Marketing oparty na danych
Zarejestruj się za darmo

10 Wskazówek Jak Stworzyć Kalendarz Mediów Społecznościowych [Kompletny Przewodnik]

Zespół Bitrix24
04 sierpnia 2023
Odświezone: 14 sierpnia 2024

Posiadanie i prowadzenie firmy nigdy nie jest łatwe, zwłaszcza gdy myślisz o konieczności zarządzania własnym kontem w mediach społecznościowych. Być może brakuje Ci czasu na tworzenie nowych postów, zaangażowanie odbiorców, prowadzenie marketingu w mediach społecznościowych - a to wszystko jednocześnie. Na szczęście istnieje sposób który Ci pomoże. W tym artykule przedstawimy 10 wskazówek, jak stworzyć kalendarz mediów społecznościowych.

Dzięki dobrze przemyślanemu kalendarzowi treści dla mediów społecznościowych możesz planować, współpracować i organizować wszystko w mgnieniu oka. To gwarantuje, że Twoja marka jest na bieżąco z najnowszymi oraz nadchodzącymi trendami. Możesz być lepiej przygotowany do produkcji swoich usług lub produktów przed zbliżającymi się świętami i innymi wydarzeniami publicznymi, zapewniając, że Twoja marka pozostanie w czołówce sceny.

1. Określ swoje cele w mediach społecznościowych

To chyba najważniejsza część każdego planu. Zanim przejdziesz do badania sposobu, który pomoże w tworzeniu kalendarza treści dla mediów społecznościowych, musisz zadać sobie i swojemu zespołowi następujące pytania:

  • Co chcesz osiągnąć za pomocą kalendarza treści dla mediów społecznościowych?

  • Dlaczego powinieneś tworzyć kalendarz mediów społecznościowych?

  • Kto jest odpowiedzialny za Twój kalendarz marketingowy w mediach społecznościowych?

  • Jaki jest harmonogram dla Twojego kalendarza mediów społecznościowych dla małych firm?

  • Z jakich mediów społecznościowych będziesz korzystać?

Zbierz bogactwo pomysłów na kalendarze mediów społecznościowych nie tylko od własnego zespołu, ale także od innych marek, które obserwujesz. Nawiąż kontakty z innymi właścicielami małych firm, aby dowiedzieć się, co im odpowiada, a co nie. Dowiedz się, które inicjatywy możesz wypróbować, a których możesz się trzymać na dłuższą metę.

Istnieją narzędzia, których możesz użyć do zintegrowania swoich kont w mediach społecznościowych z systemem CRM. Możesz skuteczniej napędzać sprzedaż i budować relacje z klientami – niezależnie od tego, czy są to stali, czy potencjalni klienci – dzięki wykorzystaniu integracji z CRM.

2. Przeanalizuj swoje aktualne treści w mediach społecznościowych

Po uzyskaniu jasnego obrazu tego, jak wygląda sukces Twojej małej firmy w mediach społecznościowych, nadszedł czas, aby przejść do następnego kroku w tworzeniu kalendarza mediów społecznościowych, który kontroluje Twoje bieżące treści. Może to być dobry sposób na poznanie odbiorców, tego, co im się podoba i co sprawia, że chcą częściej sprawdzać Twój sklep lub witrynę internetową.

Przyjrzyj się także swoim reklamom, aby zobaczyć, które z nich były skuteczne wcześniej. Co sprawia, że te reklamy są skuteczne? Czy możesz je ponownie wykorzystać? Jeśli dopiero zaczynasz swoją działalność i korzystasz z kalendarza treści dla mediów społecznościowych, musisz mieć możliwość zarządzania budżetem (zarówno pieniędzmi, jak i czasem) i ponownego wykorzystywania starych treści. Nie ma powodu, aby kupować nowe obrazy, a nawet podpisy. Jeśli zechcesz, możesz wprowadzić drobne zmiany przed opublikowaniem.

3. Wybierz typy postów i formaty

Jeśli nie masz pewności, co powinny zawierać Twoje media społecznościowe, pamiętaj o zasadzie mieszania treści (zdjęć, filmów, gifów, artykułów, repostów) i formatów treści (karuzela, ankiety, relacje i wideo na żywo). Jeśli chodzi o tworzenie kalendarza mediów społecznościowych, najlepiej zacząć od publikacji postów na temat świąt w Twoim kraju, a także specjalnych wydarzeń związanych z Twoim obszarem działalności. Możesz planować swoje treści, promocje, a nawet prezenty w okolicach tych dat.

Resztę kalendarza marketingowego w mediach społecznościowych można wypełnić:

  • Cechy produktu lub premiery
  • Wyprzedaż specjalna — GratiTuesday, aby podziękować swoim najbardziej angażującym obserwatorom lub jakikolwiek pomysł, który wymyślisz
  • Pytania i odpowiedzi – pozwól swoim odbiorcom poznać Ciebie i Twój zespół. Postaraj się, aby było to jak najbardziej pouczające i zabawne
  • Wiadomości firmowe – informowanie odbiorców na bieżąco o tym, co dzieje się w Twojej firmie
  • Cotygodniowe podsumowania — Podsumuj wiadomości i wydarzenia z ostatniego tygodnia

4. Sprawdź swoje platformy mediów społecznościowych

Korzystanie z więcej niż jednej platformy oznacza możliwość dotarcia do więcej niż jednej grupy demograficznej. Ponad 58% świata jest w mediach społecznościowych, ale to nie znaczy, że wszyscy są na wszystkich platformach. Na przykład niektóre osoby często odwiedzają Instagram lub Tiktok ze względu na wartość rozrywkową, ale nie Twitter, ponieważ często jest postrzegany jako hałaśliwe miejsce.

Sprawdź, które platformy są dla Ciebie dostępne i które najlepiej odpowiadają Twoim celom i potrzebom. Jeśli naprawdę chcesz używać platformy do marketingu i sprzedaży, Facebook może być dobrą opcją do wypróbowania. Jeśli chcesz sprzedawać i prezentować swoje produkty lub usługi, sprytne i kreatywne posty na Instagramie i Tiktoku będą najlepszym rozwiązaniem.



Skuteczny marketing w mediach społecznościowych z Bitrix24

Nieograniczona liczba użytkowników na planie Free

Rozpocznij za darmo


5. Ustaw częstotliwość publikowania

Po ustaleniu, co będziesz publikować i gdzie będziesz je publikować, następnym elementem, na którym należy się skupić na liście sposobów tworzenia kalendarza mediów społecznościowych, jest czas i częstotliwość publikowania. Z pewnością nie chcesz przytłoczyć odbiorców lawiną postów. Każdy – nawet ta jedna osoba, która naprawdę kocha Twoją markę – szybko się zmęczy. Nie możesz też publikować zbyt mało i ryzykować utraty zainteresowania obserwujących. Powinieneś zawsze być obecny w Internecie, ponieważ Twoi odbiorcy mogą zapomnieć o Twojej marce, jeśli tego nie zrobisz.

Realizacja pomysłów na kalendarz treści dla mediów społecznościowych zależy od trendów zaangażowania, celów i zasobów. Różni guru mediów społecznościowych zalecają następujący podział częstotliwości publikowania:

INSTAGRAM

Posty: 3 do 5 razy w tygodniu

Rolki: od 5 do 7 tygodniowo

Stories: od 7 do 15 tygodniowo

FACEBOOK

Posty: od 3 do 5 tygodniowo

Reklamy: 2 do 3 tygodniowo 

TIK TOK

Posty: od 3 do 5 tygodniowo

TWITTER

Posty: od 10 do 20 tweetów tygodniowo 

UWAGA: Nie powinno to obejmować twoich odpowiedzi na wzmianki na platformie.

LINKEDIN

Posty: od 3 do 5 tygodniowo

GOOGLE MY BUSINESS

Posty: 1 do 3 tygodniowo

Pamiętaj, że to tylko zalecenia. Częstotliwość publikowania powinna zależeć od tego, jak dobrze znasz swoich odbiorców. Upewnij się, że istnieje równowaga, aby nie byli przytłoczeni zbyt dużą liczbą postów lub rozczarowani niespójnością treści.

6. Wybierz odpowiedni szablon dla swojego kalendarza treści dla mediów społecznościowych

Najłatwiejszym ze wszystkich szablonów do wykorzystania podczas przeglądania listy kontrolnej dotyczącej tworzenia kalendarza w mediach społecznościowych jest udostępniany kalendarz online, dzięki czemu każdy z Twoich zespołów ds. mediów społecznościowych lub marketingu ma do niego dostęp w czasie rzeczywistym. Ten kalendarz online można przesłać na dysk główny, aby wszystkie osoby za niego odpowiedzialne,  nawet pracujące zdalnie, mogły wprowadzać zmiany i aktualizacje w Twoim kalendarzu marketingowym dla mediów społecznościowych.

Twój kalendarz treści dla mediów społecznościowych powinien zawierać następujące kategorie:

  • Rodzaj treści – czy jest to film, zdjęcie, rolka, czy coś innego?
  • Platforma – Gdzie będziesz to publikować?

  • Czas – należy o tym pamiętać, jeśli chcesz monitorować wydajność 

  • Opis – dobry opowiada historię i zainteresuje odbiorców

  • Hashtagi – mogą to być zbiorcze zestawy hashtagów dla wszystkich innych Twoich postów na dowolnej platformie

  • Linki – jeśli post pochodzi z długiego filmu lub bloga, dołącz link, aby ludzie mogli zobaczyć całą treść 

  • Miniatura – wystarczy zminimalizowany zrzut ekranu

Chociaż kalendarz jest dostępny dla wszystkich, udziel pozwolenia na planowanie i publikowanie tylko do kilku osób. To samo dotyczy odpowiadania na komentarze i przekazywania uwag do odpowiedniego działu. Pomaga to zminimalizować liczbę błędów i zapewnić spójność przekazu Twojej marki.

7. Współpracuj ze swoim zespołem, aby uzyskać pomysły na kalendarz treści dla mediów społecznościowych

Media społecznościowe to tygiel różnych głosów, punktów widzenia, wpływów i kultur. Potrzebujesz większej, szerszej perspektywy, jeśli chcesz móc wymyślać pomysły, które dotrą i wpłyną na wszystkich na Twojej liście obserwujących. Aby to zrobić, musisz zebrać swój zespół, aby zastanowić się nad wychodzącymi postami w mediach społecznościowych. Najlepiej stuknij przedstawiciela z działu sprzedaży i innego z działu marketingu, a następnie działu obsługi klienta i tak dalej, aby dowiedzieć się, o czym klienci rozmawiają i czego szukają w odniesieniu do Twojej marki.

Możesz także zebrać członków swojego zespołu, aby dowiedzieć się więcej o aktualnych trendach. Z czasem będziesz w stanie przewidzieć przyszłe zainteresowania i trendy, jeśli masz odpowiednie narzędzia i zasoby. Następnie możesz zaplanować swoje treści wokół tych pojawiających się lub rosnących zainteresowań odbiorców.

8. Uzyskaj narzędzie do planowania w mediach społecznościowych

Jeśli chodzi o media społecznościowe i sposób tworzenia kalendarza mediów społecznościowych, nie możesz sobie pozwolić na przegapienie rytmu i spóźnienie, zwłaszcza jeśli masz nadzieję wykorzystać najnowsze szaleństwo. Dlatego musisz zdobyć niezawodne narzędzie do planowania treści w mediach społecznościowych, w którym możesz podłączyć wszystkie zaplanowane treści, zaplanować datę i godzinę publikacji każdego z nich oraz zapisać. Stamtąd Twoje posty będą pojawiać się automatycznie, a Ty i Twój zespół będziecie mogli skupić się na wyniku.

Zawsze warto sprawdzać zaplanowane posty, aby upewnić się, że ukażą się wtedy, kiedy powinny. Istnieją również aplikacje do planowania, które pozwalają wysłać test postu do wybranych odbiorców, aby uzyskać podgląd gotowego wyglądu.

9. Monitoruj wyniki swoich postów w mediach społecznościowych

Wszyscy chcemy, aby nasze treści w mediach społecznościowych były wciągające, zabawne i atrakcjyne, ale niestety nie możemy mieć wszystkiego, czego chcemy przez cały czas. Dlatego posty należy uważnie monitorować pod kątem skuteczności. Niektóre platformy mediów społecznościowych mają protokół raportowania dotyczący wskaźników udostępniania, polubień, wyświetleń i innych danych analitycznych, które mogą być istotne dla Twojej marki. Bitrix24 ma narzędzia, które nie tylko pomogą Ci w interakcji z odbiorcami, ale także monitorują i dostarczają wszelkie potrzebne raporty.

Wykorzystaj te raporty jako okazję do spojrzenia wstecz na trendy i porównaj je ze swoimi postami, aby zobaczyć, które z nich wypadły dobrze, a które wymagają poprawek. Czy jest coś, co możesz zrobić, aby powtórzyć pozytywną odpowiedź? Jak możesz odbić się od nieco płaskiej lub nijakiej odpowiedzi ze strony obserwujących? Zwróć też uwagę na ich komentarze. W wypowiedziach odbiorców jest wiele samorodków mądrości i pomocnych opinii, a Ty możesz skorzystać z okazji, by odpowiedzieć na ich pytania.

10. Analizuj swoje wyniki i popraw swój kalendarz marketingowy dla mediów społecznościowych

Zawsze jest miejsce na ulepszenia, zwłaszcza jeśli chodzi o tworzenie kalendarza w mediach społecznościowych. Konieczność robienia tego miesiąc po miesiącu daje Ci doskonałą okazję do ulepszenia gry w tworzenie treści poprzez tworzenie linków zwrotnych, dywersyfikację treści i prezentację treści z innej perspektywy. Prowadząc comiesięczny kalendarz mediów społecznościowych, możesz śledzić jakość, spójność i wydajność swoich treści.

Wykorzystując dane analityczne i opinie swojego zespołu, możesz wybrać, co działa dla Twoich obserwujących, i odłożyć na bok to, co nie, aby móc je przerobić do wykorzystania w przyszłości.

BONUS: Przypomnienia z ostatniej chwili przed utworzeniem własnego kalendarza mediów społecznościowych

Oto kilka rzeczy, które możesz zastosować w praktyce, aby Twój profil był czysty, segmentowany i estetyczny: 

  • Sprawdzaj gramatykę i styl treści
  • Sprawdzaj fakty
  • Trzymaj się z dala od postów, które „rzucają cień” lub naśmiewają się z konkurencji
  • Skoncentruj się na swojej marce i podkreśl, co wyróżnia Twoje produkty i/lub usługi na tle konkurencji 
  • Zachowaj swój profil biznesowy o firmie
  • Bądź przygotowany na wszystko, wyznaczając kogoś, kto będzie przez cały czas sterował Twoimi kontami w mediach społecznościowych. Możesz nadać swojemu zespołowi ds. mediów społecznościowych rotacyjne harmonogramy

Skuteczna i efektywna obecność Twojej firmy w mediach społecznościowych

Utrzymanie obecności firmy w Internecie powinno być nieco łatwiejsze w porównaniu z innymi zadaniami właściciela firmy. Tutaj pojawia się Twój kalendarz marketingowy w mediach społecznościowych. Z pomocą kilku kluczowych osób możesz cieszyć się większymi możliwościami biznesowymi dzięki praktycznemu i wydajnemu kalendarzowi w mediach społecznościowych.

Bitrix24 może Ci pomóc tam, gdzie mogą być potrzebne narzędzia online. Jeśli chcesz dowiedzieć się, co mamy do zaoferowania, umów się na prezentację już dziś, a my z przyjemnością nie tylko przeprowadzimy Cię przez nasz pakiet rozwiązań, ale również odpowiemy na Twoje pytania lub wątpliwości. Zarejestruj się już dziś, aby czerpać korzyści z bezproblemowego marketingu w mediach społecznościowych dzięki Bitrix24!


FAQ

Jaki jest dobry kalendarz mediów społecznościowych?

Dobry kalendarz treści dla mediów społecznościowych to taki, który pomaga publikować bardziej konsekwentnie, aby zwiększyć zaangażowanie i ruch w witrynie Twojej firmy. Odzwierciedla twoje cele marketingowe i wspiera twoje inicjatywy mające na celu napędzanie biznesu poprzez angażowanie odbiorców w mediach społecznościowych.

Jak często publikować posty w mediach społecznościowych?

To, jak często powinieneś publikować posty w mediach społecznościowych, zależy od zaangażowania i ruchu, których potrzebujesz, aby rozwijać swoją firmę. Powinieneś także pomyśleć o swoich odbiorcach, czy będą mieli wystarczająco dużo czasu, aby naprawdę zwrócić uwagę na to, co publikujesz.


Free. Unlimited. Online.
Bitrix24 to miejsce, w którym każdy może komunikować się, współpracować przy zadaniach i projektach, zarządzać klientami i robić o wiele więcej.
Zarejestruj się za darmo
You may also like
Marketing oparty na danych
9 niedrogich strategii marketingowych dla przedsiębiorców prowadzących indywidualną działalność
Sprzedaż z CRM
TOP 5 korzyści z wdrożenia systemu CRM dla małych i średnich przedsiębiorstw
Sprzedaż z CRM
Bitrix24 kontra Pipedrive: który CRM lepiej wspiera dział handlowy?
Rozwój zespołu i HR
Sztuczna inteligencja w HR - przegląd najnowszych trendów
Używamy plików cookie, aby zwiększyć wygodę korzystania - Dowiedz się więcej.
Znajdujesz się na uproszczonej wersji strony. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej polityce dotyczącej cookies, przejdź do pełnej wersji witryny internetowej.