ustawieniach można dowolnie konfigurować powiadomienia i synchronizację danych oraz swój pulpit nawigacyjny.
Synchronizacja – opcja ta umożliwia synchronizację kalendarza i kontaktów ze smartfonem, aby uzyskać aktualne informacje o planowanych spotkaniach i dane kontaktowe współpracowników oraz ewentualnych kontrahentów. Możesz znaleźć wszystkie niezbędne dane kontaktowe współpracownika i skontaktować się nawet bez dostępu do Internetu.
Mobilny CRM Bitrix24 pozwala więc nie tylko zautomatyzować rutynowe zadania i móc poświęcić czas na rzeczy naprawdę ważne, ale także – co bardzo ważne – mieć dostęp do wiedzy o wszystkich potrzebach klientów z dowolnego miejsca o dowolnej porze. Oprogramowanie CRM nie wymaga wsparcia technicznego (jest to typ DIY), a co więcej każda firma może sobie pozwolić na jego implementację z uwagi na niski koszt wdrożenia.
Już ponad 6 000 000 organizacji z całego świata korzysta z mobilnego CRM Bitrix24. Tym samym Bitrix24 stał się najpopularniejszym na świecie darmowym CRM (podstawowa wersja jest bezpłatna, płatne są rozszerzenia) pod względem liczby użytkowników.
PcWorld wyłonił to rozwiązanie jako najlepszy system CRM w roku 2019. Mobilny CRM Bitrix24 zajął drugie miejsce w rankingu mobilnych CRM dla Androida pod względem liczby użytkowników (Google Play). Jak więc widać Bitrix24 to nie puste marketingowe slogany, a potwierdzone opiniami wielu ekspertów rozwiązanie, które może mieć realny wpływ na rozwój Twojego przedsiębiorstwa.
Chcesz zwiększyć zyski w swojej firmie, zbudować i podtrzymać relacje z klientami i usprawnić pracę działów wewnętrznych? W takim razie Bitrix24 jest doskonałym rozwiązaniem, które warto rozważyć. Wahasz się lub masz pytania? Skontaktuj się z nami, a chętnie rozwiejemy wszystkie wątpliwości. Na stronie dostępna jest również darmowa wersja demonstracyjna, która przedstawia najważniejsze funkcje i zalety systemu. Nie marnuj więcej swojego czasu na zadania, które można zautomatyzować i zacznij generować zyski, które Twoja firma potrafi wypracować. Przekonaj się sam – daj szansę mobilnemu oprogramowaniu CRM Bitrix24, a na pewno się nie zawiedziesz.