Strony
Zarejestruj się za darmo

Jak stworzyć skuteczną stronę docelową

Zespół Bitrix24
29 lipca 2019
Odświezone: 27 marca 2024

Landing page to niezbędne narzędzie marketingowe. Niestety, nie każda firma używa go prawidłowo. Biorąc pod uwagę ilość czasu i intensywność wysiłku włożonych w tworzenie strony docelowej, niezwykle ważne jest to, aby miała ona wszystkie najważniejsze elementy, które wymienimy dalej.

Czym jest strona docelowa?

Strona docelowa to samodzielna strona internetowa, która jest tworzona w ramach kampanii marketingowej i różni się od strony głównej lub startowej tym, że nie ma nawigacji, łączącej ją z witryną korporacyjną. Podczas gdy strona korporacyjna może mieć wartość informacyjną, strona lądowania służy wyłącznie w celu konwersji klientów.

Dokładna struktura stron docelowych jest podyktowana ostatecznym celem i lejkiem sprzedaży.

Istnieją dwa typy stron docelowych:

  • strona typu Click-through ma na celu skierowanie odwiedzających do witryny e-commerce, gdzie można dokonać zakupu.
  • strona typu Lead generation służy do przechwytywania danych kontaktowych, takich jak e-maile i nazwiska.

Teraz przejrzyjmy kilka ważnych elementów skutecznego landing page.

Logiczny przepływ treści

Strona docelowa nigdy nie jest tworzona jako oddzielny zasób marketingowy. Zawsze jest częścią kampanii. Niezależnie od tego, czy płacisz za reklamy w wyszukiwarce lub w mediach społecznościowych, strona docelowa jest logiczną kontynuacją działań marketingowych i ma na celu zwiększenie konwersji klientów. Jeśli uważasz, że reklama w mediach społecznościowych wystarczy, aby przekonać klientów, zastanów się jeszcze raz. Ludzie nie ufają innym osobom od samego początku, więc marki nie mogą oczekiwać od klientów natychmiastowego zachwycania produktem. Strona docelowa pomaga logicznie kontynuować historię i poprowadzić klientów przez lejek sprzedaży. Im bardziej płynnie łączysz reklamy ze stroną docelową, tym większe są szanse, że klienci pozostaną dłużej na stronie docelowej.


Określony problem, który rozwiązuje Twój produkt

Ludzie nie płacą za produkty, tylko za rozwiązanie swoich problemów, więc Twój produkt musi być przede wszystkim takim rozwiązaniem. Może to być produkt emocjonalny, który przynosi radość i szczęście lub racjonalny, który eliminuje ból. Twój produkt może mieć zarówno emocjonalne, jak i racjonalne korzyści.

Poświęć trochę czasu na zrozumienie rynku docelowego i ustalenie, jaki problem rozwiązuje Twój produkt. Następnie podaj ten problem na stronie docelowej. Zanim klienci kupią Twój produkt, muszą w pełni odczuć znaczenie problemu i zrozumieć, jak przydatne jest Twoje rozwiązanie.

Lukratywna oferta


Lukratywną ofertą mogą być dwie rzeczy: wyjątkowa propozycja sprzedaży lub oferta specjalna. Unikalna propozycja sprzedaży (USP) określa zalety Twojego produktu i odróżnia cię od konkurencji. Specjalną ofertą może być rabat, oferta ograniczona czasowo lub ogłoszenie sprzedaży. Strony docelowe są rzadko używane do kampanii brandingowych, ponieważ mają ściśle komercyjny cel. Ale jeśli masz określony produkt lub usługę do promowania, najlepszą stroną jest landing page.

Zabójcze nagłówki

Jeśli logiczny przepływ, rozwiązywany problem i oferta są strategicznymi elementami strony docelowej, tak zwane zabójcze nagłówki są elementami taktycznymi.

Nagłówki mogą wyrażać różne rzeczy: problem, korzyści lub ofertę, ale co najważniejsze, nagłówki muszą przyciągać wzrok i wzbudzać zainteresowanie.

Krótkie, zwięzłe i przyciągające uwagę nagłówki mogą skłonić użytkownika do dalszego przewijania strony docelowej, co doprowadzi pochłonięcia większej ilości informacji o produkcie. Musisz zachować równowagę między kreatywnością a celem nagłówków, aby klienci natychmiast zrozumieli znaczenie nagłówka, ale także by byli zaskoczeni jego wyjątkowością.

Opis korzyści

Jeśli klient interesuje się Twoim produktem, ale nie rozumie jak można z niego korzystać, Twoje wysiłki mogą być daremne. Opis korzyści musi wyjaśnić w bardzo prosty sposób, na czym polega produkt i jak można go wykorzystać do rozwiązania problemu. Najlepiej wymieniać zalety używając wypunktowanych lub numerowanych listów. Patrz na swój produkt oczami klientów. Zastanów się nad zastąpieniem "Jesteśmy najlepszą agencją" bardziej bezpośrednim "Otrzymasz obsługę najwyższej jakości".

Wspierające elementy dowodu: referencje, punkty bólu i przyjemności

Aby zwiększyć wydajność strony docelowej, używaj dodatkowych elementów, wymienionych poniżej:

  • Referencje. Istnieje zasada psychologiczna zwana "social proof", która stwierdza, że ludzie podejmują działania innych, próbując poprawić swoje zachowanie. Gdy ktoś nam powie, że mu się spodobał jakiś produkt, zechcemy też go wypróbować.
  • Punkty bólu są używane do podkreślenia problemu, o którym klient będzie myśleć cały czas, dopóki nie skorzysta z twojego produktu.
  • Punkty przyjemności. Ludzi tak samo starają się unikać bólu, jak pragną przyjemności.

Opisz swój produkt w taki sposób, aby bez niego klient nie mógł wyobrazić swojego życia.

Wyraźne wezwanie do działania


Bez wezwania do działania strony docelowe tracą moc sprzedaży. Jeśli nie powiesz ludziom, czego od nich oczekujesz, odejdą do konkurentów. Nie zakładaj, że Twoi klienci wiedzą, jak postępować. Podawaj wskazówki dotyczące kolejnych kroków.

Wezwanie do działania musi być łatwe do zrozumienia. Jeśli walczysz między zbyt kreatywną wersją a prostą wersją, z której korzystają Twoi konkurenci, zawsze wybieraj tą drugą. Ludzie chcą, aby wezwania do działania były jak znaki drogowe - jasne, proste i zrozumiałe.

Informacje kontaktowe

Informacje kontaktowe służą dwóm celom: dowodzą, że jesteś prawdziwą firmą i że dbasz o swoich klientów. Spróbuj podać jak najwięcej informacji kontaktowych. Dodaj prawdziwy adres, e-mail i numery telefonów. Ponadto możesz zainstalować funkcję czatu na żywo na stronie docelowej i zapewnić klientom bezpośredni dostęp do sprzedawcy. Mimo, że możesz pokryć wszystkie punkty bólu i korzyści na stronie docelowej, klienci często mają bardziej szczegółowe pytania i wątpliwości - funkcja czatu pomaga przezwyciężyć ostatnie zastrzeżenia.


Ustaw odpowiedni system przechwytywania leadów

Jeśli uruchamiasz landing page w celu generowania leadów, zapewnij swoim klientom łatwy sposób przesyłania swoich kontaktów. Formularze internetowe to doskonały sposób na uzyskanie nowego kontaktu. Z punktu widzenia klienta wypełnienie formularza zajmuje znacznie mniej czasu niż wysłanie wiadomości e-mail. Formularze pomagają również uniknąć spamowania przez e-mail.

Przeniesienie wszystkich kontaktów ze strony docelowej do CRM może być masakrą, więc poświęć trochę czasu na skonfigurowanie integracji. Jeśli używasz formularzy przechwytywania leadów CRM Bitrix24, kontakty zostaną automatycznie przeniesione do CRM i nie będziesz potrzebował żadnych umiejętności programistycznych.

Warto pamiętać, że każda strona docelowa ma różny cel i różny układ elementów. Nie istnieje takiego rozwiązania, które pasowałoby do wszystkich. Sprawdź swoje cele, grupę docelową, strategię i kampanię marketingową i odpowiednio zaprojektuj stronę ładowania. Po uruchomieniu kampanii przeprowadź różne testy, aby zobaczyć, jak każdy element działa i dostosuj początkowy interfejs i nagłówki. Następnie przetestuj ponownie i ulepszaj.

Free. Unlimited. Online.
Bitrix24 to miejsce, w którym każdy może komunikować się, współpracować przy zadaniach i projektach, zarządzać klientami i robić o wiele więcej.
Zarejestruj się za darmo
You may also like
CRM
Lejki sprzedażowe
CRM
Migracja danych do Bitrix24
Aktualności
Aktualizacje Zadań i Projektów
Aplikacje
Aplikacja Billable Hours For Tasks
Używamy plików cookie, aby zwiększyć wygodę korzystania - Dowiedz się więcej.
Znajdujesz się na uproszczonej wersji strony. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej polityce dotyczącej cookies, przejdź do pełnej wersji witryny internetowej.