Rozwój małych firm
Zarejestruj się za darmo

10 Najlepszych programów księgowych dla małych firm

Zespół Bitrix24
24 marca 2023
Odświezone: 14 sierpnia 2024

Spis treści

1. Zoho Books
2. FreshBooks
3. Intuit QuickBooks
4. Xero
5. NetSuite
6. Kashoo
7. Sage Business Cloud Accounting
8. Neat
9. Wave
10. ZipBooks
FAQs

Wybór najlepszego oprogramowania księgowego może być radykalną zmianą dla małych firm. Kompleksowe oprogramowanie może zwolnić zadziwiająco dużo czasu i radykalnie ograniczyć liczbę błędów.

Rodzaj dostępnych funkcji oprogramowania do powadzenia księgowości zależy w dużej mierze od wybranego narzędzia. Jak wybrać odpowiednie narzędzie dla firmy? Przygotowaliśmy dla Ciebie listę naszych ulubionych systemów na 2023 rok.

1. Zoho Books

Cena: Plan darmowy / płatne plany od 10 € miesięcznie
Plusy: Szeroka gama funkcji i integracji
Wady: Kadrowo-płacowe funkcje mają ograniczenia

Zoho Books oferuje szeroką gamę funkcji w konkurencyjnej cenie. Co więcej, przedsiębiorcy mogą skorzystać z darmowej wersji na zawsze, taka wersja daje jednemu użytkownikowi możliwość wystawienia 1000 faktur rocznie. Klienci często chwalą automatyzację, która obejmuje obliczenia podatkowe i przepływy pracy, dzięki czemu możesz usprawnić swoją księgowość.

Zoho Books to idealna opcja, jeśli już jesteś użytkownikiem Zoho. Z natywną integracją z oprogramowaniem, takim jak Zoho Mail, Zoho People i Zoho CRM. Łącznie daje to jedną platformę do prowadzenia całej firmy i nie trzeba pamiętać wielu różnych haseł.

Ponadto możesz uzyskać doskonałą integrację z innymi aplikacjami zajmującymi się weryfikacją kart i przestrzeganiem przepisów podatkowych. Jest to również przydatne, jeśli potrzebujesz funkcji kadrowo-płacowej, ponieważ Zoho oferuje to tylko klientom w Indiach.

2. FreshBooks

Cena: od 17$ miesięcznie
Plusy: Częste oferty z ogromnymi oszczędnościami
Wady: FreshBooks nie ma materiałów szkoleniowych

Idealny dla liderów biznesowych bez doświadczenia w księgowości, FreshBooks został zaprojektowany tak, aby był przyjazny dla użytkownika i zapewniał zgodność z przepisami, nawet jeśli nie wiesz dokładnie, co robisz.

Wersja Lite jest najtańsza, masz tylko pięciu płatnych klientów. Możesz otrzymywać płatności kartą kredytową i przelewami bankowymi, a także śledzić sprzedaż i sporządzać raporty. Przechodząc na wyższe plany, możesz zwiększyć liczbę aktywnych klientów i powitać zagranicznych klientów z rozliczeniami w wielu walutach i językach.

Zanim osiągniesz poziom premium, uzyskasz szeroki wachlarz zautomatyzowanych funkcji śledzenia, takich jak wydatki, rachunki, paragony, przypomnienia o spóźnionych płatnościach i rentowność projektu. Na początku może być nieco trudno zorientować się w tych funkcjach, ale oferują one ogromną przewagę pod względem wydajności i profesjonalizmu.

3. Intuit QuickBooks

Cena: od 15$ miesięcznie
Plusy: Dobra pomoc w rozliczeniach podatkowych
Wady: Bardzo drogie zaawansowane pakiety funkcji

Intuicyjny z nazwy, intuicyjny z natury, QuickBooks jest jednym z najlepszych programów księgowych pod względem konfiguracji i funkcji. Właściciele małych firm uwielbiają kwartalne szacunki podatkowe oprócz standardowych funkcji dochodów i wydatków, a śledzenie przebiegu jest świetne dla małych zespołów w ruchu. Intuit QuickBooks oferuje również poziom samozatrudnienia — okrojoną wersję pakietu Simple Start, skierowaną do przedsiębiorców indywidualnych.

Ale z drugiej strony, wiele innych wyróżniających się funkcji wiąże się ze znacznymi dodatkowymi kosztami, co jest frustrujące dla wielu użytkowników. Na przykład analizy i spostrzeżenia są dostępne tylko na planie zaawansowanym, który kosztuje oszałamiające 200 $ miesięcznie. Chociaż funkcje różnych platform mogą nie być tak wszechstronne, fakt, że możesz analizować swoje wyniki za darmo gdzie indziej, sprawia, że płacenie takiej sumy pieniędzy jest wątpliwą decyzją.

Podsumowując, jeśli cenisz sobie maksymalne zmniejszenie płatności podatkowych i masz co miesiąc zdrowy dochód, Intuit QuickBooks to bezpieczny zakład.

4. Xero

Cena: od 25 $ miesięcznie
Plusy: Doskonałe wsparcie online i offline
Wady: tylko 20 ofert i faktur miesięcznie na planie Starter

Dzięki uwierzytelnianiu dwuetapowemu będziesz pewien, że Twoje dane są bezpieczne, a ponadto możesz zapętlić księgowego i innych członków zespołu w aplikacji opartej na chmurze.

Nawet najlepsze oprogramowanie księgowe rzadko obejmuje listę płac, ale dedykowana integracja Xero z Gusto dobrze radzi sobie z prowadzeniem użytkowników w celu łatwego uporządkowania płatności dla pracowników. Wielu użytkowników wskazuje na funkcję Hubdoc — funkcję automatycznego przechwytywania danych, która co miesiąc oszczędza godziny, przechowując wszystkie najważniejsze dokumenty w jednym miejscu. Zajmuje się wprowadzaniem danych, zbierając informacje z rachunków i przekształcając je w projekty dokumentacji transakcyjnej, gotowe do przejrzenia i wysłania.

Xero wykonał świetną robotę w zakresie materiałów pomocniczych, z przewodnikami i kursami na temat wszystkich obszarów aplikacji. To czyni go doskonałym dla nowych właścicieli firm, którzy nie spędzili zbyt wiele czasu na nauce rachunkowości.

5. NetSuite

Cena: inna dla każdej firmy
Zalety: W pełni konfigurowalny, aby spełnić wszystkie Twoje potrzeby biznesowe
Wady: Zaawansowane funkcje mają zaawansowaną cenę

Stworzony przez Oracle NetSuite jest bardziej kompletnym narzędziem biznesowym niż większość innych programów z tej listy. Bardziej tak zwany system planowania zasobów przedsiębiorstwa niż podstawowe narzędzie księgowe, dzięki któremu otrzymasz automatyzację marketingu, narzędzia dla działu sprzedaży i nie tylko. Wszystko to jest dostarczane z kompleksowym pakietem wdrożeniowym, dzięki czemu możesz od razu rozpocząć pracę.

Oprócz niewątpliwej jakości oprogramowania Oracle, niestety jest ono poza zasięgiem budżetów większości małych firm. Każda firma płaci inny poziom, powiązany z konkretnymi funkcjami, których potrzebuje, ale większość użytkowników twierdzi, że realistycznie płaci ogromną miesięczną kwotę za narzędzia, które otrzymują.

W przypadku większości małych firm najlepsze oprogramowanie księgowe niekoniecznie jest tym, które ma najwięcej funkcji. Jeśli nie potrzebujesz platformy z najwyższej półki, trudno usprawiedliwić wyrzucanie dużych sum.



Uzyskaj kompleksowy CRM z zarządzaniem fakturami

Zarządzaj leadami i dealami w łatwy sposób dzięki Bitrix24. Wysyłaj oferty i faktury, podłącz systemy płatności do swojego CRM i od razu zacznij sprzedawać!
Wypróbuj już dziś



6. Kashoo

Cena: Darmowa / płatna wersja od 18 $ miesięcznie
Plusy: Nieograniczona liczba użytkowników i bezpłatne fakturowanie
Wady: Tylko kilka dodatkowych funkcji, takich jak śledzenie czasu i zarządzanie dokumentami

Kashoo to prosta platforma, która robi większość tego, czego może potrzebować każdy typowy właściciel małej firmy. Sprawia, że tworzenie i wysyłanie faktur jest dziecinnie proste, a pierwszy płatny poziom umożliwia automatyczne śledzenie dochodów i wydatków. Przechodząc do najwyższego poziomu za 30 $ miesięcznie, otrzymujesz raporty, śledzenie kosztów projektu i zestaw konfigurowalnych narzędzi.

Dzięki bezpłatnemu poziomowi TrulySmall Accounting otrzymujesz proste narzędzia do fakturowania z szablonami, śledzeniem płatności, a nawet automatycznymi przypomnieniami, jeśli nie otrzymałeś zapłaty na czas. To niezawodny sposób na oderwanie się od księgowości i skupienie się na bardziej praktycznej pracy. Połącz swoje konto bankowe, a Twoje płatności będą automatycznie kategoryzowane i uzgadniane.

Chociaż Kashoo nie garbi się w swoich podstawowych funkcjach, brakuje mu kilku dodatkowych dodatków, które są standardem w tańszych narzędziach. Śledzenie czasu i zarządzanie dokumentami pozostawiają nieco gorzki posmak w ustach niektórych użytkowników.

7. Sage Business Cloud Accounting

Cena: od 10 $ miesięcznie
Plusy: Zasłużona globalna reputacja
Wady: Wsparcie jest dalekie od doskonałości, a oprogramowanie może być sprzeczne z intuicją

Sage Business Cloud Accounting powstało w 1981 roku, kiedy Internet był jeszcze futurystyczną fantazją. Zbudowało swoją nazwę jako jedno z najlepszych narzędzi księgowych dla małych firm, zanim pomyślnie przeszło na chmurę. Jednak nie jest to najbardziej intuicyjne oprogramowanie, a wiele recenzji użytkowników narzeka na niespójności z walutami obcymi i problemy z systemem.

Jedną z przewag nad większością konkurentów jest to, że możesz dodać wielu użytkowników, w tym dedykowanego księgowego za darmo. Przechodząc przez kolejne poziomy subskrypcji, odblokowujesz różne funkcje, które w pełni koncentrują się na zapewnieniu zgodności. Możesz używać Sage do otrzymywania płatności podczas zarządzania listą płac i śledzenia zapasów — idealne rozwiązanie dla firm e-commerce.

8. Neat

Cena: 200$ rocznie
Plusy: Doskonałe wsparcie od momentu wdrożenia
Wady: Plany wyższego poziomu są stosunkowo drogie

Neat to raczej platforma do zarządzania dokumentami, nie możemy z pewnością nazywać Neat dedykowanym narzędziem księgowym, ale to nie znaczy, że nie zasługuje na swoje miejsce na tej liście. Użytkownicy gromadzą wszystkie rachunki i faktury oraz przesyłają zdjęcia za pomocą aplikacji mobilnej do odpowiednich folderów. Dzięki temu możesz śledzić swoje wydatki i dochody, jeśli otrzymujesz mnóstwo płatności dziennie.

Jeśli chodzi o wsparcie, Neat może być najlepszym oprogramowaniem księgowym na tej liście. Usługa VIP zapewnia indywidualne szkolenie, co jest dość wyjątkową korzyścią w porównaniu z konkurencją. Dodatkowo otrzymasz zespół wsparcia przez cały okres subskrypcji.

Plan Automated Insights kosztuje 350$ rocznie, co jest tego warte, jeśli potrzebujesz całego szeregu automatyzacji, analiz i spostrzeżeń. Jednak fakt, że musisz zapłacić tak dużo, aby otrzymać również dostosowane fakturowanie, oznacza, że wchodzisz w inną konfigurację niż bardziej dedykowane platformy księgowe.

9. Wave

Cena: Wersja bezpłatna / płatna od 40 $ miesięcznie
Plusy: Świetne funkcje oprogramowania księgowego w wersji darmowej
Wady: Słabe wsparcie dla bezpłatnej wersji

Wracając do bardziej wyspecjalizowanych narzędzi księgowych dla małych firm, Wave zapewnia fakturowanie, przetwarzanie kart kredytowych i listy płac.

Wave jest z pewnością najlepszym oprogramowaniem księgowym pod względem stosunku jakości do ceny. W 100% bezpłatna wersja obejmuje oprogramowanie do fakturowania, księgowość i bankowość — idealne rozwiązanie dla nowo powstałych firm, które muszą pilnować swoich portfeli. Musisz jednak zapłacić 2,9% plus 0,60$ za płatności kartą kredytową, więc nie jest to tak dobre, jak się wydaje.

Gdy potrzebujesz awansu, możesz dodać usługi płacowe i za znaczną kwotę przejść na pakiet doradców. Zapewni to wsparcie w zakresie księgowości, a nawet coaching w zakresie księgowości i płac, dzięki czemu możesz naprawdę przejść na wyższy poziom.

10. ZipBooks

Cena: Wersja darmowa/ płatna od 15 $ miesięcznie
Plusy: ZipBooks jest dostarczany z podstawowym oprogramowaniem do zarządzania projektami
Wady: osoby niebędące księgowymi mogą łatwo popełnić błędy

ZipBooks zbiera entuzjastyczne recenzje online za swoje proste, ale potężne oprogramowanie. Możesz zrobić imponującą kwotę tylko w darmowej wersji Starter, a przejście na pakiet Smarter dodaje automatyzację, powtatazjące się faktury, śledzenie czasu i pięciu członków zespołu.

W przeciwieństwie do większości innych na tej liście, w ZipBookach możesz tworzyć całe projekty, pełne płatnych zadań. Pomaga to lepiej zwizualizować zwrot z inwestycji i można śledzić czas każdego zadania, aby ocenić, jak dobrze planujesz swoje projekty.

To powiedziawszy, pomimo zgrabnego wyglądu, nie jest tak przyjazny dla użytkownika, jak można by się spodziewać. Na przykład nie możesz tworzyć swoich projektów za pomocą aplikacji do śledzenia czasu, a istnieje dość niewiele funkcji, które można dostosować. Mimo to jest to dobra opcja dla osób niebędących ekspertami, które chcą uprościć fakturowanie.

Dodatkowa alternatywa: wszystkie narzędzia biznesowe są w jednym miejscu

Skoro jesteśmy na końcu naszej listy, prawdopodobnie masz lepszy pomysł, jak wzmocnić swoją małą firmę dzięki jednemu z najlepszych dostępnych programów do zarządzania fakturami.

Ale zanim skończymy, chcielibyśmy przedstawić dynamiczną alternatywę.

Bitrix24 oferuje kompleksowe narzędzia do fakturowania i rozliczeń, które możesz dostosować w zależności od swoich zobowiązań podatkowych i lokalizacji klientów. Możesz przygotować wszystkie szczegóły płatności raz, a następnie dołączyć je do każdej faktury, oszczędzając mnóstwo czasu, gdy jest to najbardziej potrzebne. Mówiąc o płatnościach, Bitrix24 integruje się z szeroką gamą systemów płatniczych, dzięki czemu możesz otrzymywać pieniądze na swoich warunkach.

Jeśli prowadzisz sklep e-commerce, możesz połączyć swoje zapasy z przepływami pracy sprzedaży i obserwować, jak są one automatycznie aktualizowane po dokonaniu sprzedaży. Dzięki automatycznemu zapisywaniu szczegółowych zapisów jesteś w idealnej sytuacji, gdy bilansujesz swoje księgi na koniec kwartału.

Ale Bitrix24 to ciś więcej niż jedne z najlepszych programów do zarządzania fakturami. Otrzymujesz niezrównane natywne integracje ze wszystkimi innymi narzędziami biznesowymi, co sprawia, że jest to naprawdę opłacalna opcja, gdy spojrzysz na nią z szerszej perspektywy.

Więc, możesz w dowolnej chwili zarejestrować się w Bitrix24 za darmo i zobaczyć, jakie korzyści może przynieść Twojej firmie korzystanie z najlepszego oprogramowania księgowego.


FAQs

Jakie funkcje zawiera najlepsze oprogramowanie do prowadzenia księgowości?

Najlepsze oprogramowanie do prowadzenia księgowości dla większości firm powinno zawierać:

  • Narzędzia do zarządzania fakturami
  • Przechowywanie dokumentów w chmurze
  • Mobilna aplikacja
  • Bezproblemowe integracje z innymi aplikacjami
  • Analityka finansowa i raportowanie

Dlaczego małe firmy potrzebują oprogramowania do prowadzenia księgowości?

Małe firmy potrzebują oprogramowania księgowego, aby ustandaryzować procesy i pracować na autopilocie, bez konieczności pełnego skupienia za każdym razem, gdy trzeba wysłać fakturę.

Ile powinien kosztować program księgowy dla małych firm?

Standard rynkowy podstawowego oprogramowania księgowego dla małych firm wynosi około 15 $ miesięcznie. Firmy o ugruntowanej pozycji, które potrzebują funkcji najwyższego poziomu, mogą spodziewać się płacenia do 200$ miesięcznie, a większość pakietów na poziomie korporacyjnym jest budowana na zamówienie i oferuje niestandardową cenę.


Free. Unlimited. Online.
Bitrix24 to miejsce, w którym każdy może komunikować się, współpracować przy zadaniach i projektach, zarządzać klientami i robić o wiele więcej.
Zarejestruj się za darmo
You may also like
Marketing oparty na danych
Jak Stworzyć Skuteczny Newsletter E-mailowy, Który Ludzie Będą Chcieli Czytać
Rozwój małych firm
Dlaczego startupy ponoszą porażkę: 10 kluczowych przyczyn niepowodzeń biznesowych
Projekty zorientowane na cele
Optymalizacja procesów w nowej organizacji. 5 narzędzi, które wspomogą rozwój Twojej firmy lub NGO
Rozwój małych firm
Od pomysłu do działania - jak założyć firmę?
Używamy plików cookie, aby zwiększyć wygodę korzystania - Dowiedz się więcej.
Znajdujesz się na uproszczonej wersji strony. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej polityce dotyczącej cookies, przejdź do pełnej wersji witryny internetowej.